logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Make me! – do 28.03 trwa rekrutacja do międzynarodowego konkursu wzorniczego

   21.03.2022, przeczytano 747 razy
ilustracjastrzałka

Konkurs make me! to kluczowy element Łódź Design Festival, adresowany nie tylko do designerów, ale także adeptów kierunków artystycznych i projektowych. Finaliści poprzednich edycji doskonale wyczuli potencjał konkursu, doceniając możliwości, jakie otworzyły się przed nimi dzięki zaistnieniu w środowisku projektowym, promocji poprzez liczne publikacje czy kolejne wystawy. Do 28 marca trwa nabór zgłoszeń́, spośród których jury międzynarodowego konkursu wzorniczego make me! po raz kolejny wyłoni najlepsze pomysły młodych projektantów!


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/make-me%21-%E2%80%93-do-28.03-trwa-rekrutacja-do-miedzynarodowego-konkursu-wzorniczego,395176,artykul.html

Masz 20 - 35 lat? Jesteś studentem albo absolwentem studiów związanych z designem, sztuką, architekturą? Uważasz, że twój projekt jest innowacyjny, ważny w kontekście społecznym? Zgłoś go do konkursu. Międzynarodowy konkurs wzorniczy make me! to jedno z najbardziej innowacyjnych wydarzeń́ w dziedzinie projektowania w Europie i kluczowy element Łódź Design Festival. Najważniejszym celem make me! jest prognozowanie nadciagających trendów, odważnych idei oraz wsparcie młodych projektantów. Dedykowany wszystkim, których do procesu projektowego zapala impuls wywołany dostrzeżeniem potrzeby lub problemu. W make me! nagradzane są̨ również̇ projekty eksperymentujące z materiałem czy poszukujące nowych interpretacji dotychczasowych funkcji. Zgłoszone prace oceniane są̨ dwuetapowo przez specjalnie dobrane, różnorodne w swoich zainteresowaniach grono jury, a dzięki otwartej dla publiczności prezentacji projektów na wystawie i kontaktom z ekspertami, make me! może być trampoliną do dalszego rozwoju zawodowego. W tym roku projektanci z Ukrainy chcący wziąć udział w konkursie są zwolnieni z opłaty rejestracyjnej.

W tegorocznym gronie jury znaleźli się:

  • Izabela Bołoz - założycielka studia boloz. Do jej klientów należą instytucje kultury, samorządy lokalne i firmy międzynarodowe. Jest wykładowczynią na Uniwersytecie Technicznym w Eindhoven; prowadziła zajęcia m.in. na School of Form w Poznaniu oraz Design Academy Eindhoven.
  • Krzysztof Kornas - analityk trendów, publicysta, kurator projektów naukowo-artystycznych. Na co dzień bada zależności między zmianami społeczno-kulturowymi a nauką, techniką, designem i sztuką. Łączy metody komunikacji naukowej i badań nad przyszłością. Stały współpracownik miesięcznika "Znak". Kurator IX, X i XI edycji Festiwalu Przemiany w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.
  • Joanna Krokosz - projektantka i wykładowczyni na Wydziale Form Przemysłowych ASP w Krakowie. Prowadzi Pracownię Projektowania Społecznie Odpowiedzialnego i Laboratorium Projektowania Uniwersalnego. Zajmuje się projektowaniem innowacji społecznych, projektowaniem włączającym i uniwersalnym, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb osób starszych, dzieci i osób z niepełnosprawnościami.
  • Tomek Rygalik - projektant, wykładowca, kurator i doktor sztuki. Prowadzi Studio Rygalik i jest kierownikiem studiów magisterskich na Wydziale Wzornictwa ASP w Warszawie. Od 2010 pełni funkcję dyrektora kreatywnego czołowych polskich marek. Realizuje wiele projektów dla instytucji kultury m.in. Instytutu Adama Mickiewicza, Opery Narodowej, Muzeum POLIN, BOZAR, Zachęty, Muzeum Fryderyka Chopina, Muzeum Narodowego, Instytutów Kultury Polskiej.
  • Agata Kiedrowicz - kuratorka i krytyczka designu, edukatorka. Wykłada w Akademii Sztuki w Szczecinie, School of Form oraz Collegium da Vinci, gdzie kieruje studiami podyplomowymi z obszaru mody i nowych mediów. Prelegentka prestiżowych konferencji (m.in. TEDx „Senses”), kuratorka wystaw, m.in “Polish Design Island”, „It feels! Design for the senses” pokazywanych w Polsce i za granicą. Współpracuje z projektantami, artystami, instytucjami kultury i sztuki.
  • Maurizio Burrato - Dyrektor Generalny oddziału Interprint we Włoszech oraz Kierownik działu marketingu międzynarodowego.
  • Michał Piernikowski - Dyrektor Łódź Design Festival. Entuzjasta działań miejskich i projektowania. Inicjator oraz współorganizator wielu projektów związanych z przemysłami kreatywnymi, m.in.: Festiwalu Reklamy Ad Days, Konferencji Przemysły Kreatywne, Art_Inkubatora czy Fotofestiwalu. Współzałożyciel Łódź Art Center, członek zespołu realizującego w Łodzi działania popularyzujące szeroko rozumiany design.

