logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Mailing sprzedażowy: Temat czy nadawca?

  PR 27.06.2014, przeczytano 1254 razy

Gdy e- mail dociera do adresata ten widzi zaledwie dwie rzeczy: temat i odbiorcę. O jego otwarciu lub pominięciu decyduje on zaś zaledwie w ciągu kilku sekund. Rodzi się zatem pytanie co jest ważniejsze – nadawca czy temat?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mailing-sprzedazowy%3A-temat-czy-nadawca,22032,artykul.html

O skuteczności mailingu sprzedażowego i przede wszystkim o sposobach na jej osiągnięcie wiele się mówi i pisze. Tym bardziej, że jak pokazują badania, poczta elektroniczna odgrywa bardzo ważną rolę, a czytaniu i wysyłaniu e- maili internauci poświęcają naprawdę mnóstwo czasu. Kluczem do sukcesu jest oczywiście zainteresowanie odbiorcy. Jak jednak sprawić by ten w ogóle otworzył wiadomość?

Odpowiedź na to pytanie odgrywa szczególną rolę w czasach, gdy dużą część wiadomości otwieramy na urządzeniach mobilnych. Pole nadawcy jest w nich wyeksponowane znacznie bardziej, niż temat wiadomości. Oczywiście, gdy wiadomość pochodzi od znanego nam nadawcy, z dużym prawdopodobieństwem szybko ją odczytamy, na temat patrząc tylko orientacyjnie. Co jednak z e – mailingiem sprzedażowym?

Istnieją różne sposoby komunikacji w tego typu mailingu – można bowiem komunikować się jako marka lub jako osoba. Spór na temat skuteczności każdej z metod jest wciąż aktualny. Z jednej strony mówi się, że internauci wolą dostawać wiadomości od osób, nie od maszyn, z drugiej jednak wiadomość od nieznanej nam persony może budzić wątpliwości i obawy dotyczące ewentualnych zagrożeń czy wirusów. Kluczem jest zbudowanie zaufania.

Mimo mniejszego wyeksponowania w urządzeniach mobilnych, w dalszym ciągu znaczenie ma także tytuł. Potrafi on bowiem sprawić, że nawet wiadomość od zaufanego nadawcy odłożymy do przeczytania na później. Podstawowe zasady to personalizacja, zwięzłość i oczywiście zaintrygowanie. Ciekawość to bowiem pierwszy stopień do… przeczytania wiadomości.

W mailingu znaczenie zasadnicze mają dwie kwestie: zainteresowanie i zaufanie. Tylko ich równorzędność może sprawić by internauta, który zaintrygowany tematem lub nadawcą naszej wiadomości otworzył ją, uczynił to po raz kolejny - mówi Katarzyna Kołodziejczyk, Key Account Manager GRUPA 365 NET.

Źródło: GRUPA 365 NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Angażujące działania marketingowe w mniejszych firmach i organizacjach
Jak budować świadomość marki w małej firmie lub organizacji? Jak przyciągnąć klientów i jak utrzymać ich lojalną bazę bez dużych budżetów reklamowych? Jak umiejętnie budować angażujące doświadczenia customer experience? Oto kilka porad i narzędzi od Mood Media, dla mniejszych przedsiębiorców.
Raport „Challenger brands, którzy zmieniają świat”
Co sprawia, że niektóre polskie marki odnoszą sukces na rynku, rosnąc od niego szybciej i stają się prawdziwymi challenger brands? Jaki sekret kryje się za ich innowacyjnym podejściem i pozytywnym wpływem na otoczenie? Odpowiedzi na te i inne pytania prezentuje pierwszy w Polsce raport "Challenger brands, którzy zmieniają świat". Z realizację odpowiada...
Sukces Targów Kosmetyków Naturalnych Ekocuda
Jak powrócić na mapę wydarzeń stacjonarnych po 2-letnim sezonie zakupów online, w nowych lokalizacjach i odsłonach? Jak wyostrzyć kamerę promocji na marce klienta przy kurczącym się rynku wydawniczym oraz wzroście aktywności konkurencji? Jak udało nam się „zaprosić” 350 000 osób na targi, pozyskać 290 publikacji w mediach oraz dotrzeć do 1 309...
Obecnie zakupy możecie robić wygodnie w dowolnym miejscu i czasie. Dlatego czasami firmom jest coraz trudniej wyróżnić się na tle dużej konkurencji oraz dotrzeć do nowych klientów i klientek. Wyjątkowe, przyciągające wzrok grafiki i zdjęcia pomagają skupić uwagę kupujących, ale tworzenie takich treści wymaga czasu i nakładów przedsiębiorców i...
Jak przyciągnąć uwagę klientów marketów?
Jak wynika z raportu firmy technologicznej Proxi.cloud w pierwszym kwartale roku Polacy robili zakupy w dużych sieciach 15% częściej niż w 2022 roku, a same dyskonty odwiedziło 92% ogółu konsumentów. W jaki sposób wykorzystać ten trend w optymalizacji ścieżki zakupowej potencjalnego klienta? Odpowiadamy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764