logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Mailing sprzedażowy: Temat czy nadawca?

  PR 27.06.2014, przeczytano 1216 razy

Gdy e- mail dociera do adresata ten widzi zaledwie dwie rzeczy: temat i odbiorcę. O jego otwarciu lub pominięciu decyduje on zaś zaledwie w ciągu kilku sekund. Rodzi się zatem pytanie co jest ważniejsze – nadawca czy temat?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mailing-sprzedazowy%3A-temat-czy-nadawca,22032,artykul.html

O skuteczności mailingu sprzedażowego i przede wszystkim o sposobach na jej osiągnięcie wiele się mówi i pisze. Tym bardziej, że jak pokazują badania, poczta elektroniczna odgrywa bardzo ważną rolę, a czytaniu i wysyłaniu e- maili internauci poświęcają naprawdę mnóstwo czasu. Kluczem do sukcesu jest oczywiście zainteresowanie odbiorcy. Jak jednak sprawić by ten w ogóle otworzył wiadomość?

Odpowiedź na to pytanie odgrywa szczególną rolę w czasach, gdy dużą część wiadomości otwieramy na urządzeniach mobilnych. Pole nadawcy jest w nich wyeksponowane znacznie bardziej, niż temat wiadomości. Oczywiście, gdy wiadomość pochodzi od znanego nam nadawcy, z dużym prawdopodobieństwem szybko ją odczytamy, na temat patrząc tylko orientacyjnie. Co jednak z e – mailingiem sprzedażowym?

Istnieją różne sposoby komunikacji w tego typu mailingu – można bowiem komunikować się jako marka lub jako osoba. Spór na temat skuteczności każdej z metod jest wciąż aktualny. Z jednej strony mówi się, że internauci wolą dostawać wiadomości od osób, nie od maszyn, z drugiej jednak wiadomość od nieznanej nam persony może budzić wątpliwości i obawy dotyczące ewentualnych zagrożeń czy wirusów. Kluczem jest zbudowanie zaufania.

Mimo mniejszego wyeksponowania w urządzeniach mobilnych, w dalszym ciągu znaczenie ma także tytuł. Potrafi on bowiem sprawić, że nawet wiadomość od zaufanego nadawcy odłożymy do przeczytania na później. Podstawowe zasady to personalizacja, zwięzłość i oczywiście zaintrygowanie. Ciekawość to bowiem pierwszy stopień do… przeczytania wiadomości.

W mailingu znaczenie zasadnicze mają dwie kwestie: zainteresowanie i zaufanie. Tylko ich równorzędność może sprawić by internauta, który zaintrygowany tematem lub nadawcą naszej wiadomości otworzył ją, uczynił to po raz kolejny - mówi Katarzyna Kołodziejczyk, Key Account Manager GRUPA 365 NET.

Źródło: GRUPA 365 NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zwiększanie zasięgów w social mediach bez tworzenia treści
Nie od dziś wiadomo, że portale społecznościowe są świetnym narzędziem marketingowym do budowania świadomości marki. Coraz częściej firmy inwestują w social media i decydują się na współprace z influencerami, którzy wyznaczają trendy w wirtualnym świecie. Publikowane przez nich treści przynoszą zysk w postaci pożądanego obecnie zasięgu. Wielu...
O nowoczesnym stylu pracowania w grupie nad projektami kreacyjnymi, tak jak to się dzieje w dziadku do orzechów.
Oczekiwania konsumentów od e-sklepu w krajach bałtyckich
Kraje bałtyckie to jeden z najszybciej rozwijających się i stabilnych obecnie rynków e-commerce. Pandemia Covid-19 przyspieszyła wzrost handlu internetowego we wszystkich 3 państwach i wpłynęła na zwyczaje zakupowe konsumentów. Widać to zarówno w wielkości zamówień, których było znacznie więcej w tym czasie, jak i w wyborze sposobu dostawy...
W 2019 roku 25% wszystkich interakcji z klientami zostało zautomatyzowanych dzięki sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowemu, a w 2023 roku ta liczba ma wzrosnąć do 40%. Jak automatyzacja wpływa na zwiększenie zwrotu z inwestycji?
Folie Magnaflex – ciekawe i bezpieczne rozwiązania
Firma Integart od lat stawia na rozwiązania ekologiczne, podkreślając potrzebę używania maszyn i materiałów nieszkodliwych dla zdrowia. To między innymi dlatego do portfolio Integart trafiły drukarki lateksowe i cały wachlarz proekologicznych rozwiązań. W grupie materiałów bezpiecznych znajdziemy folię magnetyczną Magnaflex, która w odróżnieniu od ofert konkurencji nie...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764