logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Macworld Expo: Imac rozczarował

   19.07.2001, przeczytano 631 razy

Wczoraj szef Apple, Steve Jobs, zaprezentował nowe wersje komputerów iMac oraz Power Mac. Jednak premierowe produkty nieco rozczarowały.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/macworld-expo%3A-imac-rozczarowal,341,artykul.html

Najbardziej wyczekiwaną premierą był nowy iMac. Jobs zaprezentował trzy modele - pierwszy z nich to komputer wyposażony w procesor 500MHz, 128MB RAM i dysk twardy 20GB. Jego cena w USA wyniesie 999USD. Dostępne kolory: indigo i śnieżnobiały. Droższa wersja iMaca (1,299 USD) napędzana jest procesorem 600MHz, ma 256MB RAM-u i dysk twardy 40GB. Kolory: śnieżnobiały i grafitowy. Te dwa komputery są już dostępne. We wrześniu na rynek trafi także wersja 700MHz z pamięcią 256MB i dyskiem twardym 60GB w cenie 1,499 USD. Wszystkie trzy modele wyposażone są w nagrywarkę CD-RW.
Apple "odświeżyło" także linię Power Mac - pokazano trzy nowe modele. Pierwszy z nich posiada procesor 733MHz, 128MB RAM-u, dysk 40GB i nagrywarkę CD-RW. Jego cena to 1,699 USD. Aż 800 USD więcej kosztuje model 867MHz wyposażony w 128MB pamięci oraz dysk twardy 60GB oraz napęd SuperDrive, pozwalający na odczyt i nagrywanie zarówno płyt CD, jak i DVD. Komputery są już dostępne. W przyszłym miesiącu do sklepów trafi trzeci model - high-endowa maszyna z dwoma procesorami 800MHz, 256MB RAM-u i dyskiem twardym 80GB. Cena tego komputera wyniesie 3,499 USD. Wszystkie trzy modele są dostępne w nowej, srebrnej obudowie.
Na Macworld Expo pokazano także nową wersję programu iDVD, który umożliwia nagrywanie filmów w formacie cyfrowym na płytach DVD. Jobs zaprezentował również 10 programów dla systemu Mac OS X - prace nad nimi są już podobno na ukończeniu. "To pierwsza dziesiątka z tysiąca aplikacji dla OS X, które zobaczymy w najbliższych kilku miesiącach" - powiedział szef Apple.
Pomimo pokaźnej liczby nowości, Macworld Expo nieco rozczarowało. Obyło się bez sensacji, nie było wydarzeń na miarę Cube'a. Na rewelację imprezy typowano komputer iMac z panelem LCD, jednak - zapewne ze względów ekonomicznych - Apple nie zdecydowało się na taki zestaw. Nowe komputery iMac są tylko nieco szybsze od poprzedników, należy też wytknąć podwyżkę ceny podstawowego modelu, która teraz - po wprowadzeniu do sprzedaży nowych wersji - wynosi w USA nie 899, a 999 USD. Linię Power Mac również poddano zaledwie kilku zabiegom "odmładzającym". Zabrakło premiery zupełnie odmienionego produktu. Pewnym pocieszeniem może być promocja, w ramach której nabywcy nowych komputerów otrzymają gratisową drukarkę, oraz kupony rabatowe o wartości 100 USD. Będzie je można wykorzystać przy kupnie aparatów cyfrowych, kamer, handheldów i odtwarzaczy MP3 wybranych producentów. Miejmy nadzieję, że wraz z nowymi Macami promocja trafi także do Polski.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764