logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Lovejob prowadzi marketing rekrutacyjny online dla Vesuvius Poland

  PR 12.03.2020, przeczytano 496 razy
ilustracjastrzałka

Działania reklamowe w Google w employer brandingu pełnią zarówno funkcje rekrutacyjne jak i wizerunkowe. Zwiększają one rozpoznawalność marki pracodawcy, wspierają procesy rekrutacyjne i promują portal kariery.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/lovejob-prowadzi-marketing-rekrutacyjny-online-dla-vesuvius-poland,386056,artykul.html

Poniżej przedstawiamy case study kampanii rekrutacyjnej Google Ads realizowanej przez agencję digital employer branding LoveJob dla Vesuvius Poland.

Postawiliśmy na nowoczesny kanał dotarcia do potencjalnych kandydatów, ponieważ wynika to z ich potrzeb. Stworzyliśmy dwie strategie w Google Ads: kampanię wspierającą rekrutacyjne działania outdoorowe (pozyskiwanie kandydatów na stanowiska produkcyjne) oraz kampanię ogólną z komunikacją wizerunkowo-rekrutacyjną.

Strategia działań online

Docieramy do osób wyszukujących określone informacje w Google za pomocą reklam tekstowych i kampanii graficznych, by generować wartościowy ruch na dedykowanym portalu kariery www.poznajmysie-vesuvius.pl.

Aby w pełni wykorzystać potencjał marketingu rekrutacyjnego w Google postanowiliśmy wybrać najbardziej efektywne formaty reklamowe. Są to między innymi proste reklamy tekstowe w wynikach wyszukiwania Google oraz reklamy tekstowe typu połączenie, gdzie kandydat może bezpośrednio (z poziomu reklamy) połączyć się z opiekunem rekrutacji. Przygotowujemy również reklamy graficzne wyświetlające się na stronach partnerów Google oraz bezpośrednio w skrzynkach Gmail kandydatów, a także reklamy elastyczne, w których, dzięki sztucznej inteligencji, wybierane są najskuteczniejsze kombinacje treści i obrazów.

ilustracjastrzałka

Za pomocą reklam remarketingowych (graficznych) powtórnie zwracamy się do osób, które weszły w interakcję ze stroną www. Dzięki temu zwiększamy świadomość marki pracodawcy i skłaniamy do aplikowania na oferty pracy zamieszczone na stronie kariery.

Analiza możliwości dotarcia do grupy docelowej

Nasza wstępna analiza rozpoznawalności marki w Google – w kontekście zainteresowania pracą – polega na sprawdzeniu miesięcznej liczby zapytań o Vesuvius. Ponadto sprawdzamy, co najczęściej wpisują kandydaci, szukając pracy na interesujące nas stanowiska.

ilustracjastrzałka

Po przeprowadzeniu researchu, wybieramy słowa kluczowe: po ich wpisaniu w wyszukiwarkę, kandydatowi wyświetli się reklama zachęcająca do przejścia do strony kariery. Używamy kilku opcji dopasowania wyszukiwanych fraz (ścisłe i przybliżone), aby dopilnować, że żaden potencjalny kandydat nie zostanie przegapiony. Frazą ścisłą jest np. “praca na produkcji” a frazą przybliżoną – “szukam pracy na produkcji Skawina i okolice”.

Ustawienie kampanii

Dla kampanii remarketingowych niezbędne są listy użytkowników. Dzięki tagom (oznaczeniom) zamieszczonym na portalu kariery Vesuviusa, “wyłapujemy” każdego kandydata, który odwiedził stronę kariery i zapisujemy go na liście odbiorców. Te listy możemy później wykorzystać na potrzeby kampanii.

W przypadku kampanii graficznych wyświetlanych na stronach partnerów Google, określamy zainteresowania potencjalnych odbiorców=kandydatów za pomocą inteligentnych mechanizmów Google. Dla kampanii Vesuviusa były to osoby zainteresowane znalezieniem pracy lub stażu, rozwojem kariery i budowaniem CV.

ilustracjastrzałka

Poza wybranymi frazami kluczowymi i zainteresowaniami, grupa docelowa jest dopasowywana do wybranej lokalizacji, wieku, płci.

