logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Linki sponsorowane - oznaczać wyraźniej?

   07.02.2005, przeczytano 2263 razy

Tylko co szósty internauta orientuje się, które z wyników wyszukiwania to linki sponsorowane.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/linki-sponsorowane---oznaczac-wyrazniej,2605,artykul.html

Zaskakujące wyniki przyniosło badanie stosunku internautów do wyszukiwarek internetowych. Jak się okazuje - pomimo że wszystkie wyszukiwarki w czytelny sposób oznaczają wyniki prezentowane w ramach płatnej reklamy - zaledwie 38% ankietowanych ma świadomość takiego rozróżnienia, a z tej grupy niespełna połowa potrafi odróżnić zwykłe linki od opłaconych. Oznacza to, że zaledwie co szósty internauta potrafi w ten sposób filtrować wyniki wyszukiwania.

„Wciąż jesteśmy w okresie niemowlęctwa internetu” – podsumowuje te zaskakujące wyniki autorka raportu, Deborah Fallows. „Ludzie wciąż tak bardzo cieszą się z samego faktu że mogą tam wejść, zapytać o coś i dostać odpowiedź, że wyłączają swój radar analizujący, jak to działa”.

Wyniki ankiety odnoszą się do mieszkańców USA i stanowią element programu Pew Internet and American Life Project. Rezultaty są szokujące – choć internet staje się równie popularny jak telewizja, to jednak umiejętność wychwytywania informacji reklamowych w tych dwóch mediach jest skrajnie różna. Niski poziom świadomości i ślepa wiara w wyniki wyszukiwarek każą przypuszczać, że amerykańscy internauci staną się obiektem wielu kpin. Trzeba się jednak zastanowić, czy to Amerykanie są mniej rozgarnięci, czy w innych krajach po prostu brak danych na ten temat...


Źródło informacji: Wired

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Coz... Ameryka jaka jest kazdy widzi ;-D. Ale oznaczanie sponsoringu by sie mocno przydalo tutaj... na signs.pl - niestety (wlasnie przeczytalem niby felieton... i jesli autor nic nie dostal od zaprezentowanych marek to wlasciwie powinien przestac pisac).

avatar użytkownika
,

Trzeba na prawdę dużo złej woli aby zarzucać nam niewłaściwe oznaczanie materiałów sponsorowanych. Po pierwsze, takich w praktyce nie ma - 99,9% tekstów o komercyjnym, promocyjnym charakterze publikowana jest bezpłatnie i trafia do wyraźnie oznaczonego działu "Informacje z firm", w którym redakcja nie firmuje żadnych tekstów. Kilka wyjątków jakimi są teksty sponsorowane jest oznaczone specjalnym znakiem i wyraźnie podpisane. Natomiast czy autor felietonu wziął od kogoś jakieś pieniądze - nie wiem, bo oczywiście nie wiadomo o jaki to felieton chodzi.

pozdrowienia
Łukasz
  

Najnowsze w tym dziale

Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
Hardmade łamie stereotypy z pomocą nowej platformy komunikacyjnej
Hardmade, marka piwa Kompanii Piwowarskiej, przechodzi szereg rewolucyjnych zmian. 19 kwietnia br. wystartowała nowa platforma kreatywna, wprowadzając brand heroskę – Mrs. Hardmade. W portfolio debiutują również nowe, innowacyjne warianty smakowe jak Blackberry Vanilla, Exotic Kumkwat i bezalkoholowy Citrus Ice Tea Crush. Dodatkowo opakowania zyskały odświeżoną szatę...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764