logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Łódź Design Festival dla Ukrainy

  PR 25.04.2022, przeczytano 908 razy
ilustracjastrzałka

Zespół Łódź Design Festival, w tym trudnym czasie, organizuje pomoc dla naszych ukraińskich sąsiadów, którzy w Polsce znaleźli schronienie. Wraz z Fabryką Sztuki, FotoFestiwalem, Stowarzyszeniem Teatralnym Chorea i rezydentami Art_Inkubatora podejmuje szereg działań takich jak: uruchomienie bawialni, prowadzenie zbiórek pieniędzy i rzeczy, udział w charytatywnych aukcjach na rzecz Ukrainy oraz wsparcie dla ukraińskich artystów i animatorów kultury.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/lodz-design-festival-dla-ukrainy,395622,artykul.html

PRZESTRZEŃ WYTCHNIENIA I ZABAWY

Bawialnia – przyjazne miejsce, w którym ukraińskie dzieci mogą spędzać czas, ucząc się i bawiąc, a ich opiekunowie znajdują pomoc i porady – powstała z inicjatywy zespołu Fabryki Sztuki oraz innych organizacji i firm działających przy Tymienieckiego 3, przy wsparciu zewnętrznych podmiotów i prywatnych darczyńców. W bawialni, czynnej od poniedziałku do piątku w godz. 10-18, na małych gości czekają zabawki, książki, kolorowanki, stół do ping ponga i wiele innych atrakcji. Organizowane są również różnego rodzaju zajęcia kulturalno-edukacyjne, prowadzone przez animatorów w języku ukraińskim.

W specjalnie zaaranżowanym kąciku dla mam można wygodnie zatroszczyć się o niemowlaki, przewinąć je i nakarmić. Opiekunowie dzieci mają do dyspozycji własną przestrzeń, w której mogą dzielić się przydatnymi informacjami. Organizatorzy zapewniają im wsparcie  psychologów i tłumaczy oraz bezpłatny dostęp do sprzętu komputerowego.

RAZEM DLA SĄSIADÓW W POTRZEBIE

Wsparcie udzielane jest na wielu płaszczyznach, także w formie przekazywania darów. Prowadzone są zbiórki rzeczy dystrybuowanych następnie wśród potrzebujących. Na terenie Art_Inkubatora powstał w tym celu specjalny magazyn działający w godzinach otwarcia bawialni. Ukraińskie rodziny mogą z niego pobrać artykuły dla dzieci, m.in. zabawki, ubranka, pieluchy, kosmetyki oraz środki higieny dla kobiet.

Na długoterminową pomoc o kompleksowym charakterze niezbędny jest stały dopływ środków, dlatego uruchomiona została zbiórka pieniędzy. Gromadzone fundusze przeznaczane są na bieżące wsparcie rodzin, organizację zajęć kulturalno-edukacyjnych prowadzonych w języku ukraińskim oraz stypendia dla ukraińskich artystów i animatorów kultury. Darczyńcy, chcący wesprzeć podejmowane inicjatywy, mogą przekazać środki, w złotówkach lub euro, na specjalnie utworzone konta.

SPOŁECZNOŚĆ ZAANGAŻOWANA

W działania włączane jest również środowisko artystów. Rezydentka utworzonego w ramach Fabryki Sztuki Art_Inkubatora, właścicielka marki Bechann, projektantka i twórczyni Anna Becherka, na zamówienie i koszt organizatorów festiwalu, uszyła kolekcję 50 unikatowych toreb. Pięć wybranych spośród nich ŁDF przeznacza na charytatywną aukcję na rzecz Ukrainy. Wyjątkowe artystyczne torby autorstwa Anny Becherka licytowane będą na jednej z aukcji ogłaszanych w grupie „Rzemieślnicy dla Ukrainy” na portalu społecznościowym Facebook, gdzie w szczytnym celu wystawiają swoje wytwory czołowi polscy rzemieślnicy. Anna Becherka, jako rezydentka Art_Inkubatora, wykonuje i prezentuje swoje prace przy Tymienieckiego 3. Artystka wykorzystuje jako tworzywo stare przewody i kable (głównie komputerowe), którym daje drugie życie. Powstają z nich m.in. asamblaże, mozaiki i płaskorzeźby.

- Przetwarzam setki metrów zużytych kabli, aby nadać im odmienną formę i wartość. Jest to działanie proekologiczne z uwagi na wykorzystanie zalewających nas komputero-śmieci. […] Chcę, aby moje prace zachęcały do zmiany schematu postrzegania odpadów jako bezużytecznego surowca, pokazując, że kreacja jest możliwa na bazie istniejących struktur  – wyjaśnia ideę swojej twórczości artystka.

Torby na aukcję Anna Becherka wykonała z banerów pochodzących z jednej z ekspozycji prezentowanych podczas ubiegłorocznej edycji festiwalu. Artystka przetworzyła materiały pozostałe po wystawie fotograficznej „Mesydż”, której kuratorem był Dawid Furkot, od wielu lat współautor fotorelacji z Łódź Design Festival. Wykorzystanie przez Annę Becherka banerów z wystawy Dawida Furkota sprawia, że autorski komentarz do przekazywanego przez przestrzeń miejską „Mesydżu”, który był tematem ekspozycji, będzie dłużej słyszalny. Użytkownicy toreb nie tylko wesprą organizacje charytatywne działające na rzecz pomocy Ukrainie, ale także nieść będą „w miasto” idee, które wyraża tegoroczne hasło Łódź Design Festival – RE:GENERACJA.

NOWY WYMIAR RE:GENERACJI

Zgodnie z hasłem Łódź Design Festival 2022 wydarzenia tegorocznej edycji służą poszukiwaniu, jak wyjaśnia Michał Piernikowski, dyrektor festiwalu, „sposobów na zregenerowanie nie tylko środowiska naturalnego, ale i tkanki miejskiej, instytucji społecznych, a co najważniejsze – każdego z nas”. Stworzenie bawialni, zorganizowanie specjalistycznych porad w różnych dziedzinach, prowadzenie zajęć kulturalno-edukacyjnych, zbiórki i dystrybucja rzeczy, gromadzenie środków na długofalowe wsparcie, program stypendialny, udział w charytatywnych aukcjach – działania podejmowane przez Łódź Design Festival w odpowiedzi na potrzeby naszych ukraińskich sąsiadów, którzy w Polsce znaleźli schronienie – to ludzki wymiar RE:GENERACJI, procesu dokonującego się we wszystkich, którzy niosą pomoc.

Źródło: Łódź Design Festival

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764