logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

INFOGRAFIKA: Małe firmy podbijają wielki świat?

  PR 13.12.2012, przeczytano 3233 razy
ilustracjastrzałka

Z badania przeprowadzonego na klientach portalu Firmy.net wynika, że ponad 1/3 przedsiębiorców nawiązała już współpracę z zagranicznymi rynkami. Drugie tyle planuje wprowadzić swoją firmę na arenę międzynarodową w najbliższej przyszłości.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/male-firmy-podbijaja-wielki-swiat,17491,artykul.html

Tak działają małe firmy na rynku europejskim

1/3 przedsiębiorców współpracuje obecnie z zagranicznymi rynkami. 62% z nich planuje nawiązać w najbliższej przyszłości kontakty biznesowe z innymi państwami. Rynek niemiecki okazał się bezkonkurencyjny wśród krajów europejskich, z którymi małe firmy prowadzą interesy – 58% ankietowanych deklaruje współpracę z naszym zachodnim sąsiadem. Na drugim miejscu znalazła się Wielka Brytania z 30%, na trzecim Czechy (23%), następnie Włochy (19%), Francja (17%), Słowacja (15%), Rosja (13%) i Hiszpania (12%). Najczęściej polscy przedsiębiorcy świadczą usługi zagranicznym klientom (45%). 41% sprowadza towary z zagranicy, a 34% zajmuje się eksportem. Podwykonawstwa dla zagranicznych kontrahentów podejmuje się 15% firm, natomiast 11% bierze udział w zagranicznych targach.
 

Jak promują się małe firmy za granicą?

1/4 polskich firm zdobywa klientów promując się na zagranicznych stronach internetowych za pomocą takich narzędzi, jak: pozycjonowanie, Adwords, banery reklamowe, katalogi firm. Dostosowując się do wymagań międzynarodowego rynku, 1/3 przedsiębiorców inwestuje w obcojęzyczne strony internetowe. Najczęściej firmy mogą się pochwalić angielską wersją swojej witryny (90%). Na drugim i trzecim miejscu znajdują się kolejno niemiecka (41%) i rosyjska (19%). Popularne są również strony w językach: francuskim (6%), włoskim (6%), hiszpańskim (5%), czeskim (5%), słowackim (4%).
 

Co decyduje o sukcesie polskich firm na zagranicznych rynkach?

W badaniu Firmy.net przedsiębiorcom zadano pytanie, co ich zdaniem jest warunkiem sukcesu polskiej firmy poza granicami naszego kraju. Za najważniejsze respondenci uznali poniższe czynniki.
 

  1. Zbadanie rynku docelowego. Koniecznie należy się dowiedzieć, czy jest zapotrzebowanie na nasz produkt, jaką mamy konkurencję, kim są nasi docelowi klienci itp. Pomimo zasięgu o charakterze międzynarodowym warto skoncentrować się na kilku lokalnych rynkach za granicą.
  2. Stworzenie ciekawej oferty. Warto dokładnie przeanalizować oferty firm działających na danym rynku oraz stworzyć własną, która będzie w stanie konkurować, a nawet przewyższać te, które są oferowane w kraju odbiorcy.
  3. Zaprezentowanie wysokiego poziomu świadczonych usług (portfolio) oraz uwypuklenie przewagi cenowej tańszej polskiej oferty w porównaniu z zagraniczną konkurencją.
  4. Skuteczne narzędzia marketingowe. Sama oferta, chociażby najbardziej atrakcyjna, musi być poparta promocją na zagranicznych rynkach, aby potencjalny odbiorca mógł do niej w łatwy sposób dotrzeć.
  5. Reklama i dobre pozycjonowanie są niezwykle istotne, aby zaistnieć na zagranicznych rynkach. Gro kontrahentów odnajduje kontakty głównie poprzez internet dzięki wyszukiwarkom, portalom społecznościowym, zagranicznym katalogom firm itd.
  6. Wysoka kultura prowadzenia biznesu. Należy dokładnie zapoznać się z zasadami prawno-handlowymi (podatki, ulgi, ograniczenia, etc.) obowiązującymi w danym państwie.
  7. Obcojęzyczna strona internetowa i pracownicy obsługi władający biegle językiem, w którym chcemy się porozumiewać z zagranicznymi kontrahentami. Warto postarać się o informację zwrotną potwierdzającą, że klient trafnie zrozumiał naszą ofertę w obcym języku.
  8. Zawieranie kontaktów oraz dobra platforma współpracy z zagranicznymi odpowiednikami zrzeszeń firm, izbami handlowymi, organizacjami branżowymi za granicą, które są zgodne z naszym profilem działalności. Dzięki istnieniu w takich formalnych organizacjach firma staje się bardziej wiarygodna na międzynarodowym rynku.
  9. Certyfikaty i uprawnienia. Wiele firm zagranicznych na tej podstawie przeprowadza pierwszą weryfikację potencjalnego partnera i bez posiadania tych dokumentów często współpraca nie jest możliwa.

Źródło: Firmy.net

Dodatkowe informacje:

Badanie przeprowadzono przy pomocy ankiety internetowej w październiku 2012 roku. Wzięło w nim udział 2473 przedstawicieli małych firm, którzy posiadają swoją prezentację na portalu www.firmy.net. Pytania dotyczyły obecności polskich firm na rynkach zagranicznych.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Obserwacja zachowań 450 tys. konsumentów w ponad 710 obiektach wykazała, że w I kwartale br. ruch w galeriach spadł o blisko 5% rdr. Natomiast odwiedzających było o niecały 1% mniej niż rok wcześniej. Częstotliwość wizyt zmniejszyła się rok do roku o ponad 4%, za to zwiększył się czas spędzany w tego typu placówkach. Ostatnio był średnio dłuższy o ponad 2...
Leasing uwolniony z papieru po 24 latach?
Czy umowę leasingu, podobnie jak umowę kredytu lub pożyczki, będzie można wreszcie zawrzeć elektronicznie? Jest projekt ustawy, który usuwa archaiczny nakaz zachowania formy pisemnej, obowiązujący od 2000 roku . Oszczędności z wyeliminowania papierowych umów leasingu mogą wynieść ok. 15 mln zł rocznie – szacuje Carsmile.
Co Polacy kupują przez internet? Trendy w e-commerce
Klienci, którzy przyzwyczaili się do kupowania w sieci, są w niej coraz aktywniejsi. W konsekwencji z roku na rok w wielu kategoriach poziom wydatków rośnie, a co za tym idzie, zwiększa się także wartość polskiego rynku e-commerce.
Zetki o Zetkach. Jakie jest pokolenie Zet w Polsce?
Roszczeniowi małolaci, którym nie chce się pracować, przyklejeni do smartfona i liczący się jedynie z opinią influencerów? O generacji Zet krąży wiele mitów. Co jest jednak najważniejsze dla osób urodzonych w latach 1997-2012? Jacy powinni być ich zdaniem pracodawcy? Na co najczęściej wydają pieniądze? Czy gromadzą...
Odczyt Barometru EFL na II kwartał br. wyniósł 52,6 pkt. i jest o 0,1 pkt. wyższy w ujęciu kwartalnym i o 4,9 pkt. wyższy w ujęciu rocznym. Obecnie odnotowana wartość to najwyższy wynik od II kwartału 2021 roku (52,8 pkt.), a w ostatnich pomiarach zauważalny jest systematyczny wzrost wartości wskaźnika Barometru. Eksperci EFL zwracają także uwagę na rosnący już od roku...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764