logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Maciej Janowski w kampanii #razemdlaczystegopowietrza

  PR 23.08.2021, przeczytano 541 razy
ilustracja

Najnowszy raport Międzyrządowego Zespołu ds. Zmian Klimatu (IPCC) „Zmiany klimatu 2021: podstawy fizyczne” pokazuje wyraźnie, że zbliżamy się do nieuchronnej katastrofy. Jak mówią eksperci, jeszcze bardziej niż poprzednie podkreśla on wpływ działalności człowieka na ocieplenie klimatu. Znane osoby coraz częściej angażują się w kampanie społeczne, zachęcające do przejścia na ekologiczne źródła ciepła. Jeśli to ostatni dzwonek na zmiany, to co można zrobić we własnym zakresie?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/maciej-janowski-w-kampanii-razemdlaczystegopowietrza,392727,artykul.html

Eksperci biją na alarm

9 sierpnia światło dzienne ujrzał najnowszy raport IPCC, opracowany przez naukowców z 66 krajów. To cyklicznie wydawany dokument, który bliżej przygląda się wyzwaniom związanym ze zmianami klimatycznymi. Bazuje na opiniach ekspertów z całego świata. W przeszłości dał on podstawy do paryskiego porozumienia klimatycznego z 2015 roku. Kolejne raporty zostaną opublikowane na początku 2022 roku.

Według najnowszych ustaleńnależy pilnie zająć się nie tylko radykalnym ograniczeniem emisji CO2, lecz także innych gazów cieplarnianych – w szczególności metanu. Osiągnięcie zeroemisyjności powinno być priorytetem dla wszystkich krajów. Naukowcy ostrzegają, że to już czerwony alarm dla ludzkości. Coraz bardziej niepokojące są susze, powodzie, pożary czy huragany. Ich skala przybiera na sile. Takie natężenie zjawisk wymaga współdziałania wszystkich podmiotów: władz, biznesu, a także osób prywatnych. To właśnie suma działańma szansę przeciwdziałać zmianom klimatycznym. Nie można mieć wątpliwości co do roli czynnika antropogenicznego. Nie ma już miejsca na przekładanie działania, krótkowzroczne plany czy wypowiedzi denialistów klimatycznych w publicznym dyskursie. Tempo ocieplania klimatu jest bowiem zatrważające.

Rośnie świadomość Polaków

Krzepiący jest jednak fakt, że coraz więcej mówi się o konieczności podjęcia działań i odpowiedzialności każdego z nas za klimat. Nie tylko biznes i ustawodawcy mają moc zmian – choć ich rola rzeczywiście jest w tym procesie kluczowa.

Ograniczanie śladu węglowego stało się dla wielu istotnym wyzwaniem. Świadome podejście do latania samolotem, wybieranie komunikacji miejskiej zamiast samochodu czy eliminowanie mięsa z diety to tylko niektóre z rekomendowanych działań.

Dziewięciu na dziesięciu ludzi oddycha codziennie zanieczyszczonym powietrzem

Regularne sprawdzanie jakości powietrza stało się dla wielu osób tak samo oczywistą czynnością, jak sprawdzanie pogody. Codziennie wdychamy rakotwórczy benzopiren, a co roku smog jest przyczyną śmierci aż 45 tysięcy Polaków. Dane wskazują jednoznacznie: to najwyższa pora, by podjąć radykalne działania.

Polskie gwiazdy jednoczą się w kampanii #razemdlaczystegopowietrza

Istotna jest zatem rola edukacji społeczeństwa w zakresie powagi sytuacji i możliwości działań, jakie może podjąć każdy z nas. Immergas, wiodący producent pomp ciepła i kotłów gazowych w Polsce, postanowił rozpocząć kampanię #razemdlaczystegopowietrza, w którą angażuje znanych ludzi z różnych środowisk. Bohaterem pierwszej części kampanii jest Maciej Janowski, kapitan ekstraligowej drużyny żużlowej. Akcję wspiera również himalaista Adam Bielecki.

– Zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważne jest zachęcanie do wspólnego działania. To skala podejmowanych działań jest w stanie uczynić faktyczną różnicę. W ramach kampanii utworzyliśmy stronę razemdlaczystegopowietrza.pl, na której znane osoby opowiadają o problemie smogu. Portal skupia też różnorodne statystyki dotyczące jakości powietrza w naszym kraju. Pokazujemy skalę problemu, ale proponujemy również rozwiązanie, wskazując na dofinansowania ekologicznych instalacji grzewczych – tłumaczy Magdalena Oskiera, Dyrektor marketingu Immergas Polska.

Czas na ekologiczne źródła ciepła

Bazowanie na rzetelnych statystykach, badaniach i raportach jest dziś kluczowe, aby faktycznie uświadomić sobie problem kryzysu klimatycznego. Pozwoli to podejmować racjonalne decyzje zakupowe, świadomie wybierać środki transportu czy zdecydować się na wymianę pieca węglowego na ekologiczną pompę ciepła. Nowoczesne technologie są bowiem nie tylko bardziej przyjazne dla środowiska, lecz również dla portfela. Co więcej, wciąż można korzystać z ulg i dofinansowań na ten cel.

– Co więcej, stworzyliśmy również drugą stronę, wiemjakbyceko.pl. Wiemy, że o ekologicznych rozwiązaniach dla domu mówi się ostatnio dużo, a natłok informacji może być dla niektórych utrudnieniem. Chcemy zatem stworzyć swoisty przewodnik dla tych, którzy poszukują propozycji skrojonej na miarę ich potrzeb. Poprzez naszą kampanię pragniemy zachęcać ludzi do pozytywnych zmian, aby zjednoczyć się do walki o lepsze powietrze – podsumowuje Magdalena Oskiera.

Źródło: Immergas Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764