logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Łódź Design Festival 2024: Odkrywanie komfortu

   25.01.2024, przeczytano 611 razy
ilustracjastrzałka

Czym jest komfort w dzisiejszym świecie? To tylko kwestia wygody fizycznej czy może coś więcej? Czy każdy może sobie na niego pozwolić? Odpowiedzi na te pytania dostarczy 18. edycja Łódź Design Festival, zaplanowana na 21–26 maja 2024 roku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/lodz-design-festival-2024%3A-odkrywanie-komfortu,402864,artykul.html

Etymologicznie słowo komfort wywodzi się z łacińskiego „confortare”, czyli „wzmocnić bardzo”, co pierwotnie miało związek z poczuciem umocnienia i wsparcia. Zagadnienie to, w kontekście ewolucji życia domowego, eksploruje w książce „Dom. Krótka historia idei” Witold Rybczyński. Autor zauważa, że w średniowieczu koncepcja komfortu praktycznie nie istniała – w codziennym życiu brakowało prywatności i udogodnień sanitarnych, a w domach liczyło się bardziej przetrwanie niż wygoda. Znacząca zmiana nastąpiła dopiero wraz z burżuazyjnym stylem życia w XVII-wiecznej Holandii. Współczesne rozumienie zagadnienia rozszerza się na aspekty związane z łatwością życia, przyjemnością i udogodnieniami, które są stosunkowo nowym zjawiskiem w historii ludzkości. Rozważania te zyskują szczególnie na aktualności w związku z narastającymi konfliktami społecznymi, postępującymi zmianami klimatu czy światowym kryzysem zdrowia psychicznego. Potrzeba nowego spojrzenia na komfort, stała się zatem jednym z najważniejszych zagadnień debaty społecznej. 

Motyw przewodni 

Nadchodząca 18. edycja Łódź Design Festival, która odbędzie się w dniach 21–26 maja 2024 roku, przyjmuje hasło „Komfort" jako centralny punkt eksploracji. Organizatorzy festiwalu zapraszają do zanurzenia się w różnorodnych aspektach tego pojęcia, ukazując, jak współczesny design dynamicznie reaguje na zmieniające się potrzeby społeczeństwa. – Żyjemy obecnie w ciągłym poszukiwaniu satysfakcji i dobrego samopoczucia, a przyspieszające zmiany stawiają przed nami nowe wyzwania. W trakcie nadchodzącej edycji festiwalu odkryjemy, jak komfort przenika daleko poza tradycyjne wygody fizyczne, obejmując subtelne elementy, takie jak harmonia, spokój ducha oraz indywidualne potrzeby użytkowników. Pokażemy, że odpowiednio zaprojektowane otoczenie sprzyja nie tylko dobremu samopoczuciu, lecz również odzwierciedla naszą unikalną tożsamość i pożądany styl życia. Na festiwalu poruszymy więc takie tematy jak np. wpływ natury na nasze zdrowie, sposoby kształtowania przestrzeni współczesnych miast czy kulturowe i społeczne sensy spożywania – podkreśla Michał Piernikowski, dyrektor Łódź Design Festival. 

W programie festiwalu znajdą się także elementy od lat doceniane przez publiczność:  

  • make me! – międzynarodowy konkurs, który wyłania najlepsze projekty twórczyń i twórców młodego pokolenia. Towarzysząca mu wystawa stanowi swoisty obraz świata niedalekiej przyszłości  
  • must have – plebiscyt i wystawa prezentujące najlepsze krajowe wdrożenia użytkowe, stanowiące także okazję do poznania przedstawicielek i przedstawicieli polskiej branży kreatywnej  
  • open programme – prezentacja wystaw i wydarzeń z otwartego naboru, kierowanego przede wszystkim do instytucji, kuratorów, artystów i projektantów 
  • Archiblok – blok prezentacji eksperckich i dyskusji, poświęcony aktualnym tematom z dziedziny architektury i urbanistyki  
  • Edukreacja – dedykowana rodzinom z dziećmi, przestrzeń kreatywnej zabawy i nauki bez względu na wiek, status czy wiedzę  

