logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Lexmark wspiera gospodarkę obiegu zamkniętego poprzez regenerację urządzeń

  PR 23.09.2021, przeczytano 425 razy

Gospodarka obiegu zamkniętego wspiera rozwój biznesu przy jednoczesnym racjonalnym wykorzystywaniu zasobów i ograniczeniu negatywnego wpływu na środowisko. Firma Lexmark będąc członkiem Europejskiej Rady Regeneracji od lat skupia się na strategii zrównoważonego rozwoju. Będąc liderem rozwiązań firma wnosi duży wkład w C-SERVEES, projekt finansowany przez Unię Europejską, mający na celu zapobieganie marnotrawstwu sprzętu elektronicznego (WEEE). Podobnie jak i recykling, jednym z priorytetów w modelu obiegowym jest odnawianie produktów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/lexmark-wspiera-gospodarke-obiegu-zamknietego-poprzez-regeneracje-urzadzen,393111,artykul.html

– W ramach naszego zaangażowania w zrównoważony rozwój zapewniamy ekologiczne rozwiązania w całym cyklu eksploatacji naszych produktów. Wszystko rozpoczyna się od urządzeń, które są zaprojektowane z myślą o wydłużonej wytrzymałości, dzięki czemu rzadziej zachodzi konieczność ich wymiany, a tym samym do produkcji i dystrybucji wykorzystujemy znacznie mniej surowców i energii. A już po zakończeniu okresu użytkowania oferujemy odpowiedzialne sposoby utylizacji bądź regeneracji naszych produktów – mówi Sebastian Szpila, Enterprise Account Manager, Lexmark.

Regenerację sprzętu elektronicznego należy rozumieć jako doprowadzenie urządzeń zniszczonych lub zepsutych do pierwotnego stanu – tak, by umożliwić ich powrót na rynek i ponowne wykorzystanie. Badania przeprowadzone w ramach programu C-SERVEES w sektorze poligraficznym wskazały na obszary wymagające poprawy w celu zwiększenia w firmach możliwości odnawiania sprzętu, aby tym samym przyspieszyć przejście na gospodarkę obiegu zamkniętego. Znikoma ilość organizacji zwraca swoje stare urządzenia z powrotem do producenta, nawet jeżeli ten oferuje ich regenerację – odnawia sprzęt i wypuszcza go na rynek ponownie. Jak wykazało badanie, dzieje się tak, ponieważ cena i jakość produktów zregenerowanych często pozostawiają wiele do życzenia. Mówiąc najprościej, jakość urządzeń regenerowanych musi być odpowiednio wysoka, by zachęcić organizacje do kupowania odnowionego sprzętu, a koszt odnawiania niski, aby zmobilizować producentów do tego procesu.
Na szczęście istnieje kilka sposobów na zwiększenie atrakcyjności usługi regeneracji i zakupu odnowionych produktów. Najważniejsze wynikają z prawodawstwa, w tym przepisów, które oferują producentom premię za zapewnienie obiegowości produktów już na etapie ich projektowania.

Wbudowana obiegowość

Najlepszym rozwiązaniem dla producentów jest praktykowanie inżynierii intencjonalnej. Produkty należy projektować w taki sposób, by maksymalizować ich żywotność i zwiększać wartość po zakończeniu eksploatacji. Takie podejście znacznie poprawi efektywność kosztową i czasową procesu ich odnawiania. Poza tym, produkty muszą być modułowe, aby urządzenie wycofane z eksploatacji można było aktualizować za pomocą odpowiedniego oprogramowania oraz łatwo integrować najnowsze funkcje bezpieczeństwa.

Obiegowość komponentów

Innym obszarem wymagającym poprawy jest okres użytkowania części zamiennych, które, jako że stanowią jeden z głównych elementów kosztów odnawiania, również powinny być projektowane z myślą o większej trwałości i wielokrotnym okresie użytkowania.

Działania te pozwolą na przyspieszenie popularyzacji procesów regeneracji wśród producentów, dealerów, klientów i recyklerów, a także systematyzację tego typu projektów. Wszelkie nowe przepisy muszą być wspierane przez programy zamówień publicznych na zakup odnowionych produktów, a także kampanie reklamowe mające na celu edukację klientów w zakresie korzyści środowiskowych płynących z nabywania i używania odnowionego sprzętu. Klienci powinni być świadomi wpływu na środowisko naturalne produktu, który wybierają. Dzięki temu jesteśmy w stanie doprowadzić do ograniczenia ilości odpadów i rozwijać rynek regeneracji z korzyścią dla naszej planety.

Źródło: Lexmark

www.lexmark.com


+ +

Tekst opublikował użytkownik: mrogowski

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Książki wydrukowane przez Akapit nagrodzone na Międzynarodowych Targach Książki
Sukcesem drukarni Akapit zakończyły się dwa konkursy rozstrzygnięte 15 maja br. podczas Międzynarodowych Targów Książki w Warszawie. Dwa tytuły wydrukowane przez Akapit zdobyły – odpowiednio – nagrodę i wyróżnienie w 65. edycji konkursu PTWK na „Najpiękniejsze Polskie Książki 2024”.
Stora Enso zawarła umowę sprzedaży ok. 175 tys. ha swoich gruntów leśnych, co odpowiada 12,4% łącznych zasobów leśnych należących do niej i znajdujących się w Szwecji. Wartość transakcji wyniesie 900 mln euro (9,8 mld koron szwedzkich). Grupa Soya będzie posiadać 40,6% udziałów w nowo utworzonej w związku z tym spółce, natomiast konsorcjum pod...
Agfa podsumowuje udział w targach Fespa 2025
Obecność na odbywających się niedawno targach Fespa 2025 firma Agfa postrzega w kategoriach dużego sukcesu, zarówno sprzedażowego jak i frekwencyjnego. Na jej stoisku zaprezentowano kilka maszyn, w tym dwie światowe premiery – płaską Onset Panthera FB3216 i hybrydową Jeti Tauro H3300 XUHS. Druga z nich znalazła uznanie w oczach jurorów prestiżowego konkursu EDP Awards, w ramach...
API Transfer Technologies na wydarzeniach branżowych
Dla firmy API Transfer Technologies - globalnego producenta folii, znajdujących zastosowanie m.in. przy uszlachetnianiu różnych produktów poligraficznych (w tym opakowań i etykiet) – drugi kwartał br. jest intensywnym okresem pod względem jej obecności na różnych wydarzeniach branżowych. W Polsce najważniejszym dla firmy będzie udział jej lokalnego...
Mark Andy partnerem konferencji ESD w Stambule
Firma Mark Andy była sponsorem głównym konferencji zorganizowanej 29 kwietnia br. w Stambule przez turecką organizację ESD (Etiket Sanayicileri Derneği), zrzeszającą tamtejszych producentów etykiet. Wzięło w niej udział około 140 osób, którym firma zaprezentowała - podczas transmisji wideo z Centrum Technologicznego Mark Andy Europe w Warszawie - dwie...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764