logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Luksusowe towary wymagają śmiałego opakowania

  PR 11.10.2017, przeczytano 799 razy
ilustracjastrzałka

To były wspaniałe chwile dla fińskiej rodzinnej gorzelni Lignell & Piispanen, gdy jej najnowsza wódka Gustav Dill znalazła się na podium podczas międzynarodowego konkursu International Wine and Spirits Competition (IWSC) w Londynie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/luksusowe-towary-wymagaja-smialego-opakowania,34054,artykul.html

Zwycięstwo było pięknym prezentem urodzinowym dla firmy, która tuż po zakończeniu konkursu świętowała swoje 165-lecie.

- Wiedziałem, że oferujemy wspaniały produkt, ale i tak byliśmy oszołomieni tym wyróżnieniem, które zdążyło już wpłynąć na wzrost sprzedaży - mówi Harri Nylund, dyrektor generalny 165-letniej rodzinnej firmy Lignell & Piispanen. - Wódkę Gustav Dill stworzono też jako jeden ze stu produktów na 100-lecie niepodległości Finlandii. Dlatego jest to również zwycięstwo dla naszego kraju.

Być może nie jest to pierwsza wódka o smaku kopru, ale trudno wyobrazić sobie, aby ktokolwiek włożył tak wiele wysiłku w wytworzenie podobnego produktu.

- Nie zastosowaliśmy żadnych magicznych sztuczek; wypróbowaliśmy setki mieszanek, aż znaleźliśmy idealne połączenie świeżego i suszonego kopru oraz nasion - mówi Harri Nylund. - Ponadto dysponujemy własną technologią wydobywania aromatów, dzięki czemu w pełni uchwyciliśmy jego smak.

Zwycięzca bierze wszystko

Prawdziwy zwycięzca potrzebuje wykwintnego opakowania, a wszystko rozpoczyna się od doboru butelki. Za projekt, który miał odzwierciedlać prawdziwy charakter wódki, odpowiadał słynny fiński projektant Jaani Vaahtera. Sam wzór nie miał wpływu na wynik konkursu, ponieważ jurorzy smakują trunki, nie widząc butelki ani opakowania.

- Butelka prezentowała się wspaniale, lecz nie poświęciliśmy zbyt wiele uwagi jej opakowaniu -
mówi Harri Nylund. - Wiedzieliśmy tylko, że chcemy, aby dobrze wyglądało, było wytrzymałe i chroniło zawartość nie tylko przed uszkodzeniem czy rozbiciem, ale także przed podrabianiem i nielegalną produkcją.

Z prośbą o stworzenie śmiałego i inteligentnego projektu postanowiono zwrócić się do fińskiej firmy Starcke, eksperta w dziedzinie wyszukiwania ostatecznej formy i ochrony marki. Lignell & Piispanen i Starcke współpracowały po raz pierwszy, a rezultatem było: zwycięstwo.

W Starcke za całość procesu – od początku, aż do końca – odpowiadał Ilkka Harju, dyrektor ds. wzornictwa i innowacji. Ponieważ zaprojektowana butelka była bardzo ciężka, pudełko musiało odznaczać się dużą wytrzymałością i niezmiernie wysoką łatwością nadruku. Ilkka Harju wiedział, że uzyskanie zamierzonego rezultatu nie byłoby możliwe przy użyciu tektury do opakowań składanych standardowo używanej dla podobnych zastosowań.

- Dla klientów najważniejsze są oczywiście wygląd i wrażenie, jakie wywiera na nich opakowanie, ale bez solidnej i wysokiej jakości tektury nie da się tworzyć pięknych pudełek, zwłaszcza gdy stosujemy np. folię do tłoczenia na gorąco czy wytłaczanie - mówi Ilkka Harju. - Dlatego właśnie zwróciliśmy się do firmy Kotkamills, dysponującej nową maszyną do produkcji tektury o specyfice, którą mogliśmy wykorzystać w bardzo wszechstronny sposób.

Tak, damy radę

Przedstawiciele Starcke, Orapac i Lignell & Piispanen byli pod wrażeniem, gdy po skontaktowaniu się z Kotkamills i przedstawieniu swoich potrzeb firma natychmiast rozpoczęła pracę nad nową jakością tektury, która im sprosta.

