logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Małe i średnie firmy pod technologiczną ścianą

  PR 14.03.2019, przeczytano 998 razy
ilustracjastrzałka

Według badania Konica Minolta główne wyzwania, z którymi mierzą się małe i średnie firmy to cyberzagrożenia (33%), rosnąca konkurencja (27%), nowe regulacje takie jak RODO (23%), wymagający rynek pracy (23%) czy zbyt szybki postęp technologiczny (23%). Problemy z infrastrukturą IT wskazywało 18% przedsiębiorstw. Czy mały biznes jest gotowy na cyfrową transformację?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/male-i-srednie-firmy-pod-technologiczna-sciana,381638,artykul.html

Firmy w obliczu wyzwania

Cyfryzacja zmienia warunki i charakter pracy. Między innymi dzięki rozwiązaniom chmurowym można ją wykonywać z każdego miejsca i na dowolnym urządzeniu. Kluczowe staje się szybkie wyszukiwanie i przetwarzanie informacji, a pracodawcy są oceniani już nie tylko z perspektywy oferowanych zarobków, ale też elastyczności i stosowanych rozwiązań technologicznych.

ilustracjastrzałka

Szansa czy bariera?

Według 41% małych i średnich przedsiębiorstw rozwiązywanie problemów IT to niepotrzebna strata czasu, mniejsza wydajność pracowników (37%), a dla 35% nieplanowane koszty oraz niższa jakość pracy. Najczęstsze problemy technologiczne w sektorze MŚP to: awarie sprzętu (27%), problemy w zarządzaniu infrastrukturą przez administratora (24%), przestarzałe oprogramowanie (24%), zagrożenia związane z bezpieczeństwem (23%), słaby dostęp do sieci (20%) i awarie serwerów (20%).

ilustracjastrzałka

– W sektorze MŚP sama działalność biznesowa rozwija się często znacznie szybciej, niż infrastruktura i poziom usług IT. Organizacje dochodzą więc do tzw. ściany technologicznej – okazuje się, że bez zadbania o kwestie IT rozwój biznesu znacznie spowalnia. Jednocześnie nie ma budżetu na inwestycje w serwery czy wykwalifikowanych specjalistów – wskazuje Mateusz Macierzyński, menedżer ds. systemów ITS w firmie Konica Minolta.

Drogie zaniedbania

W 2018 roku 67% małych i średnich firm doświadczyło cyberataku, a 58% naruszenia danych. W wielu przypadkach przedsiębiorcy nie dysponują odpowiednim zapleczem technologicznym, aby zadbać o kontrolę dostępu czy nadzór nad sprzętami. Niedobór specjalistów IT na rynku pracy sprawia, że połowa MŚP nie wie jak chronić swoje zasoby przed cyberzagrożeniami i nie opracowała procedur reagowania na ewentualne incydenty. Jeszcze mniej firm wykorzystuje mechanizmy przywracania działania usług biznesowych po zaistniałych awariach serwerów, dysków czy oprogramowania (ang. IT disaster recovery). Organizacje ponoszą przez to duże koszty oraz są narażone na utratę cennych danych. W efekcie może to prowadzić do otrzymania kar za nieprzestrzeganie regulacji prawnych takich jak RODO.

ilustracjastrzałka

Cyfryzacja w abonamencie

Czas poświęcany na kwestie związane z IT przedsiębiorcy woleliby przeznaczyć na sprawy biznesowe (57%), rozwój firmy (48%) czy szkolenia (46%). Odpowiedzią na te potrzeby mogą być platformy All-in-One, integrujące sprzęt, oprogramowanie i usługi IT. Takie rozwiązanie w małych kancelariach prawniczych, aptekach, agencjach reklamowych czy firmach budowlanych zaczęła wdrażać Konica Minolta, oferując urządzenie Workplace Hub. Zapewnia ono sektorowi MŚP zaplecze technologiczne dostępne dotąd jedynie na poziomie korporacyjnym.

– W nadchodzących latach technologia wspomagana przez sztuczną inteligencję zautomatyzuje powtarzalne procesy. Pozwoli odciążyć pracowników od konieczności przetwarzania natłoku zbędnych informacji, zostawiając więcej przestrzeni na podejmowanie istotnych decyzji i kreatywne działania. Aby jednak skorzystać z procesu transformacji cyfrowej małe firmy będą musiały postawić na nowoczesną infrastrukturę IT, która wcale nie musi być droga w utrzymaniu. Światowy biznes wchodzi w tzw. model miękki i zamiast osobnych inwestycji w sprzęt, oprogramowanie i usługi można skorzystać z umów subskrypcyjnych i abonamentów oferowanych przez jednego dostawcę – podsumowuje Mateusz Macierzyński.

Źródło: Konica Minolta

www.konicaminolta.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764