logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Ludzie poświęcają ponad 50 minut dziennie imperium Zuckerberga

  PR 06.05.2016, przeczytano 1162 razy
ilustracja
fot.ronen ijansempoi/freeimages.com

Być może słyszeliście już plotki, że Facebook umiera. Cóż, one kłamią. Facebook ma się całkiem nieźle i nadal prężnie działa! I nie chodzi tutaj tylko o portal społecznościowy. Mówimy tutaj o Facebooku jako niezwykle udanej firmie i imperium medialnym.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ludzie-poswiecaja-ponad-50-minut-dziennie-imperium-zuckerberga,28439,artykul.html

Po tym jak Mark Zuckerberg zaprezentował ostatnio raport z zarobków Facebooka (swoją drogą zdumiewający!) powiedział, że ludzie na całym świecie spędzają średnio więcej niż 50 minut dziennie na Facebooku, Instagramie i Messengerze. W lipcu 2014 roku ten czas wynosił 40 minut dziennie.

Facebook jako firma jest bardzo złożony. To ekosystem różnych sposobów komunikowania się i przeżywania świata. Udostępnianie zdjęć na żywo, rzeczywistość wirtualna, wideo 360, sieci społecznościowe... Wydaje się, że dla Facebooka nie ma granic, których nie mógłby pokonać.

Wizjoner, technologiczny guru i człowiek z niezwykłą charyzmą - o Marku można dużo mówić. Jedno jest jednak pewne: tylko silny wódz jest w stanie wytyczać kierunki i pociągać za sobą ludzi. W dzisiejszych czasach firmy mają wybór: albo rozwijają się albo giną. Facebook doszedł już tak daleko, że teraz nie pozostaje mu nic innego, jak pokonywać granice, do przekraczania których jego konkurencja nie ma odwagi albo nawet jej się nie śniły – komentuje Łukasz Wołek, prezes agencji Abanana, specjalista w zakresie nowych mediów.

Liczby nie kłamią   

Od 2015 roku przychody firmy wzrosły o 52% i wynoszą 5,382 mld dolarów. Zysk netto spółki podniósł się prawie 3 razy, a przychody z reklam wzrosły o 56,8% do 5,2 mld dolarów. Jasne, że Snapchat i Periscope stwarzają bezpośrednie zagrożenie w takich obszarach jak wideo czy streaming, ale Facebook nadal króluje. Biorąc pod uwagę liczbę użytkowników na głównej platformie, Facebook miażdży również konkurencję i wciąż rośnie. Dziś platforma ma 1,65 mld użytkowników, a w ubiegłym roku było ich tylko 1,44 mld. Ta liczba wciąż wzrasta i choć obecnie jest większa o ok 1% w porównaniu do tej z zeszłego roku, to nadal robi wrażenie.

Tym samym Facebook po raz kolejny udowodnił, że jest atrakcyjny dla inwestorów.

Źródło: Eura7

www.eura7.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Targi drupa 2024 to ważny moment w tegorocznym kalendarzu wydarzeń w branży poligraficznej. Liczne premiery produktowe i pokazy innowacyjnych technologii, będą stanowić dobrą okazję by przyjrzeć się aktualnym wyzwaniom na rynku usług drukarskich.
Jeśli myślicie, że sztuczna inteligencja zlikwiduje część zawodów i wpłynie negatywnie na rynek pracy, to macie rację, ale nie do końca. Jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest bowiem potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy – twierdzą analitycy firmy doradczej IDC.
Era technologii mobilnych: komentarz do raportu Digital Poland 2024
Opublikowany całkiem niedawno raport “Digital Poland 2024” dostarcza ciekawych spostrzeżeń na temat wpływu cyfrowych rozwiązań na codzienne życie Polaków. Dokument przekrojowo omawia, jak głęboko technologia mobilna zaszczepiła się w naszej rzeczywistości, a rosnąca popularność mediów społecznościowych i zmiany w zwyczajach zakupowych online tylko...
Dezinformacja z użyciem AI - wpływ na wyniki wyborów
W Europie i na świecie rusza maraton wyborczy. Za nami pierwsze tury wyborów regionalnych w Hiszpanii i Włoszech. Przed nami głosowanie w wyborach samorządowych w Polsce, do europarlamentu czy wybory prezydenckie w USA. Czy wynik wyborów może być zagrożony w wyniku ataków cyberprzestępców? Co może wpływać na nasze głosowanie- zastanawia się Shamla Naidoo, adiunkt prawa na...
Armatis: telemarketing działa, ale wymaga nowego podejścia
W tym roku minie 5 lat od kiedy obwiązują przepisy nakazujące przedsiębiorcom posiadanie wyraźnej i wcześniejszej zgody konsumenta na kontakt telefoniczny w celach marketingowych. Ich wprowadzenie było dobrym krokiem w celu ochrony konsumentów przed niechcianymi telefonami, ale czy z perspektywy czasu był to ruch wystarczający? Przykłady innych krajów UE pokazują, że można w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764