logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Łódzka uchwała krajobrazowa: Komentarz Cityboard Media

  PR 25.08.2017, przeczytano 2221 razy
ilustracjastrzałka

W związku z wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (WSA) unieważniającym w całości łódzką uchwałę krajobrazową, jako Zarząd Cityboard Media chcielibyśmy zwrócić uwagę na istotny aspekt tematu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/uchwaly-krajobrazowe---stan-prac%3A-lodzka-uchwala-krajobrazowa%3A-komentarz-cityboard-media,33516,artykul.html

Niepokoi nas fakt, że sprawa praw nabytych znalazła się w ogóle poza rozstrzygnięciem WSA, to znaczy sąd w ogóle nie uwzględnił tego zarzutu i jako kompetentne do jego rozstrzygnięcia wskazał Trybunał Konstytucyjny lub sądy powszechne. W ustnych motywach do wyroku WSA stwierdzającego nieważność uchwały WSA powołał się między innymi na naruszenie zasad kompetencyjnych, brak precyzyjnie zdefiniowanych granic stref, dla których określono różne warunki sytuowania tablic i urządzeń reklamowych, oraz na brak określenia warunków dostosowania istniejących tablic i urządzeń reklamowych do zasad określonych w uchwale krajobrazowej. WSA nie rozstrzygnął jednak, czy uchwała narusza prawach nabyte podmiotów, które użytkują wzniesione przez siebie uprzednio legalnie nośniki reklamowe, uznając, że ta sprawa jest poza jego kompetencją. Każde urządzenie reklamowe, które zostało zbudowane zgodnie z prawem i w oparciu o decyzję urzędników, powinno być, zgodnie z konstytucją RP chronione prawem. Uchwała RM Łodzi pominęła ten fakt, a WSA w Łodzi uznał się za niekompetentny do rozstrzygania w tym zakresie, ponieważ dotyczy on materii konstytucyjnej. Z tej przyczyny to bardzo zły wyrok dla całej branży OOH, ponieważ nie rozstrzyga zaistniałych wątpliwości prawnych.

Cityboard Media jako jedyna firma z 5 największych podmiotów na polskim rynku OOH, zaskarżyła ww. uchwałę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Żaden z członków Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej, ani sama Izba kierowana przez Pana Lecha Kaczonia, nie podjęli się tego kroku.

Zarząd Cityboard Media

Źródło: Cityboard Media

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Czyli dobrze by było gdyby było jak było :)

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764