logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

M-commerce: jak zwiększyć zyski przed Bożym Narodzeniem?

  PR 07.12.2016, przeczytano 419 razy

Liczba sprzedaży m-commerce w Polsce prawie podwoiła się w ciągu roku. W związku z tym wykorzystanie smartfonów odgrywa niespotykaną dotychczas rolę w trakcie przedświątecznych zakupów. Poznanie mobilnej ścieżki zakupowej, jaką coraz częściej pokonują klienci, może okazać się dla sprzedawców kluczowe, aby zmaksymalizować zyski w tym okresie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/m-commerce%3A-jak-zwiekszyc-zyski-przed-bozym-narodzeniem,30765,artykul.html

Ostatnie badania wskazują, że mobilni konsumenci mają więcej możliwości kontaktu z daną marką niż osoby korzystające tylko z komputerów. Są oni także bardziej skłonni do poszukiwania produktów w lepszej cenie i ich zakupu poprzez smartfon nawet kiedy przebywają w sklepie. Aby pomóc przedsiębiorcom lepiej przygotować się do świątecznego nasilenia sprzedaży przygotowaliśmy analizę mobilnej ścieżki zakupowej w obrębie czterech głównych kategorii produktowych: odzież i obuwie, meble, laptopy oraz produkty do pielęgnacji skóry. 
 
Analiza nawiązuje do najważniejszych momentów, jakie przytrafiają się konsumentowi na drodze do zakupu: kiedy konsumenci stają się świadomi aktualnej potrzeby, kiedy zaczynają rozglądać się za właściwymi dla niej markami i produktami, kiedy identyfikują cechy usługi czy produktu, które mają dla nich największe znaczenie oraz kiedy wybierają najlepszą cenę oraz miejsce i metodę zakupu.

Odzież i obuwie

To kategoria dla której najbardziej charakterystyczna jest spontaniczność decyzji o zakupie. 37% mobilnych klientów zadeklarowało, że podejmuje ją od ręki. 24% konsumentów wyszukuje głównie na smartfonie, a 64% ogląda na nim również wideo dotyczące produktu, którym są zainteresowani. Wygoda okazuje się głównym powodem, dla którego użytkownicy decydują się na korzystanie z wyszukiwarki na urządzeniach mobilnych, gdyż wskazało na nią aż 34% z nich. Klienci oczywiście nie rezygnują z wizyt w sklepach stacjonarnych, jednak aż 25% z nich wskazało, że udało się tam po dokonaniu mobilnych poszukiwań.

Laptopy

Klienci, którzy poszukują laptopów są częściej skłonni na wykorzystanie w tym celu smartfonów niż osoby rozglądające się za produktami z pozostałych omawianych kategorii. 82% respondentów wskazało, że nie byli pewni, co do wyboru najlepszego dla nich laptopa, więc musiało poświęcić na poszukiwanie informacji znacznie więcej czasu niż w przypadku innych artykułów. Dla przedsiębiorcy jest to cenna informacja, ponieważ wskazuje, na jaki kanał promocji powinien postawić, aby dotrzeć do możliwie największej grupy potencjalnych klientów w trakcie podejmowania przez nich decyzji. Ponadto prawie 2 na 5 konsumentów, którzy znaleźli laptop w danym sklepie trafiło tam dzięki informacjom znalezionym w wyszukiwarce.

Meble

84% osób zainteresowanych zakupem mebli rozpoczyna poszukiwania w internecie, a 20% z nich używa w tym celu smartfona. Warto zwrócić uwagę, że 16% konsumentów, którzy znaleźli meble w sieci korzystało z urządzeń mobilnych, a 39% przebywało na zakupach i poszukiwało interesujących ofert na smartfonie.

Produkty do pielęgnacji skóry

W trakcie poszukiwania kosmetyków do pielęgnacji skóry, aż 38% respondentów w pierwszej kolejności skorzystało ze smartfonów. 2% z nich dokonało również zakupu poprzez urządzenie mobilne. W tej kategorii także popularne było poszukiwanie innych ofert na smartfonie w trakcie robienia zakupów w sklepie. Mobilny research w drodze do drogerii przeprowadziło 39% badanych.

Warto zwrócić uwagę, że urządzenia mobilne spowodowały zmianę sposobu poszukiwania produktów i informacji na ich temat. Przed świętami, czyli w najbardziej intensywnym okresie handlowym w roku, sprzedawcy powinni jeszcze sprawniej odpowiadać na potrzeby konsumentów. Umożliwienie im łatwego znalezienia produktów o konkretnych cechach czy parametrach oraz ich późniejszego zakupu przy pomocy urządzenia, które preferują może zaważyć o maksymalizacji zysków przed Bożym Narodzeniem.  
 
Smartfon to urządzenie łączące świat reklamy internetowej ze sprzedażą tradycyjną. To nowy i możliwe, że najważniejszy ekran, przy pomocy którego konsumenci poszukują interesujących ich produktów i usług. Wpływ "researchu" na decyzje konsumenckie jest ogromny i znany od dawna. Obecnie większość poszukiwanych informacji jest łatwo i szybko dostępna właśnie na ekranie smartfona. To stawia go na ważnej pozycji na liście skutecznych kanałów dotarcia do konsumenta. Zrozumienie roli urządzeń mobilnych na ścieżce zakupowej klientów jest bardzo ważnym elementem sukcesu sprzedażowego - mówi Dawid Papież, Retail&Export Industry Manager, Team Lead w Google.

Źródło: Alphabet Inc.

www.abc.xyz

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764