logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Lidl nadal liderem aktywności marek w telewizji

  PR 26.07.2018, przeczytano 1236 razy
ilustracjastrzałka

Najbardziej aktywną reklamowo marką w telewizji w pierwszej połowie br. jest utrzymujący się od trzech lat na podium - Lidl (GRP 39 333). Tuż za nią znalazły się firmy z branży telefonicznej – Orange i T-mobile – wynika z analizy domu mediowego Codemedia. Największy wzrost – o 55% zanotowała marka Winiary z GRP 11 512.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/lidl-nadal-liderem-aktywnosci-marek-w-telewizji,37382,artykul.html

W danym rankingu w pierwszej połowie roku czołówka pozostaje bez zmian. Jednak z wyraźnym wzrostem lidera zestawienia – Lidl. Marka ta zanotowała 22% wzrost GRP w tym przedziale czasowym w porównaniu z rokiem ubiegłym i jest to największy wzrost spośród marek, które były również w TOP 10 w 2017 roku. Dwie następne marki z podium wygenerowały minimalnie mniejszą liczbę GRP niż w poprzednim półroczu., tj. Orange (-2%) – 24 572 GRP, T-mobile(-1%) – 22 914 GRP.

Mimo, że liderem rankingu jest przedstawiciel sektora handlowego to ranking zdominowała branża telefoniczna. Stanowi ona 44% udziału zestawienia top 10. Na drugim miejscu jest handel – 37%, na trzecim FMCG – 12%, na czwartym farmacja – 7% - mówi Marcin Hajdenrajch, Media Manager, Codemedia.

Do tego grona dołączyły 3 marki, które były nieobecne w roku 2017. Ibuprom, który był na 15 miejscu w zeszłym roku. Zwiększył on swoją aktywność o 33% i znalazł się na 8 miejscu z liczbą 14 304 GRP. Druga marka, która nie była obecna rok temu, a pojawiła się w obecnym to Nivea. Ze wzrostem 29% uplasowała się na 9. miejscu, natomiast marka Winiary, która jest na zamyka ranking TOP 10 zanotowała największy wzrost w tabeli i jest to 55%.

Największym spadkiem procentowym charakteryzuje się Play. W 2017 roku wygenerował 22 606 GRP, natomiast w 2018 już 19 032. Jest to mniej o 16%.

Przez pojawienie się trzech marek w rankingu, trzy inne zniknęły z zestawienia. Jest to Neonet (10 534 GRP), Rossmann (10 550 GRP)) oraz Tesco (10 482 GRP). Marki te są blisko TOP 10, dlatego nie uniknione, że w następnych rankingach powrócą do czołówki – podsumowuje Marcin Hajdenrajch, Media Manager, Codemedia.

Ranking najaktywniejszych marek w telewizji jest przygotowywany cyklicznie przez dom mediowy Codemedia.

Źródło: Codemedia

www.codemedia.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764