logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Listopad pod znakiem e-commerce

  PR 21.12.2018, przeczytano 1196 razy

Black Friday i Cyber Monday wpłynęły na zainteresowanie witrynami ecommerce szczególnie wśród kobiet. Najstarsi internauci coraz chętniej korzystają z sieci za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Więcej o tym, jak Polacy korzystali z sieci w listopadzie 2018, dowiesz się z analizy Gemiusa.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/listopad-pod-znakiem-e-commerce,380606,artykul.html

Black Friday szczególnie popularny wśród kobiet

Promocje cenowe oferowane przez sklepy internetowe w ramach Black Friday oraz Black Week w tym roku przyciągnęły na witryny e-commerce szczególnie kobiety. W danych za listopad zauważalny jest duży wzrost odsłon już w weekend poprzedzający obniżki (rekord padł w niedzielę 18 listopada i wyniósł blisko 165 milionów odsłon wygenerowanych przez internautki). Następnie aktywność internautek spadła aż do 23 listopada (Black Friday), kiedy odnotowaliśmy drugą najwyższą liczbę odsłon wykonanych przez kobiety – 141,8 mln. Co ciekawe, Cyber Monday nie cieszył się w Polsce podobnie dużym zainteresowaniem. Z kolei aktywność mężczyzn na stronach poświęconych e-zakupom utrzymywała się przez cały miesiąc na zbliżonym poziomie, z niewielkim wzrostem właśnie w dniu obniżek.

ilustracjastrzałka

Pokolenie 55+ coraz bardziej mobilne

Z analizy wynika, że liczba użytkowników powyżej 55. roku życia, którzy korzystają z internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych, sukcesywnie rośnie. Na przełomie listopada i grudnia (26.11 – 2.12) już 3,9 mln internautów w tej grupie wiekowej łączyło się z siecią poprzez urządzenia mobilne, co stanowi 78% wszystkich użytkowników w tej grupie wiekowej. Rok wcześniej było ich nieznacznie ponad 3 mln, co oznacza 26% wzrostu w skali roku.

ilustracjastrzałka

Mobilny długi weekend

Tradycyjnie już w weekendy obserwujemy najwyższy odsetek internautów łączących się z siecią wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych (średnio 42% dla sobót i niedziel listopada). W tym miesiącu, w związku z długim weekendem, użytkownicy ci stanowili szczególnie wysoki odsetek również w czwartek 1 listopada – wyniósł on tego dnia 44%.

ilustracjastrzałka

Polacy w listopadzie

W listopadzie z internetu korzystało 28 mln Polaków (13,8 mln kobiet oraz 14,2 mln mężczyzn). Łącznie wykonali oni 54,3 mld odsłon, zaś przeciętny internauta spędzał w sieci blisko 2 godz. 7 min. dziennie. Najbardziej aktywnym pod względem liczby internautów dniem miesiąca był wtorek, 27 listopada (23 mln osób), zaś najmniej osób korzystało z internetu w czwartek, 1 listopada (20,8 mln).

W analizowanym okresie za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów połączyło się z siecią 23,3 mln internautów. Jednocześnie 23,4 mln wykorzystywało do tego celu również urządzenia mobilne, przy czym 23 mln internautów posługiwało się smartfonami, a 3,6 mln przeglądało zasoby sieci także przy pomocy tabletów.

ilustracjastrzałka

Źródło: Gemius

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764