logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Logo dla Polski: Twórcze napięcie i trzy sprężyny

   14.10.2014, przeczytano 4620 razy
ilustracja

Na stronie logodlapolski.pl zaprezentowano trzy wersje logo mającego reprezentować nasz kraj, oparte na kreacji Wally Olinsa, znanej nam już z kampanii "Polska. Spring into new". Do stworzonej wówczas propozycjidodano jeszcze dwie wariacje na jej temat, poddając cały zestaw pod publiczne głosowanie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/logo-dla-polski%3A-tworcze-napiecie-i-trzy-sprezyny,22910,artykul.html

Polacy mają do wyboru trzy mutacje logotypu opartego na symbolice sprężyny, a internetowe głosowanie potrwa do 28 października br.

Skąd sprężyna? Jak tłumaczą organizatorzy, symbolika sprężyny ma wyrażać charakter i energię Polaków oraz nasze niepokorne, ale jednocześnie konstruktywne podejście do świata. Podwaliny koncepcji kreatywnej stworzył ponad 10 lat temu nieżyjący już, brytyjski specjalista od brandingu Wally Olins. Projekt logotypu dla Polski był jego ostatnią pracą.

Jak przypominają organizatorzy (Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Konfederacja Lewiatan, Krajowa Izba Gospodarcza oraz Fundacja „Marka dla Polski”), bezskuteczne próby opracowania oficjalnego logo dla Polski trwają od połowy lat dziewięćdziesiątych XX w. Szansą na szczęśliwy finał ma być zatwierdzenie w zeszłym roku przez Radę Promocji Polski pod przewodnictwem ministra spraw zagranicznych dokumentu „Zasady promocji marki POLSKA”. Przeznaczoną do dalszych prac "linię znaku" Rada zatwierdziła w czerwcu br.

Organizatorzy są przekonani, że głosowanie nad trzema wersjami sprężyny jest aktem dającym ostateczny wybór Polakom, którzy w ten sposób mają okazję zdecydować jak będzie mógł wyglądać logotyp naszego kraju. Taki tryb wyłonienia ostatecznej wersji ma być zgodny z naszymi narodowymi cechami (twórczym napięciem).

- "Pierwszy raz w historii, to społeczeństwo wybierze oficjalny logotyp dla kraju, który po przekazaniu Skarbowi Państwa będzie miał szansę stać się znakiem oficjalnym. Chcemy by obywatele dostrzegli w sobie te cechy, które stanowią o naszej wyjątkowości i zapewniają Polsce stabilny stały rozwój. Uwierzmy w swoje możliwości!" - apelują organizatorzy głosowania, wyjaśniając zarazem cele projektu: "Potrzebny nam jest silny, integrujący działania promocyjne znak (który nie zastąpi GODŁA czy FLAGI będących oficjalnymi symbolami naszego państwa). Stanowić będzie wizytówkę polskich produktów, usług i naszej zdolności do zmian, kreatywnych poszukiwań i innowacyjnych rozwiązań."

Do głosowania namawia m.im. Andrzej Pągowski, jeden z ambasadorów kampanii:

Upust twórczemu napięciu można dać na stronie logodlapolski.pl.

Źródło: Signs.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Ktoś się fest napocił przy tych "sprężynach"... Ciekawe kto za to zapłaci / zapłacił...

Może dodatkowo coś takiego - głosuję na alternatywne C
[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/381x345q90/661/cup7bn.png[/img]

avatar użytkownika
,

**** mnie to akurat dziwi.

avatar użytkownika
,

przypomina mi sie dyskusja na forum nt tworzenia logo ...przez profesjonalistow.. i za ile to robic...

avatar użytkownika
,

Podejdę jeszcze raz do tematu w weekend.
Może po absyncie załączy się tryb twórczy i ujrzę sprężynki a po czymś mocniejszym skojarzę to z Polską...

