logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Logo igrzysk Tokio 2020 plagiatem? Projektanci zabierają głos

   31.07.2015, przeczytano 2562 razy
ilustracjastrzałka
WpisOliviera Debie na Facebooku

Belgijski grafik Olivier Debie zarzucił organizatorom igrzysk olimpijskich w Tokio w 2020 roku plagiat logotypu zaprojektowanego przez niego dla teatru w Liege. Projektant żąda wycofania znaku zaprezentowanego kilka dni temu w stolicy Japonii.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/logo-igrzysk-tokio-2020-plagiatem-projektanci-zabieraja-glos,25567,artykul.html

Belg zamieścił na profilu Studio Debie na Facebooku porównania obu znaków, wywołując oburzenie internautów i prawdziwą lawinę komentarzy. Wśród podobieństw odnajdujemy bowiem nie tylko niemal identyczny pomysł na uzyskanie kształtu litery T poprzez wpisanie jej w okrąg, ale nawet bardzo zbliżone liternictwo zastosowane w rozwinięciu nazwy teatru i igrzysk.

Autorem projektu jest Kenjiro Sano. Cytowany przez The Japan Times grafik twierdzi, że nie była mu znana praca Belga i że nie odnosił się do niej w trakcie projektowania. Dyrektor generalny komitetu organizacyjnego igrzysk Toshiro Muto dodaje, że oficjalną prezentację znaku poprzedził audyt prowadzony w Japonii i poza granicami kraju i że nie wykazał on zagrożeń prawnych.

Olivier Debie przyznaje, że logo nie zostało zarejestrowane jako chroniony znak towarowy, wskazuje natomiast że jego projekt jest wcześniejszy niż logo olimpijskie. Projekt Belga wszedł oficjalnie do użytku w 2013 roku.

Źródło: Studio Debie, The Japan Times

www.facebook.com/StudioDebie

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

No cóż... Wydaje mi się, że każdy chce mieć kilka "dni chwały".

avatar użytkownika
,

Wychodzi na to że największe ryzyko to użycie koła, tak dawno zostało wynalezione ...

avatar użytkownika
,

Zdaje się że tu właśnie leży problem. Ten znak nosi charakter takiego, co to "sam się narysował" - z charakteru narzędzia "tak jakoś wyszło". To jest właśnie ryzyko wykorzystywania zbyt oczywistych, "generycznych" rozwiązań. Jeżeli jest tak że kolega Kenjiro faktycznie nie miał pojęcia o projekcie Belga, to wydaje się, że obaj panowie są równie "winni", bo poszli na lep takiej oczywistej, narzucającej się koncepcji.  

,

A ten cały belgijski grafik Olivier popełnił plagiat
kopiując logotyp międzynarodowego operatora telefonii komórkowej T- Mobile ...

avatar użytkownika
,

oba są beznadziejne

Najnowsze w tym dziale

Podsumowanie Forum IAB 2023
Dwa niezwykłe dni Forum IAB 2023 za nami. Podczas konferencji ponad 120 wybitnych ekspertów z dziedziny marketingu, nauki i biznesu podzieliło się strategiami efektywnego prowadzenia biznesu w trudnych czasach. W czasie wydarzenia miał także premierę Raport Strategiczny Internet 2022/2023. Tegoroczna edycja Forum IAB odbyła się w dniach 30-31 maja w warszawskich Złotych...
Katowice 2023

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Katowice 2023

W Katowicach zaproponowano odmienne podejście do tematu. Rozpisano przetarg na wykonanie inwentaryzacji wybranych miejsc i obszarów miasta, określenie podziału miasta na strefy oraz przygotowanie wstępnych założeń dla zasad i warunków na potrzeby opracowania projektu uchwały. 
Agencja influencer marketingu Lettly dołączyła do grona firm członkowskich IAB Polska.
Heinz z kreatywną platformą marki o zasięgu globalnym
HEINZ ogłasza „It Has to be HEINZ”, nową globalną platformę, która po raz pierwszy w 150-letniej historii marki zapewnia jej ujednolicenie w ramach jednej kreatywnej strategii. Kampania stanowi wyraz uznania dla marki poprzez uhonorowanie niewiarygodnego zamiłowania do HEINZ - od indywidualnych romansów z marką jej prawdziwych fanów po pasję i dbałość przyświecające...
„Samodzielni, ale nie sami w podróży” z aplikacją Moje ING
ING Bank Śląski rusza z komunikacją do młodych osób, w której porusza temat pierwszej samodzielnej podróży. Jest to jeden z kroków milowych na drodze do niezależności, w której ING chce towarzyszyć młodym. Proponuje im konto Mobi z aplikacją Moje ING, jako wsparcie dla tych, którzy planują swoje wakacyjne podróże i mierzą się z...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764