Klimat festiwalu 

Powstały w 2007 roku Łódź Design Festival jest obecnie uznawany za jedno z najważniejszych wydarzeń poświęconych szeroko rozumianemu wzornictwu, czego potwierdzeniem jest
m.in. wieloletnie członkostwo w World Design Weeks (powołana z inicjatywy Tokio Design Week, międzynarodowa sieć zrzeszająca najlepsze tego typu wydarzenia na świecie). Ubiegłoroczną edycję festiwalu odwiedziło 20 000 osób, a do jego programu zaangażowanych było ponad 500 projektantek_ów, badaczek_czy społecznych, kuratorek_ów i animatorek_rów życia kulturalnego. ŁDF prezentuje projekty łączące działania artystyczne i społeczne oraz komentuje najważniejsze wyzwania współczesnego świata, a jego szeroki zakres tematyczny obejmuje takie dziedziny projektowania, jak grafika, rzemiosło, wzornictwo przemysłowe, moda czy architektura. 

Łódź Design Festival jest nie tylko wydarzeniem sprzyjającym integracji branży kreatywnej, to przede wszystkim wyjątkowa możliwość odkrycia debiutujących talentów oraz poznania nowych kierunków rozwoju otaczającego nas świata. Festiwalowe wystawy i wydarzenia są okazją na ciekawe spędzenie czasu w gronie najbliższych znajomych i rodziny. – Sam festiwal jest genialny i byłem dumny, że mogłem być jego częścią. Ale co ważniejsze, ludzie, których spotkałem, byli tak entuzjastyczni i zafascynowani tym, czym się dzieliłem, że naprawdę się zaangażowali i zabrali ze sobą coś pożytecznego – potwierdza Terry McStea z Design Network North, prowadzący jeden z warsztatów w ramach ŁDF2023, który również odwiedzi festiwal w 2024 r. 

Sercem wydarzenia jest główne centrum festiwalowe – industrialna przestrzeń Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi. Jednak wartościowe wystawy, fascynujące prezentacje, artystyczne instalacje i miejsca towarzyszące festiwalowi rozlokowane są również w innych zakątkach miasta.  

Ostatnia szansa

Osoby kreatywne, aktywnie działające na polu designu, mają ostatnia szansę na zgłoszenia swojej propozycji w ramach trwających naborów do wybranych części z programu ŁDF2024 – plebiscytu must have (nabór do 15.02.2024 r.), open programme  (nabór do 15.03.2024 r.) oraz konkursu make me! (nabór do 05.04.2024 r.). Niebawem zostaną ogłoszone pierwsze nazwiska finalistek i finalistów, a także lista wystaw i wydarzeń wybranych do tegorocznego ŁDF. Szczegóły można poznać śledząc stronę www.lodzdesign.com. 

Źródło: Łódź Design Festival

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Folie magnetyczne Coala MagForce dostępne w Antalis
Antalis wprowadza na rynek Coala MagForce, folię magnetyczną nowej generacji, która zapewnia większą siłę trzymania przy jednoczesnej redukcji wagi.
21 czerwca br. Shell wystartował z akcją promocyjną, w ramach której klubowicze Shell ClubSmart mogą zaoszczędzić do 40 gr na litrze paliwa. Z oferty można skorzystać przez 7 dni w tygodniu, tankując minimum 10 l wskazanego paliwa. Promocja potrwa do 15 września 2024 r.
Sekretne zakupy zwierząt domowych w kampanii Frisco
Sklep internetowy Frisco poszerza ofertę asortymentową produktów dla zwierząt domowych. Kategoria Dla Zwierząt obejmuje teraz szeroki wybór karm i przysmaków. To odpowiedź na zapotrzebowanie klientów na kompleksowe zakupy online również dla czworonożnych członków rodziny. W nowej kampanii „Sekretne zakupy zwierząt domowych” lider...
AMS: efektywnościowe rozliczanie retargetowanych reklam wideo
Efektywnościowy model rozliczenia Cost Per View (CPV) jest już dostępny w AMS w retargetingu reklamy OOH na urządzenia mobilne i uwzględnia tylko spoty reklamowe obejrzane w całości.
Saatchi & Saatchi kampanią loterii konsumenckiej OBI
Agencja Saatchi & Saatchi (Publicis Groupe) odpowiada za koncept strategiczno-kreatywny oraz realizację materiałów kampanii promującej „Wielką Loterię w aplikacji heyOBI”. Działania obejmują telewizję, social media oraz content video.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764