logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Łódzka uchwała krajobrazowa: Komentarz Cityboard Media

  PR 25.08.2017, przeczytano 1591 razy
ilustracjastrzałka

W związku z wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (WSA) unieważniającym w całości łódzką uchwałę krajobrazową, jako Zarząd Cityboard Media chcielibyśmy zwrócić uwagę na istotny aspekt tematu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/uchwaly-krajobrazowe---stan-prac%3A-lodzka-uchwala-krajobrazowa%3A-komentarz-cityboard-media,33516,artykul.html

Niepokoi nas fakt, że sprawa praw nabytych znalazła się w ogóle poza rozstrzygnięciem WSA, to znaczy sąd w ogóle nie uwzględnił tego zarzutu i jako kompetentne do jego rozstrzygnięcia wskazał Trybunał Konstytucyjny lub sądy powszechne. W ustnych motywach do wyroku WSA stwierdzającego nieważność uchwały WSA powołał się między innymi na naruszenie zasad kompetencyjnych, brak precyzyjnie zdefiniowanych granic stref, dla których określono różne warunki sytuowania tablic i urządzeń reklamowych, oraz na brak określenia warunków dostosowania istniejących tablic i urządzeń reklamowych do zasad określonych w uchwale krajobrazowej. WSA nie rozstrzygnął jednak, czy uchwała narusza prawach nabyte podmiotów, które użytkują wzniesione przez siebie uprzednio legalnie nośniki reklamowe, uznając, że ta sprawa jest poza jego kompetencją. Każde urządzenie reklamowe, które zostało zbudowane zgodnie z prawem i w oparciu o decyzję urzędników, powinno być, zgodnie z konstytucją RP chronione prawem. Uchwała RM Łodzi pominęła ten fakt, a WSA w Łodzi uznał się za niekompetentny do rozstrzygania w tym zakresie, ponieważ dotyczy on materii konstytucyjnej. Z tej przyczyny to bardzo zły wyrok dla całej branży OOH, ponieważ nie rozstrzyga zaistniałych wątpliwości prawnych.

Cityboard Media jako jedyna firma z 5 największych podmiotów na polskim rynku OOH, zaskarżyła ww. uchwałę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Żaden z członków Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej, ani sama Izba kierowana przez Pana Lecha Kaczonia, nie podjęli się tego kroku.

Zarząd Cityboard Media

Źródło: Cityboard Media

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Czyli dobrze by było gdyby było jak było :)

,

"Każde urządzenie reklamowe, które zostało zbudowane zgodnie z prawem i w oparciu o decyzję urzędników, powinno być, zgodnie z konstytucją RP chronione prawem."

W zmieniającej się przestrzeni prawnej przedsiębiorca musi zaakceptować fakt, że to co było dopuszczalne kiedyś, w przyszłości takie być nie musi.

avatar użytkownika
,

Pamiętajmy, że obecnie konstytucja to tylko taka książeczka - a skoro tak, to ów przedsiębiorca powinien dla własnego dobra założyć, że dopuszczalne jest dokładnie wszystko.  

,

Nie chodzi o książeczkowość czegokolwiek.
Chodzi o to, by przedsiębiorca, który w dziki sposób kolonizował swoimi konstrukcjami centra miast, rozumiał, że gdy przyjdzie czas na cywilizowanie przestrzeni, jego tablice mogą zostać rozebrane.
  

avatar użytkownika
,

W sytuacji gdy konstytucja jest tylko książeczką cywilizowanie czegokolwiek może okazać się nie lada wyzwaniem.  

,

Nie sądzę.
Cywilizowanie Polski w wielu obszarach było wyzwaniem także wcześniej.
To nie jest kwestia tej konkretnej władzy, ale mentalności społeczeństwa.
  

avatar użytkownika
,

Powoływanie się przez przedsiębiorców na konstytucję stało się mało skuteczne i przestało robić wrażenie od chwili, gdy stała się ona jedynie "książeczką" - niezależnie od kwestii, które poruszasz.  

