Spośród ok. 79 bilionów gigabajtów globalnych danych tworzonych co roku tylko 10% stanowią unikalne treści, a 90% jest replikowane. Te 10% jest najcenniejsze i ma największą wartość dla komunikacji i storytellingu, budujących silny marketing. Tworząc usługę dat:awesome, Linkleaders odpowiada na potrzeby komunikacji marek w obliczu rosnącej liczby danych, rywalizacji o uwagę odbiorców i klientów oraz zapotrzebowania na treści promowane przez algorytmy. Oferta kierowana jest nie tylko do działów komunikacji i marketingu, ale także biznesu, sprzedaży czy HR, wspierając komunikację wewnętrzną i rekrutację.
Od maja 2022 pod marką dat:awesome realizowany jest szeroki zakres działań agencji Linkleaders z obszaru data-driven communication, wspierających media relations, marketing, sprzedaż, komunikację wewnętrzną i rekrutacyjną. Zespół dat:awesome jeszcze w okresie pilotażowym zrealizował pierwsze projekty dla rynku polskiego i europejskiego.
Data-driven PR w ujęciu Linkleaders łączy w jednym ekosystemie cały cykl komunikacji wokół badań i danych oraz analizę wyników i ewaluację kampanii. Zespół dat:awesome może realizować złożone działania PR oraz content marketingowe w oparciu o własną analitykę, interpretacje danych oraz storytelling dotyczący dowolnego zjawiska, trendu lub procesu biznesowego klienta. To kolejny krok Linkleaders w rozwoju portfolio data-driven PR dla branży nieruchomości, IT, rekrutacji, finansów i usług biznesowych.
- Rozwój Linkleaders to efekt konsekwentnego inwestowania w mocne specjalizacje, w których kumulujemy know-how. Komunikacja oparta na danych i unikalnej branżowej wiedzy od zawsze jest obecna w naszych działaniach. Jednak dziś kierunek data-driven jest ważniejszy, niż kiedykolwiek wcześniej. Dlatego postanowiliśmy stworzyć spójną ofertę łączącą wysokiej klasy PR i content marketing, doświadczenie badawcze, storytelling wokół danych oraz zrozumienie potrzeb biznesowych klientów – komentuje Tomasz Podolak, Założyciel Linkleaders.
Od początku 2022 roku zespół dat:awesome przejął całkowicie obsługę cyklicznych działań badawczych Linkleaders dla Grupy Pracuj, przygotowując m.in. raport Pracuj.pl „Dwa lata nowej zawodowej normalności” - dotyczący zmian na rynku pracy w obliczu pandemii koronawirusa - oraz kampanię PR towarzyszącą badaniu. Natomiast na przełomie I i II kwartału br. na zlecenie SAP, globalnego lidera IT dla biznesu, przygotowano raporty dotyczące technologii chmurowych w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Opracowania zrealizowane w angielskiej i polskiej wersji językowej omawiają dane dla sześciu rynków regionu CEE.
Liderem i pomysłodawcą projektu dat:awesome jest Przemysław Kuć, Head of Data&Insight w Linkleaders, ekspert z ponad 12-letnim doświadczeniem, odpowiadający za rozwój praktyki data-driven w agencji. W jego portfolio znajdują się m.in. projekty dla Pracuj.pl, SAP, Shell, Accenture, Luxoft czy HP. Prowadzone przez niego kampanie Linkleaders zdobyły siedem nagród w konkursie Złote Spinacze.
- W ostatnich latach w Polsce można było dostrzec rosnący rozdźwięk między dużą rolą insightów badawczych w komunikacji korporacyjnej, a jakością opartych na nich treści i działań PR. Wiele firm wciąż nie wykorzystuje w pełni potencjału wiedzy, jakim dysponują. W dat:awesome pomagamy go wydobyć, angażując kluczowych odbiorców naszych klientów w opowieści wokół danych. Oferta zamyka się w modelu 360, w ramach którego możemy odpowiadać za komunikację data-driven od etapu tworzenia strategii aż po ewaluację wyników lub wskoczyć na projekt na dowolnym etapie. Działamy na sprawdzonym polu, którego efektywności dowodzi zaufanie pierwszych klientów dat:awesome i nagrody Linkleaders za data-driven PR – komentuje Przemysław Kuć, Head of Data&Insight w Linkleaders, lider projektu data.awesome.
IV kwartał 2021 roku i I półrocze 2022 roku oznaczały dla Linkleaders dynamiczny rozwój i nowe projekty. Do grona klientów agencji dołączyli m.in. deweloper STRABAG Real Estate, kancelaria prawna CMS, Commerzbank, firma farmaceutyczna Boehringer Ingelheim, platforma rekrutacyjna dla IT the:protocol oraz GoodHabitz – europejski lider e-learningu. Firma wygrała także drugi przetarg na obsługę mBanku w obszarze employer brandingu przez kolejne trzy lata.
Źródło: Linkleaders