logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Logo Muzeum Azji i Pacyfiku wybrane

   24.02.2014, przeczytano 5545 razy
ilustracjastrzałka

Nowe logo Muzeum Azji i Pacyfiku, wyłonione w konkursie organizowanym wraz ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej, jest dziełem Katarzyny Bojanowskiej. Zwycięskie logo zostało wybrane spośród prawie 500 nadesłanych propozycji oraz poddane jedynie korekcie kolorystycznej. Autorka otrzyma 4000 zł brutto nagrody.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/logo-muzeum-azji-i-pacyfiku-wybrane,20966,artykul.html

Według założeń konkursowych, nowy znak graficzny miał twórczo odnosić się do dotychczasowego logo Muzeum – „kręgu światła” otaczającego hinduskiego boga Śiwę Nataradżę. Zwycięski projekt nawiązuje do pierwowzoru, a jednocześnie jest nowoczesny i oryginalny.

Pierwotna forma ma genezę w religii hinduistycznej, jednak nowy projekt, dzięki silnemu przetworzeniu i abstrakcyjnemu ujęciu, nie wyróżnia żadnej z azjatyckich kultur. Zachowuje natomiast związany z pierwowzorem charakter, emanując energią i zachowując wizualną równowagę. Ponadto autorce udało się przedstawić ciekawą koncepcję systemu identyfikacji, odpowiedniego dla nowoczesnej placówki, którą staje się Muzeum.

Katarzyna Bojanowska, zwyciężczyni konkursu, to absolwentka ASP w Krakowie. Po ukończeniu studiów i obronie dyplomu, pracowała na macierzystej uczelni. W chwili obecnej działa jako freelancer.

Projekty oceniali:
- Magdalena Ponagajbo – projektantka, Mamastudio, członkini STGU
- Andrzej Wieteszka – projektant, członek STGU
- Emilia Bojańczyk – projektantka, studio Podpunkt, członkini STGU
- dr Joanna Wasilewska – Dyrektor Muzeum Azji i Pacyfiku, Przewodnicząca Komisji
- Magdalena Ginter – Frołow – przedstawiciel Muzeum Azji i Pacyfiku
- Tomasz Madej – przedstawiciel Muzeum Azji i Pacyfiku

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Żabka przyznała nagrodę specjalną w 24. konkursie Galerii Plakatu AMS
Grupa Żabka przyznała nagrodę specjalną 24. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS pod hasłem „Wygodnie i odpowiedzialnie, czyli jak?”. Otrzymała ją Katarzyna Panek. Przyznano także dwa wyróżnienia, które trafiły do Anny Czochary i współautorek drugiej pracy – Agaty Gołębiewskiej oraz Natalii Majchrzak. Konkurs już od prawie dwóch dekad...
Złote Spinacze 2023 rozdane!
Znamy zwycięzców 21. edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało łącznie 97 nagród – 28 Złotych, 36 Srebrnych oraz 33 Brązowe Spinacze. W tym roku trzy agencje PR zdobyły tytuł „Najlepszego w konkursie” i odebrały podczas Gali Tytanowe Spinacze.
42 brązowe, 23 srebrne i 5 złotych statuetek Effie Awards 2023
Nagrody za najbardziej efektywne kampanie i rozwiązania biznesowe zostały wręczone 7 listopada w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie. Tegoroczne Jury Effie, które obradowało pod przewodnictwem Magdaleny Kotlarczyk, Dyrektorki Google Polska, która...
German Design Awards 2024 dla baterii kuchennych Omnires
Bateria z intuicyjnym systemem do filtrowania wody, zaprojektowana przez Paulinę Shacalis, otrzymała prestiżową nagrodę w międzynarodowym konkursie German Design Awards 2024. Jury doceniło ten minimalistyczny projekt, który jest przykładem innowacyjnego myślenia marki i świadomego podejścia do projektowania.
Reprezentantki UW ze srebrem w mistrzostwach świata PR
W listopadzie trzydzieści drużyn z Azji, Europy, Afryki i Ameryki Północnej rywalizowało ze sobą w organizowanym przez ICCO (International Communication Consultancy Organization) konkursie dla młodych, kreatywnych specjalistów Public Relations.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764