logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Malwina Konopacka w kampanii Glenfiddich Grande Couronne

  PR 19.04.2021, przeczytano 612 razy
ilustracjastrzałka

Jak opisać fenomen 26-letniej single-malt Grande Couronne? Oprócz niepowtarzalnej kompozycji smaków, łączącej tradycyjne nuty szkockiej whisky ze szlachetnym aromatem francuskiego koniaku, odpowiedzi można szukać w idei stojącej za globalną kampanią Glenfiddich, która opowiada o zbliżeniu dwóch światów – whisky i sztuki. W Polsce za część artystyczną odpowiada Malwina Konopacka – jedyna w kraju artystka wyróżniona przez prestiżową markę. Specjalnie dla Glenfiddich stworzyła ona wyjątkowe dzieło, będące nowoczesną interpretacją oryginalnego motywu filigree.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/malwina-konopacka-w-kampanii-glenfiddich-grande-couronne,391096,artykul.html

Nowa single malt, która w marcu dołączyła do prestiżowej serii Grand, to zderzenie tych dwóch kultur – francuskiej i szkockiej – widzianych przez pryzmat sztuki renesansu. Wyrazem takiego spojrzenia są współprace z artystami z całego świata, w tym z Malwiną Konopacką, która w ramach globalnej kampanii stworzyła dla marki Glenfiddich autorską interpretację ozdobnego motywu filigree, charakterystycznego dla opakowania i butelki Grande Couronne.

Malwina Konopacka to uznana artystka, którą wyróżnia niebanalne podejście do sztuki, łączące rzeźbę, wzornictwo i ilustrację. Na co dzień tworzy ceramikę użytkową o charakterystycznym designie. Najbardziej znanym projektem Malwiny Konopackiej jest seria OKO, składająca się z unikalnych wazonów w różnych wersjach kolorystycznych, które bardzo szybko znalazły uznanie wśród polskich i zagranicznych odbiorców. Późniejsze, bardziej eksperymentalne projekty (m.in. modułowe totemy czy instalacja Fontanna), to obiekty na granicy sztuk wizualnych i designu. Właśnie taka jest również interpretacja niezwykle precyzyjnego, złotego filigree Jeana-Charlesa Desevre, który został umieszczony na nowych butelkach sygnowanych logotypem złotego jelenia.

Nowoczesne, minimalistyczne dzieło, łączące metalową konstrukcję z elementami ceramicznymi, to autorski projekt, w ramach którego Malwina Konopacka postawiła na zabawę formą oraz kolorem. Nie tylko kompozycja, ale i rozmiar dzieła robią wrażenie – to 2-metrowa krata wpisana w stalową ramę, do której przymocowane są kontrastujące ze sobą kolorowe kulki i precle, wykorzystane w nietypowej dla artystki, innowacyjnej formie. Projekt silnie nawiązuje do sztuki użytkowej. Może być wykorzystany do aranżacji nie tylko domowej przestrzeni, na przykład jako stojąca instalacja lub rodzaj parawanu, ale też publicznej.

- Chciałam stworzyć unikatowy obiekt, oparty na zabawie formą i artystycznym twiście w stosunku do oryginalnej wersji filigree, osadzając go jednocześnie we współczesnych trendach sztuki i designu. Łącząc ceramikę - którą zajmuje się na co dzień - z formą parawanu zrobiłam obiekt, który może być formą dekoracji przestrzennej lub pełnić funkcję dzielenia przestrzeni. Bardzo się cieszę, że miałam możliwość pracy nad tym obiektem przy współpracy z marką, która mając tak długą tradycję nie boi się nowych wyzwań i nowoczesnych interpretacji – mówi Malwina Konopacka.

Dzieło Malwiny Konopackiej trafi w październiku na aukcję designu w domu aukcyjnym DESA Unicum. Dochód z licytacji pracy Malwiny zostanie w całości przekazany na Projekt 160/160 Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych. W ramach projektu zainicjowanego wspólnie z Zachętą, Towarzystwo – z okazji 160. rocznicy swojego istnienia – ufunduje 160 stypendiów artystkom i artystom, którzy stają dziś przed ogromnym wyzwaniem, jak kontynuować swoją twórczość.

Źródło: Glenfiddich

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764