logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Logo Muzeum Azji i Pacyfiku wybrane

   24.02.2014, przeczytano 5665 razy
ilustracjastrzałka

Nowe logo Muzeum Azji i Pacyfiku, wyłonione w konkursie organizowanym wraz ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej, jest dziełem Katarzyny Bojanowskiej. Zwycięskie logo zostało wybrane spośród prawie 500 nadesłanych propozycji oraz poddane jedynie korekcie kolorystycznej. Autorka otrzyma 4000 zł brutto nagrody.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/logo-muzeum-azji-i-pacyfiku-wybrane,20966,artykul.html

Według założeń konkursowych, nowy znak graficzny miał twórczo odnosić się do dotychczasowego logo Muzeum – „kręgu światła” otaczającego hinduskiego boga Śiwę Nataradżę. Zwycięski projekt nawiązuje do pierwowzoru, a jednocześnie jest nowoczesny i oryginalny.

Pierwotna forma ma genezę w religii hinduistycznej, jednak nowy projekt, dzięki silnemu przetworzeniu i abstrakcyjnemu ujęciu, nie wyróżnia żadnej z azjatyckich kultur. Zachowuje natomiast związany z pierwowzorem charakter, emanując energią i zachowując wizualną równowagę. Ponadto autorce udało się przedstawić ciekawą koncepcję systemu identyfikacji, odpowiedniego dla nowoczesnej placówki, którą staje się Muzeum.

Katarzyna Bojanowska, zwyciężczyni konkursu, to absolwentka ASP w Krakowie. Po ukończeniu studiów i obronie dyplomu, pracowała na macierzystej uczelni. W chwili obecnej działa jako freelancer.

Projekty oceniali:
- Magdalena Ponagajbo – projektantka, Mamastudio, członkini STGU
- Andrzej Wieteszka – projektant, członek STGU
- Emilia Bojańczyk – projektantka, studio Podpunkt, członkini STGU
- dr Joanna Wasilewska – Dyrektor Muzeum Azji i Pacyfiku, Przewodnicząca Komisji
- Magdalena Ginter – Frołow – przedstawiciel Muzeum Azji i Pacyfiku
- Tomasz Madej – przedstawiciel Muzeum Azji i Pacyfiku

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Autopay, jednego z liderów polskiego rynku płatniczego, został nagrodzony dwiema statuetkami - złotą i srebrną - podczas Transform Awards Europe 2024. Teraz ma szansę na wyróżnienie globalne.
Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764