logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Lightscape realizuje projekt B+R o wartości ponad miliona złotych

  PR 18.02.2020, przeczytano 865 razy
Piotr Berliński - CEO Lightscape

Lightscape otrzymała grant badawczo-rozwojowy przyznawany przez Centrum Obsługi Przedsiębiorcy. Przedmiotem prac jest optymalizacja i zarządzanie widocznością marek online, uzyskiwaną za pomocą organicznych treści publikowanych na portalach zewnętrznych. Wartość projektu to 1,3 miliona złotych. Nadzór nad nim poprowadzi związany z branżą venture capital Piotr Berliński, który objął stanowisko CEO agencji. Do zespołu w roli Head of IT dołączył także Konrad Kuźnicki, od 15 lat związany z rynkiem nowych technologii.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/lightscape-realizuje-projekt-b%2Br-o-wartosci-ponad-miliona-zlotych,385741,artykul.html

Projekt badawczy jest wynikiem dokładnej analizy potrzeb rynku i odpowiedzią na zmianę otoczenia biznesowego. Patrząc na rozwój obszaru komunikacji i marketingu online, z jednej strony widzimy zmiany w algorytmie Google, w wyniku których premiowany jest autorytet i zaufanie do marki, a także publikowanie wiarygodnych i merytorycznych treści. Branża zmierza również w kierunku coraz większej regulacji w obszarze oznaczania materiałów sponsorowanych. Dziś, bardziej niż kiedykolwiek, publikacje PR-owe na portalach zewnętrznych budujące autorytet marki, są integralną częścią zrównoważonej strategii komunikacji, obok działań płatnych takich jak kampanie display czy reklama w wyszukiwarkach.

- Dziś 39 proc. globalnego ruchu e-commerce pochodzi z wyszukiwarki. Również tam rozpoczyna się 93 proc. wszystkich aktywności w internecie. Równocześnie w wielu branżach tradycyjne działania reklamowe i SEO wiążą się z coraz większą konkurencją o uwagę użytkowników i koniecznością stałego zwiększania budżetu. W tym kontekście działania PR stają się szczególnie istotne, ponieważ pozwalają na budowanie świadomości i autorytetu marki. To, czego jednak do tej pory brakowało na rynku, to odpowiednia metodologia i narzędzia zarządzania tymi publikacjami. Co za tym idzie, niemożliwe było oszacowanie ich wpływu na widoczność marek w internecie.  Na tym problemie opieramy nasze prace badawcze - mówi Piotr Berliński, który w lipcu objął funkcję CEO Lightscape.

Technologia w służbie marketingu

Z ubiegłorocznego badania CMO Survey Deloiite wynika, że wdrożenie rozwiązań technologicznych w polskiej branży marketingowej przebiega stopniowo. 7 proc. respondentów twierdzi, że jest w stanie bardzo skutecznie integrować dane z różnych kanałów medialnych. 4 na 10 uważa, że potrafi korzystać z zaawansowanej analizy danych, opartej na Big Data. Jednocześnie 60 proc. szefów marketingu uważa wykazanie zwrotu z inwestycji ze swoich działań za kłopotliwe.

Jak zwraca uwagę Piotr Berliński, pomimo zapotrzebowania na nowe rozwiązania technologiczne, realizacja zaawansowanego projektu badawczo-rozwojowego w obszarze marketingu i PR jest unikatowym wydarzeniem w branży.

- Podjęliśmy to wyzwanie, dobrze określając problem rynkowy i jego rozwiązanie. Potwierdza to nie tylko przyznanie dofinansowania, ale również rozmowy z klientami agencji i funduszami inwestycyjnymi, ze strony których projekt spotkał się z ciepłym przyjęciem. Rynek widzi potrzebę nowego podejścia. Dotąd dostępne narzędzia skupiają się na procesie komunikacji z dziennikarzami, kupowaniem przestrzeni reklamowych czy monitorowaniem mediów. Wnioski z prac badawczych będą więc maksymalnie użyteczne z punktu widzenia biznesu – dodaje Piotr Berliński.

Źródło: Lightscape

www.lightscape.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pekao S.A.: bankowość prywatna z nowym designem placówek i aplikacji
Bank Pekao S.A. otworzył dwie pierwsze placówki bankowości prywatnej w zupełnie nowym formacie. W Warszawie i Łodzi klienci mogą już korzystać z nowoczesnych a zarazem eleganckich przestrzeni z elementami wystroju projektantów nurtu modernistycznego. Klienci bankowości prywatnej Pekao z pewnością dostrzegą też zmianę tła w aplikacji mobilnej PeoPay, w której udostępniona...
Zeromat wspiera rebranding Pepsi
Pepsi zaprasza wszystkich fanów marki do świętowania i powitania Pepsi Zero Cukru. Tuż przy rondzie ONZ, w centrum Warszawy, czekać będzie na nich wyjątkowa atrakcja — Zeromat. To pierwszy tego rodzaju automat marki, w którym oddając puste opakowanie po produkcie, w zamian otrzymujesz dwa pełnowymiarowe napoje gratis. Od teraz aż do 13 kwietnia możesz przyjść i...
Wojciech Borowski wraca na stanowisko w McCann
Po dwóch latach Wojciech Borowski ponownie obejmuje stanowisko Dyrektora Zarządzającego McCANN, jednocześnie pełniąc funkcję Group CEO McCANN Poland. Marcin Sosiński, dotychczasowy Dyrektor Zarządzający, który łączył tę rolę ze stanowiskiem Dyrektora Kreatywnego, zdecydował się opuścić agencję po 14 latach pracy.
Newline podsumowuje sprzedaż monitorów w Polsce
Newline Interactive to dobrze znany na polskim rynku dostawca monitorów interaktywnych. Odpowiedź na pytanie – jak dobrze znany – przyniosło podsumowanie sprzedaży w roku 2023. Raport przygotowany przez Futuresource Consulting nie pozostawia wątpliwości - co 5. sprzedany w Polsce monitor interaktywny to Newline. Udział rynkowy Newline Interactive wyniósł 19.06% - co daje marce...
Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764