,

Ale powoływanie się na konstytucję jest śmieszne, bo ona nie gwarantuje niezmienności prawa.
Ustawa krajobrazowa nie narusza więc w żaden sposób interesów przedsiębiorców, a jedynie zmienia warunki w których mają funkcjonować. Dla wszystklich bez wyjątku.
  

avatar użytkownika
,

Tu nie chodzi o niezmienność prawa, ale o to by te zmiany nie rodziły skutków dla zdarzeń z przeszłości.  

,

Przecież zmiana prawa, na mocy której część nośników straci prawo bytu a co za tym idzie zostaną zdemontowane, musi "ingerować w przeszłość".  

avatar użytkownika
,

No i właśnie o to chodzi - przedsiębiorcy zwracają uwagę, że taka sytuacja jest niezgodna z zasadami gry. Tyle że trudno się na nie powoływać skoro ktoś wywrócił stolik...  

,

Ale jak niezgodna?
Na jakiej podstawie tak sądzą?
  

avatar użytkownika
,

A o to musisz już ich zapytać. Niech pokażą gdzie w konstytucji jest napisane, że uprawnienia nabyte pod rygorami poprzedniego stanu prawnego powinny być honorowane mimo zmiany stanu prawnego. Nie chodzi o to czy jest w tym racja, ale o to czy gdyby była - takie powoływanie się na konstytucję ma dziś szanse być skuteczne.  

,

Ale oni się ośmieszają takimi żądaniami.
A już publikowanie oświadczeń w tym tonie jest zwyczajnie żenujące.
  

avatar użytkownika
,

To temat na osobną dyskusję.  

Najnowsze w tym dziale

Co trzeci właściciel firmy myśli o tym, aby ją zamknąć
Z raportu Assay Biznes wynika, że już prawie co trzeci przedsiębiorca myśli o zamknięciu swojej firmy, a co piąty – o jej sprzedaży. Połowa chętnie zamieniłaby własną działalność gospodarczą na pracę na etacie. Poza wojną, galopującą inflacją czy zerwanymi łańcuchami dostaw przedsiębiorcom sen z powiek spędza Polski Ład. 82 proc. z nich przyznaje, że nie...
Coraz większa niepewność w gospodarce zbiera żniwo
– Czynników ryzyka w biznesie jest dziś tak wiele, że dla przedsiębiorców, zwłaszcza małych i średnich, sytuacja stała się nieprzewidywalna jak nigdy dotąd – mówi Tomasz Starus, prezes zarządu Allianz Trade w Polsce. Widać to w statystykach dotyczących niewypłacalności firm. W maju było ich o 17 proc. więcej niż rok...
Przedsiębiorcy najbardziej boją się wzrostu kosztów działalności
Najpierw pandemia, a teraz wojna w naszym regionie – zdarzenia trudno wyobrażalne jeszcze trzy lata temu, dziś mają realny wpływ na działalność przedsiębiorców. Sytuacji nie poprawiły zmiany prawno-podatkowe. Efekt jest taki, że aż 62% przedsiębiorców odczuło wzrost kosztów prowadzenia działalności w pierwszym półroczu – wynika z badania...
Influencer marketing pod lupą UOKiK. Posypały się kary
Zapadło sześć decyzji UOKiK za brak współpracy z urzędem. Kary dla influencerów wyniosły łącznie 139 tys. zł. To pierwsze sankcje w prowadzonych postępowaniach.
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego informuje: Rządowe Centrum Legislacji opublikowało zaktualizowany projekt Ustawy o artystach zawodowych. To zakończenie procesu kilkumiesięcznych prac legislacyjnych obejmujących m.in. konsultacje publiczne oraz uzgodnienia międzyresortowe. Ustawa cywilizuje warunki pracy artystycznej oraz zapewnia najsłabiej zarabiającym twórcom...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764