logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Luckyyou dla Stowarzyszenia mali bracia Ubogich

  PR 20.05.2024, przeczytano 584 razy
ilustracjastrzałka

Wystartowała kampania społeczna „Co za różnica?” promująca wolontariat na rzecz osób starszych i samotnych w ramach Programu „Obecność” Stowarzyszenia mali bracia Ubogich. Za kompleksową realizację akcji odpowiada agencja LUCKYYOU.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-luckyyou-dla-stowarzyszenia-mali-bracia-ubogich,404282,artykul.html

Badania1 wskazują, że aż 73% osób powyżej 80. roku życia żyje samotnie, a ponad połowa seniorów dotkliwie odczuwa brak towarzystwa innych osób. Ten problem, wraz z procesem starzenia się społeczeństwa, będzie się pogłębiał. Jedną z propozycji wsparcia samotnych seniorów jest wolontariat uczestniczący w ramach Programu „Obecność” Stowarzyszenia mali bracia Ubogich.

Startująca 20 maja kampania ma wesprzeć mbU w poszukiwaniu wolontariuszy w trzynastu miastach biorących udział w projekcie: osób gotowych na zbudowanie długiej, bliskiej relacji i ofiarowanie swojego czasu samotnej osobie starszej.

ilustracjastrzałka

– Programem „Obecność” odpowiadamy na jedną z największych epidemii tego wieku: samotność. Starsze osoby bardzo potrzebują uwagi, wysłuchania i obecności drugiego człowieka, o czym każdego dnia przekonują się nasi wolontariusze – tłumaczy Joanna Mielczarek, dyrektor Stowarzyszenia mali bracia Ubogich. – Czasami naprawdę nie trzeba wiele, aby nadać życiu kolorów. Małe, drobne dowody życzliwości mogą mieć dla seniora fundamentalne znaczenie – dodaje Mielczarek.

– Inspiracją dla strategii kampanii i zaproponowanych kreacji w dużej mierze byli bliscy nam seniorzy – rodzice, dziadkowie, znajomi – dodaje Karolina Kulig, Marketing & PR Managerka w agencji LUCKYYOU, która wraz z zespołem odpowiedzialna jest za realizację kampanii „Co za różnica?”. – To, jak ważne są dla nich nasze wizyty i obecność, jak ich codzienność zmienia się dzięki temu, że po prostu jesteśmy obok – i nie potrzebują do tego żadnych drogich rozwiązań czy ogromnego nakładu środków. Tak też powstał pomysł na komunikację wizualną – materiały graficzne zapraszają odbiorcę do gry, czyli znalezienia różnic w zestawionych zdjęciach. W tym przypadku porównujemy dwa zdjęcia seniora, a różnice między nimi są drobne – to ciepłe spojrzenie, lekki uśmiech, światło bijące od bohatera. Różnica jest niemal niezauważalna, a jednak porusza. Pokazuje, jak drobne gesty mogą całkowicie odmienić życie podopiecznego Stowarzyszenia. Na pytanie „Co za różnica?” odpowiadamy: „Ty”.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

W ramach kampanii przygotowano cztery spoty video oraz kreacje statyczne prezentujące wpływ wolontariusza na codzienność osoby starszej. Bohaterami spotów i sesji zdjęciowej są prawdziwi poznańscy seniorzy, sympatycy Stowarzyszenia mbU.

Szczegóły na temat kampanii i formularz zapisu do Programu znaleźć można na stronie cozaroznica.pl. Najintensywniejsze działania promocyjne kampanii potrwają do końca czerwca, ale nabór w Programie trwa przez cały rok.

Kreacje kampanii dostępne są na nośnikach OOH i DOOH (citylighty, billboardy, bankomaty, komunikacja miejska) we wszystkich trzynastu miastach działania Programu „Obecność” - w Warszawie, Poznaniu, Lublinie, Wrocławiu, Krakowie, Łodzi, Pruszkowie, Legionowie, Gnieźnie, Świdniku, Tarnowie, Wałbrzychu i Pabianicach. Zaplanowano również szerokie działania w social mediach i strategię performance.

Materiały video dostępne są na kanale YouTube Stowarzyszenia:

Ze strony LUCKYYOU za projekt odpowiedzialni są: Karolina Kulig (project management), Kacper Krysiak (art direction), Natalia Majchrzak (copywriting).

Za reżyserię i montaż spotów odpowiedzialny jest Szymon Wasylów z RED Film Production. Zdjęcia do kampanii stworzył Łukasz Urbańczyk, a za color grading portretów odpowiada Mateusz Musielak.

Kampanię, poprzez relację z mediami i działania PR, wspiera agencja Propsy PR.

Szczegóły dostępne są też na stronie akcji: https://www.cozaroznica.pl/ 

Źródło: Luckyyou

www.luckyyou.pl

Dodatkowe informacje:

LUCKYYOU to poznańska agencja marketingowa od 11 lat specjalizująca się w obszarach creative brand marketingu, employer brandingu, działaniach digital, social media oraz ATL/BTL. W jej portfolio znajdują się takie marki, jak Lidl, Allegro, Ikea, Amica czy Coca-Cola HBC oraz liczne branżowe nagrody.

1  Badanie „Samotność wśród osób 80+” przeprowadzone w 2023 roku przez Instytut Badań Pollster na zlecenie Stowarzyszenia mali bracia Ubogich.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wrześniowa konferencja GrafConf w Toruniu
GrafConf powraca w tym roku z piątą edycją. Konferencja odbędzie się 7 września w Centrum Kulturalno-Kongresowym Jordanki w Toruniu, a jej program jest pełen inspirujących wystąpień, warsztatów i konsultacji z ekspertami.
Proevent świętuje ma 18 lat działalności
Udało nam się przez ten czas zrealizować setki eventów, które dla uczestników pozostają miłymi wspomnieniami, a dla nas i naszych klientów - sukcesami wartymi celebrowania. To nasza misja - tworzyć niezapomniane chwile i dostarczać profesjonalne usługi eventowe.
Influencer marketing rośnie i potrzebuje nowych standardów
W ubiegłym roku globalne wydatki na influencer marketing wyniosły blisko 35 mld dolarów[1], a prognozowane wzrosty najlepiej świadczą o rozwoju tego rynku. Niewątpliwie to jeden z najdynamiczniej rozwijających się sektorów, którego globalna wartość jeszcze w tym roku ma osiągnąć 24 mld dolarów[2]. Zgodnie ze światowym trendem polski rynek także notuje wzrosty rok...
Wejdź na wyższy poziom: olimpijska kampania Visa
Visa, Oficjalny Partner Płatniczy i Technologiczny Igrzysk Olimpijskich oraz Paralimpijskich, startuje z nową europejską kampanią, w której olimpijczyjcy i paralimpijczycy z Team Visa zachęcają do podążania za swoimi pasjami i osiągania sukcesów.
Joomp współpracuje z targami Promosyon Show
Jest nam niezmiernie miło poinformować o kontynuacji naszej współpracy z Promosyon Show, największymi w Turcji targami produktów promocyjnych i reklamy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764