Najlepsze kampanie PR-owe świata nagrodzone w Cannes Lions będzie można zobaczyć w nowo otwartym Centrum Designu w Concordii. Na pierwszy w Poznaniu pokaz prac z tego najbardziej prestiżowego konkursu kampanii reklamowych na świecie zaprasza Agencja Q&AConsulting oraz Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR - wyłączny przedstawiciel Cannes Lions w Polsce.
The Cannes Lions - International Festival of Creativity jest największym na świecie świętem kreatywności i komunikacji. 28 listopada 2011, podczas „Cannes Lions Creative PR Meeting” w Concordii, po raz pierwszy w Poznaniu będzie można zobaczyć najlepsze kampanie tegorocznej edycji konkursu – zwycięzców w kategorii Public Relations. – Chcemy tym spotkaniem zainspirować, ożywić i zintegrować poznańskie środowisko PR – mówi Przemysław Wojak, Partner Zarządzający Q&AConsulting, juror Cannes Lions podczas poprzednich edycji festiwalu. – Prezentujemy najlepsze casy w dziedzinie PR, by „otworzyć” głowy, pokazać, że można robić w PR naprawdę kreatywne rzeczy. A także by zachęcić poznańskie agencje do większego zaangażowania w konkursy branżowe, w szczególności w Polski Konkurs Reklamy – KTR - tłumaczy.
Spotkanie w Concordii otworzy pokaz nagrodzonych kampanii. Grand Prix w kategorii PR zdobyła w tym roku agencja Clemenger BBDO z Melbourne (Australia) za kampanię „Break Up” dla National Australia Bank. Obok niej zobaczymy zwycięskie casy m.in. z Kolumbii, Japonii, Indii, USA. A wśród nich także kampanię jedynej polskiej agencji: Hill&Knowlton Poland z Warszawy, która zdobyła w Cannes Srebrnego Lwa za „Mam SM” – kampanię uświadamiającą czym jest stwardnienie rozsiane.
Po projekcji odbędzie się dyskusja z udziałem ekspertów: przedstawicieli agencji PR, uczelni, mediów branżowych, a także najsilniejszych marek w Poznaniu. Swój udział w panelu dyskusyjnym zadeklarowali: Małgorzata Faraś, Dyrektor Komunikacji Wrigley Polska, Borys Fromberg, Zastępca Dyrektora Biura Promocji Miasta Poznania, Agnieszka Juszkis, Marketing Manager Galerii Malta, Tomasz Kanton, Brand PR Manager Kompanii Piwowarskiej, Rafał Kołodziej, współtwórca Greenhat Innovation, firmy specjalizującej się w tworzeniu i wdrażaniu innowacji.
Dyskusję poprowadzi Przemysław Wojak, Partner Zarządzający Q&AConsulting, juror konkursu Cannes oraz przewodniczący kategorii KTR Active (PR i Young PR) w Polskim Konkursie Reklamy.
Cannes Lions to najbardziej prestiżowy międzynarodowy konkurs w dziedzinie reklamy, którego historia sięga 1954 r. Pierwsza edycja wystartowała krótko po debiucie słynnego Międzynarodowego Festiwalu Filmowego. I tak: wybitni filmowcy walczą co roku w Cannes o Złote Palmy, a wybitni twórcy reklamy – o Złote Lwy.
W tym roku na Cannes Lions wpłynęło blisko 30 tys. zgłoszeń z całego świata. Pokazy ocenianych podczas festiwalu kampanii reklamowych odbywały się w słynnym Pałacu Festiwalowym między 19 a 25 czerwca. Jury, w którym zasiedli przedstawiciele branży reklamowej z 90 krajów wszystkich kontynentów, wyłonili najlepsze kampanie marketingowe, strategie reklamowe oraz samych twórców. A zwycięzcy otrzymali prestiżowe statuetki - Złote, Srebrne lub Brązowe Lwy.
Ale Cannes Lions to nie tylko konkurs – także miejsce spotkania dla twórców i odbiorców reklamy, specjalistów od komunikacji, a wśród nich - gwiazd z pierwszych stron gazet. Na Cannes Lions gościli m.in: twórca Facebooka Mark Zuckerberg (został wyróżniony rok temu na festiwalu tytułem „Człowiek Mediów 2010”), aktor Ben Stiller, żona Johna Lennona - Yoko Ono, laureat Pokojowej Nagrody Nobla Kofi Annan czy wokalista Bob Geldof.
Cannes Lions Creative PR Meeting: 28 listopada, godz. 17.30, Concordia Design (budynek Starej Drukarni przy ul. Zwierzynieckiej 3, Creative Room, parter). Wstęp na spotkanie jest wolny.
Źródło: Q&AConsulting