logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Lexmark zobowiązuje się osiągnąć neutralność węglową do 2035 r.

  PR 27.08.2021, przeczytano 335 razy

Od 2005 roku firma Lexmark globalnie obniżyła emisję CO² o 62% i jest na dobrej drodze do osiągnięcia zakładanego celu, jakim jest redukcja emisji CO² o dalsze w stosunku do poziomów z 2015 roku 40% do 2025 r. Tak dobry wynik został osiągnięty dzięki zmniejszeniu zużycia energii, globalnemu programowi recyklingowemu i projektowaniu trwalszych niż średnia branżowa produktów. Aby osiągnąć zakładany cel, czyli neutralność węglową do 2035 r., firma będzie dalej inwestować w nowe programy z zakresu ochrony środowiska.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/lexmark-zobowiazuje-sie-osiagnac-neutralnosc-weglowa-do-2035-r.,392768,artykul.html

— Lexmark od dawna angażuje się w działania ograniczające wpływ firmy na środowisko naturalne — mówi Skarbimir Mateńko, Supplies Business Manager Lexmark Polska. — Jesteśmy liderami w zakresie zrównoważonego rozwoju, ale i tak postawiliśmy przed sobą ambitne zadanie, aby do 2035 r. być firmą neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla. Jest to nasza odpowiedzialność na rzecz środowiska, ale też program wspierający naszych klientów, którym chcemy pomóc osiągnąć ich własne założenia w zakresie neutralności węglowej oraz ograniczyć koszty operacyjne – dodaje.

Materiały eksploatacyjne to jeden z najważniejszych obszarów, gdzie firma ogranicza swój ślad węglowy. Ustanowiony w 1991 roku program zbiórki wykorzystanych kaset i tonerów zapobiegł wyrzuceniu na wysypiska śmieci blisko 100 milionów zużytych materiałów eksploatacyjnych.  Natomiast plastik pochodzący z recyklingu tonerów (PCR), którego nie można ponownie wykorzystać, jest przetwarzany na nowe tonery i komponenty drukarek oraz urządzeń wielofunkcyjnych. Aż 92% modeli Lexmark zawiera PCR, a ponad 80% z nich składa się co najmniej w 30% z PCR.

Innym ważnym elementem zmniejszania emisji dwutlenku węgla w Lexmark jest projektowanie urządzeń tak, aby wydłużyć ich żywotność do ponad siedmiu lat, co jest znacznie podwyższa średnią dla całej branży. Dla 96% urządzeń wysokie standardy energooszczędności potwierdza certyfikat ENERGY STAR. Firma dba, aby ze starej, wychodzącej z użytkowania floty wykorzystać jak najwięcej materiałów. 39% plastiku w nowych urządzeniach Lexmarka i 37% w nowych wkładach zostało odzyskanych, a firma planuje systematycznie zwiększać te statystyki.

Dla klientów, którzy chcą ograniczyć zużycie papieru, wszystkie urządzenia są dostarczane z funkcją Print Release, która umożliwia pracownikom wysyłanie zadań drukowania z dowolnego miejsca i odbieranie ich za pomocą bezpiecznego logowania, co oznacza, że użytkownicy drukują tylko to, co tak naprawdę potrzebują. W przypadku drukowanych elementów klienci mogą również skorzystać z partnerstwa z Print Releaf, które mierzy ich zużycie papieru i na tej podstawie ponownie zalesia wyznaczone obszary, aby zrównoważyć ilość ściętych drzew.

— Jako firma zrobiliśmy ogromne postępy — powiedział Skarbimir Mateńko. — Od wielu lat globalnie pracujemy nad stałym zmniejszeniem naszego śladu węglowego, a infrastruktura, którą mamy na całym świecie, pozwala nam zakładać, że osiągniemy nasz cel, czyli neutralność węglową, do 2035 r.

Źródło: Lexmark

www.lexmark.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764