W rezultacie powstała wytrzymała tektura do opakowań składanych, o grubości 800 mikrometrów i gramaturze 450 g/m2. Jak twierdzi Ilkka Harju, można opisać ją jako lekkie opakowanie wagi ciężkiej, ponieważ bardzo dobrze chroni butelkę, a jednocześnie waży mniej i charakteryzuje się lepszymi ogólnymi właściwościami, niż lekka tektura falista stanowiąca alternatywne rozwiązanie.

- Cały proces tworzenia nowego rodzaju tektury trwał zaledwie kilka tygodni, co jest świetnym wynikiem. Znam przypadki, gdzie zajmowało to nawet rok - mówi Ilkka Harju. - Bardzo zaimponowała nam łatwość i wysoka jakość nadruku, innych specjalistycznych procesów i dalszego przetwarzania. Nie napotkaliśmy żadnych problemów, które zazwyczaj pojawiają się w przypadku grubej tektury do opakowań składanych, takich jak pękanie czy pylenie.

Nowy gatunek tektury, opracowany dla opakowania wódki Gustav Dill, zostanie zaprezentowany we wrześniu na targach Luxury Packaging w Londynie oraz podczas wystawy Luxe Pack w Monako, w październiku.

Nowa tektura Aegle White o grubości 800 mikrometrów i gramaturze 450 g/m2 nie trafiła jeszcze do regularnej produkcji, ale jak podaje Yrjö Aho, dyrektor ds. nowych projektów biznesowych w firmie Kotkamills, można postrzegać ją jako materiał koncepcyjny, podobnie jak samochody koncepcyjne prezentowane na targach motoryzacyjnych.

- Podczas tworzenia tego produktu przekonaliśmy się przede wszystkim, że nasza nowa maszyna do produkcji tektury jest jeszcze bardziej wszechstronna niż przypuszczaliśmy - mówi Yrjö Aho. - Tektura Aegle White o grubości 800 mikrometrów i gramaturze 450 g/m2 to najprawdopodobniej najbardziej wytrzymała i najlżejsza skandynawska tektura do opakowań składanych na rynku. A co na to wszystko klient?

- Uważam, że zarówno butelka, jak i opakowanie wyglądają świetnie i wspaniale do siebie pasują - stwierdza Harri Nylund. - Cieszymy się, że produkt jest sprzedawany na całym świecie.

Źródło: Kotkamills Oy

www.kotkamills.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Druk24h z maszyną cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120
„Wreszcie możemy w pełni oddać kolorystykę naszej barwy firmowej w palecie Pantone 021” – tymi słowami Paweł Grot – prezes zarządu Druk24h podsumowuje niedawną inwestycję w nową, wysokowydajną maszynę cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120. Urządzenie, oferujące druk w trybie CMYK z dwoma kolorami dodatkowymi, w tym różowym, białym i lakierem bezbarwnym, od...
Canon zapowiada udział w targach drupa 2024
Pod hasłem „The Power to Move” firma Canon zaprezentuje na targach drupa 2024 szereg innowacji technologicznych, usług wsparcia, a także różnorodnych koncepcji współpracy z klientami. Pokazom na stoisku Canon będą towarzyszyć zespoły ekspertów, a wszelkie aktywności podejmowane przez firmę w trakcie targów drupa 2024 pomogą zrozumieć jak rozwiązania z obszaru druku...
Koenig & Bauer i CI Flexo na Konferencji Fleksografów
„Gamechanger” – takim mianem określił Paweł Krasowski – Technology Product Manager w firmie Koenig & Bauer (CEE) najnowszą maszynę fleksograficzną z oferty tego producenta – XD Pro, podczas swojego wystąpienia w ramach Konferencji Fleksografów. Prezentacja uwzględniała najnowsze rozwiązania technologiczne Koenig & Bauer, bazujące na technice fleksograficznej, skierowane...
Konica Minolta Business Solutions i Autenti ogłaszają strategiczne partnerstwo, mające na celu przyspieszenie procesu transformacji cyfrowej polskich przedsiębiorstw. To istotny krok w kierunku przyszłości przetwarzania dokumentów.
Stora Enso obniża emisję CO2 związaną z transportem
Stora Enso poinformowała, że jeden z jej klientów – firma Lesjofors - podjęła stosowne działania związane z obniżeniem emisji dwutlenku węgla, wchodzących w tzw. zakres 3 (Scope 3). Obecnie - zamawiane przez nią, gotowe produkty dostarczane przez Stora Enso - są transportowane w samochodach elektrycznych, co – jak podaje firma – ma zredukować emisję CO2...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764