logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Lidl Polska zachęca klientów do niemarnowania żywności

  PR 03.10.2022, przeczytano 700 razy
ilustracjastrzałka

Lidl Polska rozpoczął drugą edycję kampanii „Sztuka niemarnowania”. Sieć od marca 2020 roku uratowała przed zmarnowaniem 128 251 kg żywności o łącznej wartości 2 123 320 zł. Teraz, na problem marnowania zwraca uwagę klientów. Partnerami akcji są Caritas Polska oraz Federacja Polskich Banków Żywności.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/lidl-polska-zacheca-klientow-do-niemarnowania-zywnosci,397451,artykul.html

Każdego roku 377 tys. ton pomidorów trafia do śmietnika. To tak, jakby zmarnować 90 km2 ziemi uprawnej, 57 mld litrów wody oraz 7 mln godzin pracy. Z kolei patrząc pod kątem emisji, uwalniamy do atmosfery tyle gazów, co 55 tys. aut w ciągu roku – aż 312 tys. ton (dane EPRS).

W ramach drugiej edycji kampanii edukacyjnej „Sztuka niemarnowania”, Lidl Polska wraz z partnerami – Caritas Polska i Federacją Polskich Banków Żywności – zachęca do dokonywania przemyślanych zakupów i niemarnowania żywności. Częścią projektu jest bezpłatny e-book, wyposażony w praktyczne porady, m.in.: jak robić zapasy oraz gotować z resztek i bez resztek. Przepisy zostały oparte na żywności z długim terminem przydatności do spożycia: ryżu, kaszy i makaronie.

- Życie w duchu zero waste zaczyna się w głowie. Wraz z partnerami merytorycznymi kampanii „Sztuka niemarnowania” zachęcamy klientów sieci Lidl Polska do przemyślanyh zakupów i niemarnowania. Przygotowaliśmy także bezpłatny e-book z przepisami na szybkie i proste dania w duchu zero waste. Jest dostępny na naszej stronie i udowadnia, że nauka wartościowych nawyków nie musi być trudna – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska.

Przeciwdziałanie marnowaniu

W ramach całego łańcucha dostaw Lidl Polska optymalizuje zamówienia oraz dostawy żywności tak, aby na sklepowych półkach znajdowało się dokładnie tyle produktów, ile potrzebują klienci. We wszystkich sklepach sieci prowadzony jest też program „Kupuję, nie marnuję”, mający na celu wsparcie sprzedaży produktów w pełni wartościowych, ale o zbliżającym się terminie przydatności do spożycia. Przeceny sięgają nawet 70 proc. W ramach współpracy z Caritas Polska oraz Federacją Polskich Banków Żywności, Lidl Polska od początku swojej działalności podejmuje także działania edukacyjne w zakresie niemarnowania żywności oraz organizuje zbiórki żywności dla potrzebujących. Sieć zaangażowana jest też w jadłodajnię Caritas.

Zgodnie z Ustawą o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności od 1 marca 2020 roku w Lidl Polska funkcjonuje system odbioru pełnowartościowej żywności, jednak z różnych powodów niemożliwej do wprowadzenia do sprzedaży. Za pośrednictwem Caritas Polska produkty są przekazywane organizacjom pozarządowym oraz potrzebującym. Od 1 marca 2020 roku w ten sposób sieć uratowała 128 251 kg żywności o łącznej wartości 2 123 320 zł, z czego 46 643 kg o wartości 903 026 zł zostało przekazane tylko w 2021 roku. Firma wydała ponadto 42 471 kg artykułów nieżywnościowych (jak np. pasty do zębów, szampony) o wartości ponad 1 038 000 zł.

Ale to nie wszystko. W ramach strategii zrównoważonego rozwoju na lata 2020-2025, Lidl Polska dąży do zminimalizowania swojego wpływu na środowisko. Sieć korzysta z alternatywnych źródeł energii oraz dąży do gospodarki obiegu zamkniętego. Dlatego wszystkie owoce, warzywa oraz pieczywo, które stracą świeżość, przekazywane są do dalszej przeróbki na biogaz. I nic się nie marnuje.

Kampania „Sztuka niemarnowania” potrwa od 19.09 do 9.10 br. Partnerami merytorycznymi akcji są Caritas Polska oraz Federacja Polskich Banków Żywności.

Źródło: Lidl Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764