logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Lotos ujednolica ofertę i wizerunek stacji

  PR 14.02.2019, przeczytano 899 razy
ilustracjastrzałka

Kolejne 14 stacji sieci LOTOS będzie w tym roku objętych standaryzacją. Chodzi nie tylko o podobny wygląd, ale również o taką samą ofertę produktów – zarówno paliwowych, jak i gastronomiczno-sklepowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/lotos-ujednolica-oferte-i-wizerunek-stacji,381244,artykul.html

Wprowadzenie spójnego i wyższego standardu na stacjach to teraz główny cel spółki LOTOS Paliwa zarządzającej siecią. W ub. r. LOTOS, zgodnie z planem, ujednolicił 14 stacji. W 2019 r. spółka planuje wydać kilkaset mln zł na dalszy rozwój, czyli budowę nowych oraz modernizację istniejących obiektów.

W 2018 r. LOTOS przeprowadził standaryzację na 14 stacjach: w Olsztynie, Rypinie, Katowicach, Tuszynie (2 stacje), Będzinie, Warszawie, Rawiczu, Żarach, Łęcznej, Chełmie, Sosnowcu i Żorach (2 stacje).

Kompleksowe remonty

Standaryzacja objęła przede wszystkim wymianę wizualizacji zewnętrznej, przebudowę sklepu oraz remont stacji i toalet. Zmieniły się elewacja, pylony cenowe, meble wewnątrz sklepu, oświetlenie czy terakota.

Wymieniono także dystrybutory, płytę szczelną, wyremontowano dach, nawierzchnię drogową na stacji, instalację wodno-kanalizacyjnej  i wiatę. Część stacji przystosowano do wymogów restauracji amerykańskiej sieci SUBWAY. W kilku przypadkach powiększono sklep, a do oferty wprowadzono paliwa premium Dynamic (w sumie są już one dostępne na 3/5 stacji sieci LOTOS). Zmieniły się także same Cafe Punkty, w tej chwili działa ich niemal 400 (na 4/5 stacji sieci LOTOS).

Standaryzacja to kluczowy cel

Pierwsze stacje należące obecnie do sieci LOTOS działały pod szyldem Rafinerii od 1992 r. Ich wygląd i wyposażenie zmieniały się przez blisko 30 lat. Spółka ma także stacje przejęte z rynku (sieciowe oraz prywatne, do największych akwizycji można zaliczyć przejęcie sieci Slovnaft oraz Esso w 2005 r.). Jednocześnie budowane były nowe własne obiekty. Zróżnicowanie wyglądu i funkcji stacji paliwowych w sieci było więc duże, dlatego jednym z kluczowych celów strategicznych rozwoju LOTOSU do 2022 r. jest m.in. dalsza standaryzacja na stacjach paliwowych.

ilustracjastrzałka

Zgodnie z planami, do 2024 r. z rynku zniknie marka Optima. Nie oznacza to jednak, że blisko 200 stacji paliw z logo LOTOSU przestanie działać. Stacje własne w segmencie ekonomicznym zostaną podniesione do standardu premium. Podobnie będzie ze stacjami franczyzowymi, które zdecydują się na przedłużenie umowy.

ilustracjastrzałka

– Marka LOTOS jest dobrze rozpoznawalna. Robimy wszystko, aby wygląd i oferta były spójne. Klient wjeżdżając na stację powinien oczekiwać w każdym miejscu w Polsce podobnych usług, wysokiej jakości obsługi i schludnego wyglądu. Podczas procesu standaryzacji staramy się nie tylko wprowadzić jednolitą kolorystykę, ale również unowocześnić każdą stację. Modernizujemy systemy nalewu i magazynowania paliw. Zmieniamy oświetlenie w sklepie i pod wiatą. Wymieniamy meble sklepowe. Zwiększamy ofertę gastronomiczną. Pojawiają się nowe nośniki wizualne. Chcemy, żeby każdy klient z zadowoleniem wracał na stacje LOTOS – mówi Jacek Puchniarz, Szef Biura Infrastruktury LOTOS Paliwa.

ilustracjastrzałka

Nowoczesna stacja przy Łopuszańskiej w Warszawie

Jedną ze stacji, która została objęta standaryzacją, jest stacja przy ul. Łopuszańskiej w Warszawie. Znajdują się tam ekologiczne rozwiązania, punkt ładowania samochodów elektrycznych, odświeżony projekt wnętrza. LOTOS testuje tutaj wszystkie technologiczne nowinki, począwszy od sklepu po zasilanie stacji z odnawialnych źródeł energii (OZE).

W 2019 r. zaplanowano ujednolicenie kolejnych 14 stacji sieci LOTOS. To: Pabianice, Rosówek, Rybnik, Mikołów, Gdynia, Reda, Kikół, Puck, Skołoszów, Wrocław, Krosno, Pasłęk, Gdańsk i Kutno. W sumie do 2020 r. zmodernizowanych ma być kilkadziesiąt stacji.

Źródło: Grupa LOTOS S.A.

www.grupalotos.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764