Konkurs skierowany jest do osób i firm, które mają doświadczenie w tworzeniu systemu identyfikacji wizualnej. Nagrodą będzie zaproszenie laureata do negocjacji i opracowanie systemu identyfikacji wizualnej dla miasta, a następnie zastosowanie w na materiałach promocyjno-reklamowych. Kwota przewidziana dla zwycięzcy to 50 tysięcy złotych.
Regulamin dopuszcza także prace, które brały już udział we wcześniejszych konkursach.
Termin składania prac do 23 września br. Po tym terminie komisja złożona ze specjalistów z całej Polski wybierze laureata, a 6 grudnia Łódź otrzyma nowe logo i hasło promocyjne.
- Tożsamość miasta – definicja:
Industrialny, wielonarodowy i wielokulturowy rodowód buduje tożsamość Łodzi. Jego świadectwem jest dorobek intelektualny oraz zachowane i wyjątkowe w skali europejskiej historyczne dziedzictwo materialne.Z dumą podejmujemy obowiązek ich ochrony i kontynuacji w duchu tolerancji, wolności, nowoczesności i twórczej kreacji.
Definicja powstała podczas konferencji jaka odbyła się w dniach 25-26 listopada 2005 r. w Muzeum Kinematografii z inicjatywy Fundacji Ulicy Piotrkowskiej i przy współudziale organizacyjnym Urzędu Miasta Łodzi i Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej.
- Przemysły kreatywne - definicja:
"Działania, które biorą się z kreatywności, innowacyjności i talentu, które mają zarazem potencjał tworzenia bogactwa oraz miejsc pracy."Prezentacja - Przemysły kreatywne
Definicja powstała podczas spotkań grupy ekspertów powołanych do współpracy przy wdrażaniu Strategii Marki Łódź w ramach Zespołu ds. wdrażania startegii.
Pliki do pobrania:
- Regulamin konkursu na logo i hasło promocyjne Miasta Łodzi
- Załącznik nr 1 do regulaminu konkursu - Wniosek o dopuszczenie do udziału w konkursie na logo i hasło promocyjne Miasta Łodzi [>>>.doc] [>>>.pdf]
- Załącznik nr 2 do regulaminu konkursu - Strategia zarządzania marką na lata 2010-2016
- Załącznik nr 3 do regulaminu konkursu - Brief do konkursu
- Załącznik nr 4 do regulaminu konkursu - Zawartość księgi znaku
- Zarządzenie Nr 923/VI/11 Prezydenta Miasta Łodzi w sprawie ogłoszenia konkursu na logo i hasło promocyjne Miasta Łodzi oraz powołania Komisji Konkursowej do przeprowadzenia konkursu
Źródło: Urząd Miasta Łodzi