logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Logo widoczne z kosmosu? To możliwe

  PR 25.07.2019, przeczytano 386 razy
ilustracjastrzałka

W obecnych czasach coraz trudniej dotrzeć z własnym komunikatem lub reklamą do potencjalnych klientów. Nawet najbardziej oryginalne pomysły mogą być niezauważone w gąszczu szumu medialnego lub szybko zostać skopiowane, stając się wtórnymi i nudnymi. Jednak niektórym przedsiębiorstwom udało się znaleźć ogromną i niezagospodarowaną przestrzeń, która stanowi nośnik ich niestandardowej reklamy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/logo-widoczne-z-kosmosu-to-mozliwe,383358,artykul.html

Tym nośnikiem są dachy płaskie pokrywające wielkie magazyny czy zakłady produkcyjne. Niecodzienny sposób na wykorzystanie ogromnej powierzchni ich dachu może niektórym wydawać się mało skuteczny. Nic bardziej mylnego. Dylemat pod tytułem „kto będzie w stanie dostrzec nasz komunikat umieszczony w tak niekonwencjonalnym miejscu?” szybko znika. W erze latających pod niebem dronów, wyposażonych w wysokiej rozdzielczości kamery oraz w czasach, gdy mapy satelitarne są ogólnodostępne, logo na dachu zdaje się ideą słuszną i nad wyraz efektywną.

Genialny pomysł

Historia miała miejsce w jednym z norweskich zakładów produkcyjnych firmy Protan. To całkowity przypadek, że membrana dachowa PVC, materiał służący do izolacji przeciwwilgociowej, znalazła zupełnie nowe zastosowanie. Pracownicy fabryki w Drammen w południowej Norwegii wykonując swoje codzienne, rutynowe obowiązki w pewnym momencie zauważyli niewykorzystany, jak dotąd potencjał kilkumetrowego plotera oddzielającego połacie winylowego materiału. Urządzenie mające dotychczas proste zadanie polegające na oddzielaniu połaci tworzywa, mogło z powodzeniem wycinać także skomplikowane wzory. Choć może się to wydawać błahym odkryciem, było pierwszym krokiem do zaproponowania nowej usługi klientom tej skandynawskiej marki.

– Rzeczywiście, ten przypadek sprawił, że wielu z naszych klientów może zdecydować się na tak nieszablonową formę promocji umieszczenia logo swojego przedsiębiorstwa na ogromnej powierzchni dachu – tłumaczy Michał Miąsek, Dyrektor Zarządzający firmy Protan Polska.

ilustracjastrzałka

Jak to wygląda w praktyce?

Dzisiaj część klientów przy okazji montażu membran Protan, ma możliwość dodatkowo wyróżnić swój dach, instalując swoje własne logo w imponującym formacie. Jednak, by móc cieszyć się z efektów końcowych, należy przejść przez kilka etapów. Pierwszą i najważniejszą rzeczą przy podejmowaniu decyzji na temat instalacji dodatkowej reklamy jest cena, wstępnie określa się powierzchnię symbolu, aby obliczyć koszty materiału. Dotychczas wykonywane logotypu miały od 9 do 30 metrów wysokości, ale nie ma tu w zasadzie żadnych ograniczeń. Po akceptacji kosztorysu następuje opracowanie dokładnego koloru membrany. Jeśli w wachlarzu produktów Protan nie występuje pożądana barwa czy format, istnieje możliwość opracowania optymalnego koloru wedle potrzeb klienta. Montaż ogromnych liter nie przebiega po omacku. Aby obraz z lotu ptaka był spójny z dostarczonym przez inwestora logotypem ważne jest zachowanie nie tylko proporcji liter, ale równych i precyzyjnie określonych odstępów. W tym celu wynajmuje się geodetę, który dzięki dokładnym pomiarom wyznaczy miejsce położenia wyciętych z membrany liter.

– Cała operacja nie jest bardziej skomplikowana niż montaż zwykłej membrany. Wycięte z plotera kształty rozwija się z rolek, a następnie zgrzewa przy pomocy gorącego powietrza. Można zatem bez cienia przesady stwierdzić, że montaż jest bardzo prostą sprawą.  – wyjaśnia Jerzy Kosior, ekspert z firmy Protan Polska.

ilustracjastrzałka

Dobra inwestycja

Logo na dachu to dodatkowa, długoterminowa reklama, która przynosi realne korzyści. Takie niestandardowe rozwiązania stają się coraz powszechniejsze. Kreatywne podejście do estetyki budynku pozwala przedstawić się firmę w atrakcyjny i zupełnie niecodzienny sposób. Największe marki takie jak Rossman, Farmacol, Amica czy Panattoni już zainwestowały w logotyp na dachach swoich wielohektarowych hal produkcyjnych i magazynów, ciesząc się nie tylko wspaniałymi zdjęciami referencyjnymi, czy przewagą w Google Maps, ale również uznaniem wielu kontrahentów.

Źródło: Protan Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Strona nie działa na urządzeniach mobilnych? W Google raczej się już nie pojawi…
Uruchamiasz nową stronę lub sklep internetowy? Upewnij się, że zawarte tam treści wyświetlają się prawidłowo na urządzeniach mobilnych, bo to właśnie wersja mobilna witryny jest od lipca br. automatycznie indeksowana przez wyszukiwarkę Google. Jeśli pojawią się tam błędy, strona nie tylko nie ma co liczyć na wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania, ale może nawet w ogóle...
7 rozwiązań dla e - commerce, które zwiększą efektywność biznesu
Optymalizacja kluczowych procesów w branży eCommerce wymaga doboru odpowiednich narzędzi do wspierania działań biznesowych. Pozwalają one m.in. polepszyć obsługę klienta, zaoszczędzić czas, zwiększyć efektywność, czy nawet skalę sprzedaży. Oto przegląd najbardziej pomocnych narzędzi dla branży eCommerce.
Światło

Typografia na co dzień (6): Światło

Ist­nieje wśród typo­gra­fów prze­ko­na­nie, iż na osta­teczną czy­tel­ność i piękno składu wpływ mają nie tyle obiekty wydru­ko­wane, co prze­strzeń pomię­dzy nimi. Podob­nie jak pustka jest pod­stawą formy, świa­tło  pomię­dzy wier­szami, wyra­zami i zna­kami jest pod­stawą typo­gra­fii. Idąc tym tro­pem, zaj­miemy się dziś odstę­pami...
Jak powstała nowa odsłona Pracuj.pl?
Użytkownicy Pracuj.pl od kilku tygodni korzystają z nowej strony głównej serwisu. Oferuje ona, oprócz zmienionego wyglądu, m.in. lepszą personalizację proponowanych ofert pracy, szybki i sprawny dostęp do ogłoszeń, lepsze dostosowanie strony do urządzeń mobilnych oraz nową wyszukiwarkę. Jak przebiegały prace nad tym projektem? Co zadecydowało o jego kształcie? O...
Internet nie zapomina? Google i prawo do bycia zapomnianym
Każdy obywatel Unii ma prawo złożyć do Google wniosek o usunięcie z wyników informacji uznanych przez niego za nieaktualne lub nieprawdziwe, a których punktem wyjścia jest jego imię i nazwisko. Jak „prawo do zapomnienia” zmieni internetowy krajobraz?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764