Już wiem... Grafik wozi się Vectrą z zawieszeniem Irmschera! Stąd te czerwone sprężyny. Pół Polski ma Opla tak więc po nitce do kłębka :D

avatar użytkownika
,

Może artysta kiedyś widział wyklejacza bilbordów jak kleił z vektry i doznał iluminacji...
Prawdziwy artysa nie jeździ vektrą przecie. Audi A6 minimum
  

avatar użytkownika
,

Czepiacie się a nie jesteście na bieżąco - po reklamie Opla z kluczykiem zgubionym w samolocie wszyscy powinni już wiedzieć, że marka ta awansowała do klasy business.  

avatar użytkownika
,

Dlatego mam Opla :D  

avatar użytkownika
,

Ręce opadają...
Tego typu znaczków było już kilka, jak nie kilkanaście. I gdzie się podziały? Kto je pamięta? A kto zapamięta jakąś sprężynę?
Oczywiście trzeba będzie wytłumaczyć, że to sprężyna i dlaczego akurat to, a nie np. orzeł.
Znak tak nieoczywisty i z tak pokrętnym wyjaśnieniem, niezrozumiały dla Polaków (a co dopiero dla zagraniczniaków), podzieli lost tych wszystkich latawców.
Dlaczego kolejny raz nie bierze się przykładu z mądrzejszych rozwiązań?
Znowu ktoś robi ze mnie idiotę. Muszę przestać, bo mi się podnosi ciśnienie...
:)

avatar użytkownika
,

Tak na serio: to pierwsze logo pana Olinsa jest bardzo słabiutkie, właściwie nie ma jeszcze na tyle mocnych cech charakterystycznych i indywidualnych aby mogło przyjąć na siebie funkcję logo. Powiedzmy że to trochę za mało jak na logo, szansa na sensowną zapamiętywalność i rozpoznawalność jest mizerna. Ale te dwie kolejne propozycje trudno uznać nawet za żart - gdyby nie poważne instytucje i osoby zaangażowane w ten projekt można by podejrzewać, że chodzi raczej o jakąś prowokację w stylu SA Wardęgi.

Trąbienie o tym że daje się Polakom jakiś wybór i celebrowanie publiczne tej kpiny nie pozwala się już jednak potraktować jak żart. To raczej ponury dowód na to jak ci wszyscy trębacze traktują nas - społeczeństwo - i jaki poziom reprezentują ci ludzie.
  

avatar użytkownika
,

smiechu warte ... przecierz nie o logo w tym chodzilo...ktos musial przytulic troszku zer i tyle...

,

Smiechu warte są Twoje głupie komentarze.
  

Najnowsze w tym dziale

Heads Advertising z kampanią dla Oleju Wielkopolskiego
Ruszyła ogólnopolska kampania Oleju Wielkopolskiego przygotowana przez agencję Heads Advertising, pod hasłem „Wielkopolski WIE”.
„499 sekund” – wystawa dźwiękowa Agnieszki Słodownik i Karoliny Wlazło-Malinowskiej w galerii Art Walk na placu Europejskim
Ghelamco Poland i Fundacja Sztuka w Mieście zapraszają na niecodzienną wystawę galerii Art Walk. „499 sekund” to narracja dźwiękowa, którą widzowie eksplorują, używając własnych smartfonów i słuchawek. Już 8 grudnia artystki opowiedzą o powstawaniu wystawy w ramach autorskiego oprowadzania po ekspozycji.
Cheetos zachęca do wspólnej rodzinnej zabawy w towarzystwie limitowanej edycji chrupek
„A Ty co ułożysz z Cheetos Hashtags?” to hasło ogólnopolskiej kampanii, w której Cheetos prezentuje dwie nowości o oryginalnym kształcie chrupek w postaci hashtagu. Limitowana edycja Cheetos to odpowiedź na oczekiwania współczesnych konsumentów, którzy poszukują ciekawych smaków i okazji do spędzania czasu w rodzinnym gronie. Aby zainspirować i zaangażować do wspólnej...
ASB Poland ponownie stawia na Skylight
Firma ASB Poland, zakończyła proces zwiększenia i aranżacji powierzchni w budynku Skylight. W efekcie dotychczasowe biuro przeszło metamorfozę, a inspirowaną naturą przestrzeń biurową stworzono na 16 i 20 piętrze. Za zarządzanie procesem aranżacji, o łącznej powierzchni ponad 1900 mkw., odpowiadał dział Workplaces w firmie Globalworth, która jest właścicielem i...
Cykl szkoleniowy CAD Projekt Design z Grupą Tubądzin
Projektowanie to proces wymagający szerokiej wiedzy i profesjonalnego podejścia. Dlatego w realizacji najbardziej wyszukanych wizji pomagają dziś zaawansowane programy, takie jak CAD decor PRO. Autorzy aplikacji wraz z Grupą Tubądzin przeprowadzili cykl szkoleń w największych miastach w Polsce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764