logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

LightScribe - drukowanie na płycie CD

  PR 28.02.2005, przeczytano 9888 razy

Philips zaprezentował najnowszą nagrywarkę DVD o symbolu DVDR16LSK, która umożliwia – poza wypalaniem dwuwarstwowych płyt – druk na płycie tekstu oraz grafiki dzięki technologii LightScribe™.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/lightscribe---drukowanie-na-plycie-cd,2638,artykul.html

LightScribe™ umożliwia szybkie, wygodne i estetyczne opisywanie płyt niż dotychczasowe przyklejanie specjalnych naklejek bądź ręczne opisywanie flamastrem. Ten sam laser, który wypala dane służy również do druku napisów lub rysunków na płycie. Jedyne, co trzeba zrobić to włożyć dysk odwrotną stroną do napędu. Specjalny barwnik, którym pokryta jest wierzchnia warstwa płyty zmienia kolor pod wpływem światła lasera.

Philips jako pierwszy oferuje urządzenie, które jednocześnie umożliwia zapis na jednym krążku do 8,5 GB z prędkością 16x oraz druk informacji na płycie. Urządzenie trafi na rynki w Europie w pierwszym kwartale 2005 r., a razem z nim płyty DVD+R, DVD+RW oraz CD-R w opakowaniach po 5 i 10 sztuk.

Ładnie i łatwo
Nagrywarka DVDR16LSK z funkcją LightScribe™ sprzedawana będzie ze specjalną wersją programu Nero6™, służącego do wypalania płyt DVD i CD. Program ten daje również wiele możliwości w zakresie projektowania naklejek na płyty. Specjalna wersja programu umożliwi bezpośredni nadruk na krążku.

Przeprowadzone testy wskazują, że wykorzystanie lasera nagrywarki do zadruku wierzchniej powierzchni płyt DVD oraz CD nie wpływa w żaden sposób na jakość nagrań. Co więcej – redukuje możliwość zniszczenia płyty poprzez użycie pisaków o zbyt silnych rozpuszczalnikach. Jednocześnie stosowanie LightScribe™ umożliwia w prosty i szybki sposób estetyczny nadruk na płytach, zarówno dla celów domowych jak i biznesowych.

LightScribe™ wykorzystuje światło lasera, które pada na specjalny barwnik, którym pokryty jest wierzch płyty. Promień światła powoduje chemiczne zmiany warstwy, której efektem jest powstanie widocznych punktów. Konstrukcja mechanizmu pozwala na wykonywanie z wielką precyzją napisów lub rysunków na powierzchni obracającej się płyty.

W domu i firmie
LightScribe™ jest idealnym rozwiązaniem dla użytkowników chcących tworzyć atrakcyjne i funkcjonalne nadruki na własnych płytach. Dzięki tej technologii płyty mogą być tak unikatowe jak ich zawartość. Zwiększa się ich wartość jako prezentu dla rodziny i przyjaciół.

Poza zastosowaniami domowymi LightScribe™ jest również przydatny w firmie. Nagrane płyty z prezentacjami, szkoleniami czy innymi treściami nabierają dzięki tej funkcji eleganckiego i reprezentatywnego wyglądu. Płyty służące jako wewnętrzne archiwum firmy mogą być jednoznacznie i czytelnie opisywane, aby w razie potrzeby można było szybko je odnaleźć.

Nagrywarkę płyt i LightScribe™ działają niezależnie od siebie, to oznacza, że nie trzeba zadrukowywać płyty bezpośrednio po wypaleniu jej zawartości.

Zestaw, składający się z nagrywarki DVDR16LSK, programu Nero6™ oraz trzech płyt CD pokrytych specjalnym barwnikiem znajdzie się w sprzedaży w Europie Zachodniej w lutym 2005. Cena zestawu 99.90 euro. W chwili obecnej nie planuje się wprowadzenie nagrywarki na rynek polski.

Źródło: Philips

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kampania świąteczna MediaMarkt z Jürgenem Kloppem
MediaMarktSaturn we współpracy z trenerem Jürgenem Kloppem prezentuje wyjątkową kampanię świąteczną, której celem jest ułatwienie zakupów i zapewnienie spokojnego okresu świątecznego. Kampania podkreśla rolę MediaMarktSaturn jako niezawodnego partnera oferującego spersonalizowane usługi, które pozwalają cieszyć się świętami w gronie rodziny i...
First Line Polska z promocją dla marki Prima
Marka Prima prowadzi akcję cashback w sieci sklepów Biedronka pod hasłem „Świąteczna premia od kawy Prima”. Akcja trwa do 15 grudnia 2024 r. Za zakup dwóch opakowań kaw ziarnistych Prima Aroma uczestnik promocji może otrzymać zwrot 30 zł.
Komunikacja alkoholu bez tabu – 7. spotkanie z cyklu Food Working
W miniony czwartek (28 listopada), podczas 7. spotkania z cyklu Food Working, odbyła się debata na temat wyzwań i możliwości w komunikacji sektora alkoholowego w Polsce. Wydarzenie zgromadziło ekspertów z branży spirytusowej, winiarskiej oraz specjalistów ds. prawa i marketingu, którzy poruszyli kluczowe zagadnienia związane z regulacjami, promocją oraz odpowiedzialną...
Sokołów z nowym logo i identyfikacją wizualną
Sokołów prezentuje nowe logo. Jest ono bezpośrednią kontynuacją dotychczasowego znaku, tak dobrze znanego milionom konsumentów, a ideą zmian było jego unowocześnienie i uproszczenie. Nowe logo łączy dwa filary Sokołowa, czyli tradycję i innowacyjność, na których firma buduje swoją pozycję i zgodnie z którymi rozwija asortyment.
Promo Show: targi skali międzynarodowej
Obecność profesjonalnych zwiedzających z Polski i ponad 20 innych krajów udowadnia, że targi PROMO SHOW są jednym z najważniejszych wydarzeń branży artykułów promocyjnych w Europie. Blisko 500 przedstawicieli TOP agencji reklamowych będzie uczestniczyło razem z wystawcami w Gali Wieczornej targów. Obok przestrzeni do prezentacji innowacyjnych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764