Nowe logo Muzeum Azji i Pacyfiku, wyłonione w konkursie organizowanym wraz ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej, jest dziełem Katarzyny Bojanowskiej. Zwycięskie logo zostało wybrane spośród prawie 500 nadesłanych propozycji oraz poddane jedynie korekcie kolorystycznej. Autorka otrzyma 4000 zł brutto nagrody.
Według założeń konkursowych, nowy znak graficzny miał twórczo odnosić się do dotychczasowego logo Muzeum – „kręgu światła” otaczającego hinduskiego boga Śiwę Nataradżę. Zwycięski projekt nawiązuje do pierwowzoru, a jednocześnie jest nowoczesny i oryginalny.
Pierwotna forma ma genezę w religii hinduistycznej, jednak nowy projekt, dzięki silnemu przetworzeniu i abstrakcyjnemu ujęciu, nie wyróżnia żadnej z azjatyckich kultur. Zachowuje natomiast związany z pierwowzorem charakter, emanując energią i zachowując wizualną równowagę. Ponadto autorce udało się przedstawić ciekawą koncepcję systemu identyfikacji, odpowiedniego dla nowoczesnej placówki, którą staje się Muzeum.
Katarzyna Bojanowska, zwyciężczyni konkursu, to absolwentka ASP w Krakowie. Po ukończeniu studiów i obronie dyplomu, pracowała na macierzystej uczelni. W chwili obecnej działa jako freelancer.
Projekty oceniali:
- Magdalena Ponagajbo – projektantka, Mamastudio, członkini STGU
- Andrzej Wieteszka – projektant, członek STGU
- Emilia Bojańczyk – projektantka, studio Podpunkt, członkini STGU
- dr Joanna Wasilewska – Dyrektor Muzeum Azji i Pacyfiku, Przewodnicząca Komisji
- Magdalena Ginter – Frołow – przedstawiciel Muzeum Azji i Pacyfiku
- Tomasz Madej – przedstawiciel Muzeum Azji i Pacyfiku
Źródło: STGU