logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Lidl nadal liderem aktywności marek w telewizji

  PR 26.07.2018, przeczytano 1250 razy
ilustracjastrzałka

Najbardziej aktywną reklamowo marką w telewizji w pierwszej połowie br. jest utrzymujący się od trzech lat na podium - Lidl (GRP 39 333). Tuż za nią znalazły się firmy z branży telefonicznej – Orange i T-mobile – wynika z analizy domu mediowego Codemedia. Największy wzrost – o 55% zanotowała marka Winiary z GRP 11 512.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/lidl-nadal-liderem-aktywnosci-marek-w-telewizji,37382,artykul.html

W danym rankingu w pierwszej połowie roku czołówka pozostaje bez zmian. Jednak z wyraźnym wzrostem lidera zestawienia – Lidl. Marka ta zanotowała 22% wzrost GRP w tym przedziale czasowym w porównaniu z rokiem ubiegłym i jest to największy wzrost spośród marek, które były również w TOP 10 w 2017 roku. Dwie następne marki z podium wygenerowały minimalnie mniejszą liczbę GRP niż w poprzednim półroczu., tj. Orange (-2%) – 24 572 GRP, T-mobile(-1%) – 22 914 GRP.

Mimo, że liderem rankingu jest przedstawiciel sektora handlowego to ranking zdominowała branża telefoniczna. Stanowi ona 44% udziału zestawienia top 10. Na drugim miejscu jest handel – 37%, na trzecim FMCG – 12%, na czwartym farmacja – 7% - mówi Marcin Hajdenrajch, Media Manager, Codemedia.

Do tego grona dołączyły 3 marki, które były nieobecne w roku 2017. Ibuprom, który był na 15 miejscu w zeszłym roku. Zwiększył on swoją aktywność o 33% i znalazł się na 8 miejscu z liczbą 14 304 GRP. Druga marka, która nie była obecna rok temu, a pojawiła się w obecnym to Nivea. Ze wzrostem 29% uplasowała się na 9. miejscu, natomiast marka Winiary, która jest na zamyka ranking TOP 10 zanotowała największy wzrost w tabeli i jest to 55%.

Największym spadkiem procentowym charakteryzuje się Play. W 2017 roku wygenerował 22 606 GRP, natomiast w 2018 już 19 032. Jest to mniej o 16%.

Przez pojawienie się trzech marek w rankingu, trzy inne zniknęły z zestawienia. Jest to Neonet (10 534 GRP), Rossmann (10 550 GRP)) oraz Tesco (10 482 GRP). Marki te są blisko TOP 10, dlatego nie uniknione, że w następnych rankingach powrócą do czołówki – podsumowuje Marcin Hajdenrajch, Media Manager, Codemedia.

Ranking najaktywniejszych marek w telewizji jest przygotowywany cyklicznie przez dom mediowy Codemedia.

Źródło: Codemedia

www.codemedia.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

W dobie digitalizacji prasa drukowana ma mocną konkurencję w treściach dostępnych online. Nie każdy jednak chce lub ma możliwość czytania e-wydań ulubionych tytułów. Lidl Polska, chcąc ułatwić Polakom dostęp do nich, sprzedaje prasę we wszystkich swoich placówkach. Dodatkowym udogodnieniem jest stałe usytuowanie ekspozytorów z czasopismami w...
Zmiany w strukturze serwisów Iberionu
Grupa Iberion wprowadza zmiany w swoim portfolio. Iberion jest wydawcą 11 serwisów i kanałów video, w tym Gońca, Świata Gwiazd, Biznes Info i Pacjentów. Planowane zmiany przewidują wzmocnienie kluczowych produktów grupy, co wpłynie na funkcjonowanie poszczególnych redakcji.
Paryż 2024: 8 dodatkowych kanałów Eurosport w Netia TV
Netia (część Grupy Polsat Plus) i Warner Bros. Discovery w Polsce nawiązały współpracę, dzięki której abonenci usług TV Netii otrzymają bez dodatkowych opłat dostęp do 8 okazjonalnych kanałów Eurosport (7 w jakości HD i 1 w jakości 4K) w całości poświęconych transmisjom wydarzeń z XXXIII Letnich Igrzysk Olimpijskich. Dodatkowo, do końca września, główne kanały...
GRY-OnLine przekształciły się w Webedia Polska SA
W lipcu zakończył się proces kluczowych zmian w spółce GRY-OnLine SA. Od teraz spółka funkcjonuje pod nazwą Webedia Polska SA. Zarządzanie przejmuje nowy zarząd. Z pozycji dotychczasowego prezesa, po ponad dwóch dekadach, ustępuje Mariusz Klamra. Stery polskiego oddziału Webedii przejmują Przemysław Bartula i Michał Bobrowski w równoległych rolach...
Gazeta.pl i Polscy Łowcy Burz: alerty pogodowe dla czytelników
Gazeta.pl rozpoczyna w wakacje współpracę ze specjalistami ze Stowarzyszenia Skywarn Polska znanymi jako Polscy Łowcy Burz. Eksperci od ekstremalnych zjawisk pogodowych przygotują alerty pogodowe, związane m.in. z frontami burzowymi. To przełom w branży medialnej w podejściu do użytkowników i troski o ich bezpieczeństwo latem. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764