logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

LG połączyła sztukę z AI, nauką i technologią na Future Frombork Festival

  PR 28.09.2024, przeczytano 174 razy
ilustracja

Firma LG była partnerem technologicznym Future Frombork Festival. Wydarzenie było okazją do dyskusji o roli sztucznej inteligencji w codziennym życiu oraz do zaprezentowania innowacyjnych rozwiązań LG, takich jak inteligentne telewizory i monitor OLED, projektor oraz sprzęt audio.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/lg-polaczyla-sztuke-z-ai%2C-nauka-i-technologia-na-future-frombork-festival,405854,artykul.html

Future Frombork Festival to wyjątkowe wydarzenie na polskiej mapie eventów – zrealizowane w niewielkiej miejscowości, ale swoim zasięgiem i rozmachem równające z tymi największymi. To właśnie we Fromborku, miejscu gdzie żył i pracował Mikołaj Kopernik spotkała się elita polskich naukowców sektora kosmicznego, gwiazdy świata mody oraz twórcy muzyki, po których utwory sięgają wielkie stacje filmowe. Goście Future Frombork Festival mogli wziąć udział w pokazie mody marki MMC oraz wysłuchać koncertu przygotowanego przez Nanook of the North.

Ci, którzy 20 września odwiedzili zabytkowe mury Wzgórza Katedralnego we Fromborku mogli zapoznać się z unikalnymi dokumentami – prawdziwymi białymi krukami, które pisał bądź podpisywał słynny polski astronom. Z archiwów wynika, że Kopernik był nie tylko naukowcem, ale także lekarzem, prawnikiem i doskonałym administratorem.

ilustracjastrzałka

W ramach części naukowej realizowanej w murach odrestaurowanego „Pałacu Biskupów Warmińskich” wystąpili m.in. prof. Hanna Rothkaehl (CBK PAN), oraz Michał Szwajewski (Space Entrepreneurship Institute) – ludzie odpowiedzialni za projekty, które dziś podbijają przestrzeń kosmiczną. Tu kreowała się przyszłość.

Na korytarzach zabytkowych budynków, na przysłowiowe wyciągnięcie ręki były polskie produkcje, które trafiły w przestrzeń kosmiczną, m.in. pierwszy polski satelita BRITE.

W programie festiwalu znalazł się panel dyskusyjny pt. Przyszłość rozwoju technologii w życiu codziennym – co AI nam daje a co zabiera, w którym wziął udział Aleksander Dołżyński, ekspert w LG Electronics Polska. Panel poprowadziła redaktorka Martyna Ludwig z naekranie.pl, a uczestnikiem był również Michał Szwajewski z Space Entrepreneurship Institute. Dyskusja skupiła się na wpływie sztucznej inteligencji, w tym platformy webOS, na codzienne życie, z uwzględnieniem zarówno korzyści, jak i wyzwań wynikających z rozwoju tej technologii.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Podczas festiwalu goście mogli obejrzeć wyjątkowy pokaz mody przygotowany, przez markę MMC, która została stworzona przez duet absolwentów Katedry Ubioru ASP w Łodzi – Ilonę Majer i Rafała Michalaka. Projekty MMC cechuje własny, charakterystyczny styl, nonszalanckiego i ekskluzywnego minimalizmu. Inspiracją do powstania tej wyjątkowej kolekcji był kosmos, droga mleczna, konstelacje gwiezdne oraz najnowocześniejsze rakiety i statki eksplorujące wszechświat. Kolekcja została zaprezentowana także na telewizorach LG OLED evo, a projektor LG CineBeam Q był elementem wydarzenia. Dzięki temu można było zobaczyć jak sztuka łączy się z technologią. 

Future Frombork Festival – przestrzeń dla wizjonerów

Future Frombork Festival to wydarzenie, które na pierwszym miejscu stawia nowoczesne myślenie o przyszłości technologii. Dla LG, jako partnera technologicznego, to doskonała okazja by w praktyce pokazać, jak innowacje wpływają na nasze codzienne życie, a także jak mogą być wykorzystywane w kontekście sztuki i mody.

ilustracjastrzałka

Szymon Sipowicz, syn artystów: Kory i Kamila Sipowiczów, grafik z wykształcenia, pionier deskorolki i drum’n’bass z pasji, DJ z zamiłowania, zaprezentował podczas festiwalu swoje prace wykonane w technice cyfrowej, przy pomocy narzędzi AI. Inspiracją do nich był motyw przewodni festiwalu, czyli kosmiczne przestrzenie z Mikołajem Kopernikiem.

Twórca korzystał z zakrzywionego monitora LG UltraGear 45GS95QE, aby przetestować jego możliwości w projektowaniu cyfrowym, wykorzystując funkcje takie jak idealna czerń, nieskończony kontrast i wierność odwzorowania kolorów, gwarantowane przez ekran OLED

  • Więcej informacji o Future Frombork Festival dostępnych jest na stronie futurefestival.pl, natomiast o platformie webOS oraz innych technologiach LG można przeczytać na stronie LG Polska.

Źródło: LG

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Agencja MPL Verbum zdobyła budżet Rehau
Agencja MPL Verbum zdobyła budżet REHAU na opracowanie nowego programu lojalnościowego skierowanego do firm stolarskich oraz hurtowni branżowych. Program ma nie tylko cel sprzedażowy – będzie w nim wykorzystany microlearning, którego celem jest podniesienie wiedzy partnerów biznesowych na temat produktów i technologii REHAU. Dla REHAU to pierwszy program...
Piłkarki GieKSy w kampanii promującej Różowy Październik
Zasada złotego gola obowiązywała w futbolu krótko i raczej nikt za nią nie tęskni, bo zwyczajnie nie przyniosła nic dobrego. Ale Superbet znalazł sposób, by każdy gol był złoty. A nawet… warty tysiąc złotych!
Harold i kanapkowa rewolucja na ulicach Warszawy
Niektóre kampanie reklamowe są jak dobrze skomponowane kanapki – zaskakują, wciągają, a ich smak zostaje na długo. Po taki przepis sięgnęliśmy w ramach najnowszej kampanii GORĄCO POLECAM. SMAKI Z PIEKARNI, w której „dziwny pan ze stocka” stał się ambasadorem kanapkowej rewolucji.
Linux Polska ponownie wybiera Lightscape
Marka Linux Polska nawiązała współpracę z agencją Lightscape, która obejmuje działania z zakresu media relations, promocji flagowej konferencji Open Source Day, a także prowadzenia kanałów social media platformy SoruceMation.
Kampania Scamming out! Stop oszustwom internetowym!
3 października 2024 r. Dzisiaj wystartowała kampania Scamming Out! Stop oszustwom internetowym, zainicjowana przez redakcje Pulsu Biznesu i bankier.pl. Kampania jest skierowana zarówno do indywidualnych użytkowników internetu, biznesu jak i decydentów. Potrwa 3 miesiące. Patronat objęło Ministerstwo Cyfryzacji, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) oraz Komisja Nadzoru...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764