logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Łódź Design Festival 2011 – 5. edycja

  PR 26.09.2011, przeczytano 1095 razy

Tegoroczna edycja Festiwalu odbędzie się między 20 a 30 października pod hasłem Zmiana! Wybór takiej myśli przewodniej ma zwrócić uwagę na dokonujące się zmiany w myśleniu o projektowaniu. W szerokiej perspektywie temat główny akcentuje zmieniające się społeczne potrzeby, a razem z nimi oczekiwania w stosunku do designu, więc i do projektantów. Przed designerami stają nowe wyzwania: projektować i produkować mniej lecz mądrzej, lokalnie zamiast globalnie, ponadczasowo zamiast trendy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/lodz-design-festival-2011--5.-edycja,13596,artykul.html

W programie głównym Festiwalu zaprezentowane zostaną dwie wystawy: “Przekierowanie” i “NeoFarm”. Kuratorzy, Centrum Architektury i BCXSY, stawiają w swoich projektach tezy i zadają pytania – na niektóre udzielają odpowiedzi, innych musimy poszukać razem z nimi. Podczas imprezy nie zabraknie również stałych, sprawdzonych w poprzednich latach wydarzeń: przeglądu międzynarodowych szkół projektorów, konkursu make me!, przeglądu portfolio, tematycznych bloków wykładowych, pokazów filmowych i dyskusji.

Co nowego w tegorocznej edycji?
-Nowe miejsce – festiwal po raz pierwszy odbędzie się poza siedzibą organizatora, czyli Łódź Art Center. Niezwykłe przestrzenie dawnych fabryk włókienniczych Scheiblera od tego roku zostają poddane procesowi rewitalizacji. Nową lokalizacją dla Łódź Design 2011 będzie dawna tkalnia, wybudowana w latach 30-tych XX w. przez Borysa i Nauma Eitingonów. Cały zespół fabryczny przy ul. Targowej 35 reprezentuje ciekawą przedwojenną architekturę modernistyczną, z charakterystyczną żelbetonową konstrukcją oraz okazałymi przeszkleniami elewacji. Od 2010 r. obiekt ten został poddany rewitalizacji, dzięki której odzyskano w pełni pierwotny charakter fasady.

-Wzrastające zainteresowanie projektantów spowodowało, że po raz pierwszy został ogłoszony konkurs na wydarzenia i wystawy Programu Otwartego – wybrane projekty stanowią dodatkowy kontekst dla tematów poruszanych w Programie Głównym, zlokalizowane są jednak w innych przestrzeniach w obrębie całego miasta (galeriach, muzeach, klubach), dzięki czemu design będzie można odnaleźć w całej Łodzi.

-Edukreacja – Łódź Design po raz pierwszy stwarza przestrzeń edukacyjnej zabawy, wychodzi z propozycją programową do najmłodszych odbiorców oraz ich rodziców, stwarzając przestrzeń edukacyjnej zabawy. Rodzice będą mogli spróbować różnorodnych form kreatywnego spędzania czasu z dziećmi lub pozostawić je pod dobrą opieką w czasie zwiedzania wystaw.

-Wykłady – po raz pierwszy także wykłady podzielone zostaną na bloki tematyczne, które mają stworzyć komentarz do prezentowanych wystaw.

Łódź Design Festival to wydarzenie, które od 2007r. tworzy platformę wymiany myśli i doświadczeń dla środowisk twórczych identyfikujących się z designem oraz dla biznesu. Dzięki staraniom organizatora imprezy – Łódź Art Center – oraz dzięki wsparciu licznych partnerów, festiwal w ciągu kilku lat przeistoczył się z lokalnej, składającej się z paru wystaw imprezy, i urósł do rangi największego w Polsce wydarzenia w całości poświęconego projektowaniu. Prezentuje on design w różnych jego odsłonach – od wzornictwa przemysłowego, poprzez art i craft design, projektowanie graficzne i architekturę, aż po modę.

Centralnym punktem Łódź Design Festival jest zawsze tematyczny program główny, składający się z wystaw kuratorskich, a jego dopełnienie oraz rozwinięcie stanowi otwarty i bogaty repertuar wydarzeń towarzyszących. Wśród nich centralne miejsce zajmują: wykłady prowadzone przez światowej sławy specjalistów, konkurs dla młodych projektantów make me! oraz przegląd portfolio, który umożliwia studentom i absolwentom szkół artystycznych bezpośrednią konfrontację swoich pomysłów z profesjonalistami (kuratorami, projektantami i producentami).

Źródło: Łódź Design

www.lodzdesign.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764