logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Limit na nieodpłatne przekazywanie upominków podniesiony

  PR 26.01.2021, przeczytano 635 razy
ilustracja

Branża upominków reklamowych ma powód do świętowania! 1. stycznia br. wreszcie zmieniły się przepisy na nieodpłatne przekazywanie upominków bez prowadzenia ewidencji, podnoszące limit z 10 zł na 20 zł. To przełomowy krok, który nadal co prawda jest niewystarczający, ale pierwszy raz od dawna ta arcyważna dla całej branży sprawa drgnęła z inicjatywy rządzących.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/limit-na-nieodplatne-przekazywanie-upominkow-podniesiony,389966,artykul.html

Nowy rok przyniósł bardzo pozytywne zmiany, które mogą być jaskółką kolejnych, pomyślnych dla branży reklamowej modyfikacji ustawy o VAT. PIAP od dawna lobbuje na rzecz zmiany prawa w kwestii podniesienia limitów na nieodpłatne przekazywanie upominków. Izba od lat przekonuje do swoich racji polityków odpowiedzialnych za rozwój gospodarki oraz pokrewne podmioty gospodarcze, które wspólnie z PIAP podkreślały długofalowe i wieloaspektowe, pozytywne skutki proklamowanych zmian.

Zmianie uległ art. 7 ust. 4. ustawy o podatku od towarów i usług. Zgodnie z nim obecnie przez prezenty o małej wartości rozumie się przekazywane przez podatnika jednej osobie towary w dwóch wariantach limitów cenowych. W pierwszym przypadku są prezenty o łącznej wartości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 100 zł, jeżeli podatnik prowadzi ewidencję pozwalającą na ustalenie tożsamości osób obdarowanych. W drugim wariancie mowa o prezentach, których przekazania nie ujęto w ewidencji, jeżeli jednostkowa cena nabycia towaru (bez podatku), a gdy nie ma ceny nabycia - jednostkowy koszt wytworzenia, określone w momencie przekazywania towaru, nie przekraczają 20 zł. Przed 1. stycznia br. ten limit wynosił 10 zł. W związku z tym, nieodpłatne przekazanie prezentu będzie podlegać opodatkowaniu VAT w przypadku prezentów o wartości przekraczającej 100 zł oraz prezentów o wartości powyżej 20 zł, ale nieprzekraczającej 100 zł, gdy nie jest prowadzona ewidencja osób obdarowanych.

Podniesienie limitu na nieodpłatne przekazywanie upominku bez prowadzenia ewidencji ułatwi proces przekazywania prezentów, co z pewnością przełoży się na zainteresowanie tą formą promocji. PIAP ocenia ten ruch jako próbę sprawdzenia przez ustawodawcę pozytywnych następstw decyzji dla skarbu Państwa. Izba zapowiada dalsze kroki proklamujące korzyści z tej linii zmian, mając nadzieję, że przysłużą się one zarówno gospodarce, jak i dostawcom upominków reklamowych oraz klientom końcowym.

Źródło: Polska Izba Artykułów Promocyjnych

www.piap-org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764