logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Mailing sprzedażowy: Temat czy nadawca?

  PR 27.06.2014, przeczytano 1321 razy

Gdy e- mail dociera do adresata ten widzi zaledwie dwie rzeczy: temat i odbiorcę. O jego otwarciu lub pominięciu decyduje on zaś zaledwie w ciągu kilku sekund. Rodzi się zatem pytanie co jest ważniejsze – nadawca czy temat?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mailing-sprzedazowy%3A-temat-czy-nadawca,22032,artykul.html

O skuteczności mailingu sprzedażowego i przede wszystkim o sposobach na jej osiągnięcie wiele się mówi i pisze. Tym bardziej, że jak pokazują badania, poczta elektroniczna odgrywa bardzo ważną rolę, a czytaniu i wysyłaniu e- maili internauci poświęcają naprawdę mnóstwo czasu. Kluczem do sukcesu jest oczywiście zainteresowanie odbiorcy. Jak jednak sprawić by ten w ogóle otworzył wiadomość?

Odpowiedź na to pytanie odgrywa szczególną rolę w czasach, gdy dużą część wiadomości otwieramy na urządzeniach mobilnych. Pole nadawcy jest w nich wyeksponowane znacznie bardziej, niż temat wiadomości. Oczywiście, gdy wiadomość pochodzi od znanego nam nadawcy, z dużym prawdopodobieństwem szybko ją odczytamy, na temat patrząc tylko orientacyjnie. Co jednak z e – mailingiem sprzedażowym?

Istnieją różne sposoby komunikacji w tego typu mailingu – można bowiem komunikować się jako marka lub jako osoba. Spór na temat skuteczności każdej z metod jest wciąż aktualny. Z jednej strony mówi się, że internauci wolą dostawać wiadomości od osób, nie od maszyn, z drugiej jednak wiadomość od nieznanej nam persony może budzić wątpliwości i obawy dotyczące ewentualnych zagrożeń czy wirusów. Kluczem jest zbudowanie zaufania.

Mimo mniejszego wyeksponowania w urządzeniach mobilnych, w dalszym ciągu znaczenie ma także tytuł. Potrafi on bowiem sprawić, że nawet wiadomość od zaufanego nadawcy odłożymy do przeczytania na później. Podstawowe zasady to personalizacja, zwięzłość i oczywiście zaintrygowanie. Ciekawość to bowiem pierwszy stopień do… przeczytania wiadomości.

W mailingu znaczenie zasadnicze mają dwie kwestie: zainteresowanie i zaufanie. Tylko ich równorzędność może sprawić by internauta, który zaintrygowany tematem lub nadawcą naszej wiadomości otworzył ją, uczynił to po raz kolejny - mówi Katarzyna Kołodziejczyk, Key Account Manager GRUPA 365 NET.

Źródło: GRUPA 365 NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764