Przekaz komunikacyjny

Opracowujemy treści reklam zgodnie z promowaną ofertą pracy, uwzględniamy słowa kluczowe, nie zapominając o CTA (czyli wezwaniu do działania) na końcu reklamy. Poza głównym przekazem, dobieramy rozszerzenia reklamy. Są to dodatkowe informacje zachęcające kandydata do kliknięcia w reklamę i zwiększające jej widoczność na stronie wyników wyszukiwania Google. Dodajemy linki do podstron portalu z ich opisami, numer telefonu do opiekuna rekrutacji, w rozszerzeniu objaśnień rozpisujemy benefity oferowane przez Vesuvius.

Kreacja

Zaprojektowane banery graficzne są spójne ze stroną kariery oraz kampanią outdoor: billboardami i citylightami. Podczas prowadzenia kampanii rekrutacyjnej online na stanowiska produkcyjne przetestowaliśmy różne komunikaty skierowane do potencjalnych kandydatów.

ilustracjastrzałka

Optymalizacja

Co miesiąc przeprowadzamy kompleksową analizę efektywności kampanii. Obejmuje ona porównanie statystyk, testowanie CTA, śledzenie, które treści i kreacje generują najdłuższy czas spędzony na stronie kariery oraz największą liczbę zrealizowanych konwersji (zgłoszeń aplikacyjnych). Stała optymalizacja reklam owocuje wzrostem współczynnika klikalności oraz większym zaangażowaniem użytkowników na www.

Wyniki kampanii rekrutacyjnej online dla Vesuvius Poland (w okresie 16.09.2019 - 26.02.2020):

  • 467 kliknięć w przycisk “Aplikuj” pod ofertą pracy na portalu kariery
  • 10 850 użytkowników, którzy dzięki reklamom przeszli na portal kariery
  • kanały Paid Search i Display (według danych Google Analytics) generują najbardziej wartościowy ruch na stronie. Dzięki tym kanałom zrealizowano najwięcej konwersji = kliknięć w przycisk “Aplikuj”.

ilustracjastrzałka

Realizowane działania reklamowe przełożyły się na dobre wyniki rekrutacji na stanowiska produkcyjne, dlatego planujemy rozszerzenie kampanii o nowe grupy docelowe i słowa kluczowe.

Źródło: Lovejob

www.lovejob.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ostatni dzień marca to dla wielu pracowników i wielu firm „czarny wtorek”. Tarcza antykryzysowa nie opuściła jeszcze Sejmu, co oznacza, że pracodawcy pozostają w niepewności i starają się na własna rękę ograniczać ryzyko bankructwa. Oznacza to, że znaczna część pracowników otrzyma wypowiedzenia, duża część firm zdecyduje się również...
Covid-19 trudnym sprawdzianem komunikacji w branży motoryzacyjnej
Nigdy wcześniej branża motoryzacyjna nie była lepiej przygotowana do prowadzenia biznesu przez internet niż przed wybuchem pandemii koronawirusa. Jednak w ciągu ostatnich tygodni zachowania konsumentów tak bardzo się zmieniły, że dotychczasowa strategia sprzedaży i komunikacji przestała dobrze działać. W takim przypadku sukces leży w szybkości działania i elastycznym podejściu...
Co przedsiębiorca i Kowalski powinni zrobić, by poradzić sobie z kryzysem?
Koronawirus zabija małe i średnie firmy. 70% szefów firm w Polsce ocenia, że będzie musiało zwolnić pracowników lub zredukować ich wynagrodzenie. Analitycy przewidują, że nawet 2 miliony osób stracą pracę, a bezrobocie wzrośnie do 10%. Jak w tej sytuacji pracodawcy i pracownicy mogą poradzić sobie z recesją?
Mimo wysokich kar łamią kwarantannę
Jest wegetarianką, a w ośrodku podali mięso. Tylko na chwilę, po niezbędne zakupy, czyli wódkę i piwo. Z psem do weterynarza. Porozmawiać ze znajomymi na skwerze, napić się z kolegami. Wybrać gotówkę z bankomatu. Koniecznie osobiście spotkać się z dzielnicowym i to najlepiej w komendzie policji. Powód do złamania kwarantanny, mimo wysokich kar, zawsze się...
Zaskocz kontrahenta prezentem
Biznes i dyplomacja są nierozerwalnie związane z wręczaniem sobie prezentów. Nadchodząca Wielkanoc może być miłą okazją, aby sprawić niespodziankę kontrahentowi.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764