logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Maciej Szymon Cieśla: Grafik, który czekał na papieża i na cud

   28.07.2016, przeczytano 2405 razy
ilustracja
www.mscstudio.pl

Papież Franciszek po serii oficjalnych uroczystości i spotkań pojawił się we środę wieczorem w "papieskim oknie" przy ul. Franciszkańskiej 3. Wystąpienie poświęcił w sporej części naszemu koledze - grafikowi Maciejowi Szymonowi Cieśli, który jako wolontariusz pracował przy oprawie graficznej ŚDM.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/maciej-szymon-ciesla%3A-grafik%2C-ktory-czekal-na-papieza-i-na-cud,29422,artykul.html

Tłum zgromadzony przed Pałacem Biskupim w Krakowie nie oczekiwał zapewne, że wystąpienie papieża przybierze tak poważny ton. Od chwili przybycia na Światowe Dni Młodzieży pierwszych grup pielgrzymów, w Krakowie zapanowała atmosfera radosnej, beztroskiej fiesty. I właśnie do tej atmosfery nawiązał papież, mówiąc: - Pozdrawiam Was, widząc w Was tyle entuzjazmu i tyle radości. Ale teraz muszę wam powiedzieć coś, co troszkę zasmuci wasze serca. Proszę was o ciszę. To jest historia życia jednego z was. Maciek Szymon Cieśla miał niewiele więcej niż 26 lat. Studiował projektowanie graficzne i porzucił swoją pracę, żeby stać się wolontariuszem Światowych Dni Młodzieży. To on przygotował wszystkie projekty, obrazy świętych patronów, odznaki pielgrzyma, które teraz tak pięknie ozdabiają miasto.

W listopadzie 2015 r. u Macieja zdiagnozowano raka. - Lekarze nie mogli zrobić nic, jedynie amputować nogę. Chciał żyć wtedy, kiedy przyjedzie papież. Nawet miał zarezerwowane miejsce w tramwaju, którym będzie podróżował papież. - mówił papież Franciszek.

Maciej specjalizował się projektach identyfikacji wizualnej, kampanii promocyjnych i animacji reklamowych. Mimo młodego wieku, miał na koncie projekty dla wielu znanych marek (przykłady można zobaczyć na jego stronie http://www.mscstudio.pl). Studiował na ASP w Krakowie.

- Jak szybko zmienia sie życie i priorytety ... i jak mamy najróżniejsze marzenia. Jedni marzą o karierze i sławie, awansie, nowej pracy, wielkim majątku, czy nawet o tym by największa impreza tego roku w Krakowie (SDM) okazała się sukcesem... Ja od 150 dni marze o jednym... Chciałbym po prostu żyć. (...) Boże, Ci których kocham nie zasłużyli na to wszystko. Nie mam prawa oczekiwać od Ciebie cudu, ale dziś Cię o niego błagam. - pisał Maciej, relacjonując swoją walkę z chorobą.

Nie doczekał się ani cudu, ani papieża Franciszka. Zmarł 2 lipca - niecały miesiąc przed rozpoczęciem Światowych Dni Młodzieży.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
Tchibo Eduscho Family: nowe opakowanie, podwójny logotyp
Tchibo Family, jedna z ulubionych marek kawowych Polaków, przechodzi przełomową zmianę, łącząc siły z renomowaną rodziną Eduscho. Nowe opakowanie i podwójny logotyp nie oznaczają jednak modyfikacji receptury. Tchibo Eduscho Family to ten sam dobrze znany smak i aromat, który od lat zachwyca miłośników kawy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764