27 sierpnia w Łazienkach Królewskich odbędzie się pokaz projektantki – Gosi Baczyńskiej. Pod rozgwieżdżonym niebem rozbłyśnie tymczasowa instalacja - złote łuki McDonald’s.
- Nikogo nie dziwią już sportowe buty, czy skórzana kurtka noszone do wieczorowej sukni. To nowa rzeczywistość, której należy wyjść naprzeciw. Łazienki Królewskie to miejsce idealnie wpisujące się w ten trend. Z jednej strony to wielka historia i miejsce wyjątkowe, a jednocześnie dostępne dla każdego. Zainspirowało mnie wydarzenie, w którym miałam przyjemność wziąć udział. Na wytwornym przyjęciu weselnym, z udziałem członków brytyjskiej rodziny królewskiej, ku mojemu zdziwieniu, po północy podano gościom… mini burgery. Zachwyciło mnie to, ponieważ uwielbiam kontrasty. Stąd pomysł na współpracę z McDonald’s – przyznaje Gosia Baczyńska.
Współpraca z McDonald’s jest elementem wizji artystycznej projektantki opartej na zamierzonym kontraście z ekskluzywnym charakterem kolekcji. McDonald’s to przecież ikona popkultury, marka dostępna dla wszystkich, bez względu na miejsce zamieszkania czy status społeczny, stawiająca na komfort i prostotę, zachęcająca do bycia sobą.
McDonald’s zaangażował się w pokaz najnowszej kolekcji Gosi Baczyńskiej zatytułowanej „Per aspera ad astra”, która swoje globalne premiery miała w Paryżu i Nowym Jorku. Pokaz dla polskiej publiczności odbędzie się w niezwykłej scenerii Łazienek Królewskich obok Pałacu na Wodzie. Wybór miejsca nie był przypadkowy. To tutaj to, co elitarne, kultura wysoka, pałac królewski i jego otoczenie miesza się z kulturą popularną, watą cukrową i lodami na patyku.
Zaskakującym pomysłem projektantki, wynikającym z architektury parku, będzie wykorzystanie łodzi, na których modelki stojąc w majestatycznych pozach będą dopływały do wybiegu. Jedną z nich będzie postać w złotej stylizacji imitująca scenę z obrazu Sandro Botticellego pt. „Narodziny Wenus”. Na wodzie będzie połyskiwało złote logo McDonald’s – chwilowa instalacja McDonald’s. Część publiczności będzie mogła oglądać pokaz siedząc na pływających gondolach. Podczas afterparty wytwornie ubrani kelnerzy będą proponowali gościom podawane na srebrnych tacach cheeseburgery.
Źródło: McDonald’s Polska