Pula nagród make me! Design Awards 2022 to aż 60.000 zł.

Sponsorami nagród specjalnych są:

  • firma INTERPRINT Polska (10 000 zł)
  • firma Cosentino (10 000 zł)

Zwycięzcy konkursu zostaną̨ ogłoszeni podczas najbliższej edycji Festiwalu, która pod hasłem Re:generacja odbędzie się̨ w dniach 12 -22 maja 2022 r. Zarejestruj zgłoszenie konkursowe przed 28 marca.

Źródło: make me!

www.makeme.lodzdesign.com

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pierwsi zagraniczni finaliści Konkursu Strefa Studenta
Po raz pierwszy w historii konkursu, w którym młodzi projektanci mieli za zadanie stworzyć projekt opakowania lub etykiety, do kolejnego etapu awansowała studentka z zagranicy! Wraz z pozostałymi jedenastoma osobami zaprezentuje swój projekt w II etapie w jednej z trzech kategorii: funkcjonalność i forma, szata graficzna, wrażenie.
Kampania Dziedzictwo Beko z nagrodą Cannes Lions
Kampania “The Beko Inheritance”, która w kwietniu br. podbiła serca europejskich konsumentów, otrzymała statuetkę podczas tegorocznej edycji jednego z najbardziej prestiżowych konkursów w branży reklamowej – Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. Kreacja stworzona przez Beko we współpracy z agencją VML Germany &...
Nikon zachęca do udziału w The Comedy Wildlife Awards i publikuje wybór najbardziej efektownych prac z edycji 2024 – począwszy od trójgłowej żyrafy po wyjątkowo rozleniwionego leniwca. Zgłoszenia do konkursu wciąż trwają, a zdjęcia można wysyłać do 31 lipca.
Złote Spinacze 2024: zgłoszenia do 22. edycji konkursu
Już po raz dwudziesty drugi najlepsze kampanie public relations w Polsce zostaną wyłonione w konkursie Złote Spinacze organizowanym przez Związek Firm Public Relations. Zgłoszenia rozpoczęły się 10 lipca i potrwają do 8 września 2024 r.
Jasnowidze - 5. edycja konkursu dla ilustratorów
Każda książka to osobny świat. Zależy nam na tym, by książkowe światy, do których trafiają dzieci, były jak najlepsze: piękne, intrygujące i pod każdym względem warte tego, by je odkrywać. Wierzymy, że warto szukać takich światów – i wspierać twórców, którzy chcą i potrafią powoływać je do życia. Dlatego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764