logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Logo województwa pomorskiego do prokuratury

   27.05.2015, przeczytano 1862 razy
ilustracjastrzałka

Po anonimowym donosie prokuratura w Gdańsku bierze pod lupę sprawę kontrowersyjnego logo województwa pomorskiego autorstwa Andrzeja Pągowskiego. Decyzja o wszczęciu śledztwa ma zapaść w ciągu najbliższego miesiąca.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/logo-wojewodztwa-pomorskiego-do-prokuratury,24989,artykul.html

Według informacji opublikowanych na portalu gazeta.pl do gdańskiej prokuratury wpłynęło zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa, którego zasadność ma zostać przez śledczych oceniona w terminie miesiąca. Zawiadomienie było anonimowe i zawierało kserokopię artykułu prasowego na temat zamówienia i realizacji projektu logo. I właśnie sama treść artykułu okazała się zdaniem prokuratury wystarczająca aby wszcząć postępowanie sprawdzające.

Urząd marszałkowski będący w tym wypadku zleceniodawcą, został zobowiązany do dostarczenia prokuraturze pełnej dokumentacji i złożenie niezbędnych wyjaśnień, dotyczących m.in. wyboru wykonawcy, zakresu zlecenia i kwestii jego sfinansowania.

Przypomnijmy - koszty stworzenia logotypu przekroczyły 90 tys. zł, zaś sam Andrzej Pągowski tłumaczył, że wymagało to ponad pół roku pracy, rozmów i analiz. Znak wywołał falę kontrowersji i krytyki, nie tylko wśród internautów ale także w środowisku zawodowych projektantów grafiki i wykładowców akademickich. Wykonawca został wyłoniony poza konkursem.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Krok w dobrą stronę mocy.

avatar użytkownika
,

No i gitara.

avatar użytkownika
,

Czyli podatnicy zostaną dodatkowo obciążeni kosztownym postępowaniem prokuratury. A jak się okaże, że Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego jest winny, to jeszcze się będziemy zrzucać na karę, która zostanie na niego nałożona, bo przecież urzędnicy, jako osoby fizyczne, zwykle nie ponoszą żadnych konsekwencji.
W takich momentach jestem za publiczną karą chłosty :)

avatar użytkownika
,

Spoko - pan Pągowski w odpowiedzi na zarzuty stwierdził m.in. że niektóre jego projekty to KAMIENIE MILOWE POLSKIEJ KULTURY. Nie wiemy czy miał na myśli ten znak, czy może logo Wojska Polskiego, ale jak się prokurator o tych kamieniach dowie to pewnie nie odważy się wszczynać śledztwa. A że donos był anonimowy to i nie będzie się komu zażalić na decyzję prokuratury o odmowie wszczęcia postępowania...  

Najnowsze w tym dziale

Sprytne zakupy - nawyk polskiego konsumenta
Pandemia, kryzys gospodarczy, a następnie dwucyfrowa inflacja umocniły w Polsce i tak silny już dotychczas trend smart shoppingu. Zgodnie z danymi firmy CPS GfK, pochodzącymi z najnowszego raportu Shopping Monitor, już 73 proc. kupujących można określić mianem sprytnych nabywców. To osoby, które m.in. podejmują przemyślane decyzje zakupowe, dobrze orientują się w ofertach...
Analiza przeszło 71,4 tys. cen detalicznych wykazała, że w czerwcu br. codzienne zakupy podrożały średnio o 3,1% rdr. Dla porównania, w maju wzrost rdr. wyniósł 2,9%, a w kwietniu – 2,4%. Do tego na siedemnaście monitorowanych kategorii produktów trzynaście znalazło się na plusie. Najmocniej poszły w górę słodycze i desery, bo o 11,2% rdr. Tym samym zaliczyły one jedyną w...
GfK - konsumenckie wciąż na plusie
Tak dobrego półrocza w zakresie badań nastrojów konsumenckich w Polsce nie było od lat. Przez 6 miesięcy wskaźnik utrzymywał się prawie na niezmiennym poziomie, ale konsekwentnie „nad kreską”. Stabilizacja to bardzo dobra wiadomość dla branży handlowej i firm, które planują sprzedaż w drugiej połowie roku.
Kto się boi 4-dniowego tygodnia pracy?
Wśród polskich Zetek (18-27 lat) co 3. obawia się, że wprowadzenie 4-dniowego tygodnia pracy spowoduje obniżenie zarobków, wynika z badania ClickMeeting. Wśród starszych generacji obawia się tego mniej więcej ¼ respondentów. Jednak Zetki wydają się skłonne, by to zaakceptować – mimo obaw niemal 70 proc. popiera pomysł skrócenia czasu...
Sztuczna inteligencja: nowe regulacje w e-commerce
Sztuczna inteligencja to jeden z głównych trendów, które będą kształtować w najbliższym czasie rozwój e-commerce. Według ekspertów IdoSell w 2024 roku AI na dobre rozgości się w tej branży, stwarzając nowe możliwości m.in. w dotarciu do konsumentów, personalizacji oferty czy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764