logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Majówka w branży handlowej – remonty i wiosenny ogród. Wydatki reklamowe w kwietniu

  PR 08.06.2018, przeczytano 1386 razy
ilustracjastrzałka

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w kwietniu 2018 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, motoryzacyjnej, finansowej i telekomunikacyjnej. Wciąż wzrastają wydatki reklamowe w branży handlowej. Okres wiosenny sprzyja promocji sklepów meblowych i sieci budowlanych, które zachęcały do odświeżenia mieszkań oraz przygotowania ogrodów na majówkę.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/majowka-w-branzy-handlowej-%E2%80%93-remonty-i-wiosenny-ogrod.-wydatki-reklamowe-w-kwietniu,36811,artykul.html

Wydatki reklamowe w podziale na branże

Według danych IMM z monitoringu reklam w mediach tradycyjnych nadal wzrastają koszty promocji w branży handlowej. W kwietniu wyniosły one niemal 368 mln zł, co przekroczyło znacznie budżety w pozostałych branżach: farmaceutycznej, motoryzacyjnej, finansowej i telekomunikacyjnej.

Wydatki reklamowe w podziale na media

Nadal największe wydatki w przeanalizowanych branżach pochłaniane są przez reklamy telewizyjne (ponad 50 proc. wszystkich budżetów). Poza tym w branży handlowej chętnie inwestowano także w spoty radiowe.

ilustracjastrzałka

Handel: marki o największych wydatkach reklamowych

W kwietniu Lidl ponownie znalazł się na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych – jednak w porównaniu z zeszłym miesiącem można mówić o kwocie mniejszej o ok. 10 mln zł. Kolejne miejsca zajęły sklepy Media Expert oraz Euro RTV AGD.

ilustracjastrzałka

Handel: typy reklamowanych sklepów

Wśród kategorii reklamowanych produktów – oprócz stale obecnych dyskontów i sklepów z elektroniką – pojawiły się także kategorie związane z remontami (sklepy budowlane i meblowe), którym sprzyja okres wiosenny.

ilustracjastrzałka

Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych

Po raz kolejny marka Ibuprom wygenerowała największe wydatki reklamowe w branży farmaceutycznej (niemal 9 mln zł), wyprzedzając tym samym NeoMag, Rostil, Therm Line i Iladian.

ilustracjastrzałka

Farmacja: typy reklamowanych produktów

Na szczycie zestawienia najczęściej reklamowanych produktów z branży farmaceutycznej znalazły się tabletki przeciwbólowe, suplementy diety, preparaty do pielęgnacji skóry, włosów i paznokci oraz witaminy.

ilustracjastrzałka

Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych

Wśród marek motoryzacyjnych, które przeznaczyły największe nakłady na reklamę w telewizji, radiu i prasie znalazły się Opel, Volkswagen, Fiat, Audi i Toyota, czyli reklamodawcy, którzy najczęściej pojawiają się w naszym zestawieniu.

ilustracjastrzałka

Motoryzacja: typy reklamowanych produktów

Jeśli chodzi o wydatki reklamowe przeznaczane na konkretne produkty w branży motoryzacyjnej, nadal największe udziały mają samochody osobowe (76 proc.). W marcu na kolejnych miejscach znalazły się samochody dostawcze, ASO oraz producenci opon.

ilustracjastrzałka

Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych

W kwietniu nastąpiło małe potasowanie w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży finansowej. W pierwszej piątce znalazły się Credit Agricole, PKO BP, Provident, Nationale Nederlanden oraz Visa.

ilustracjastrzałka

Finanse: typy reklamowanych usług

W kwietniu branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy pożyczek gotówkowych (34 proc. wszystkich kategorii produktowych), kont osobistych, bankowości oraz kart płatniczych.

ilustracjastrzałka

Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W kwietniu nie zmieniły się marki (ani ich kolejność) w zestawieniu największych wydatków reklamowych w branży telekomunikacyjnej: Plus, Orange, T-Mobile, Play i Cyfrowy Polsat. Patrząc całościowo, zmniejszyły się jednak zmonitorowane budżety.

ilustracjastrzałka

Telekomunikacja: typy reklamowanych usług

W branży komunikacyjnej większość kwietniowych reklam dotyczyła oferty na kartę oraz ogólnej promocji sieci komórkowych. Dalej zmonitorowaliśmy oferty łączone i na abonament.

ilustracjastrzałka

Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje  okres 1-30 kwietnia 2018 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764