logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Manifest Marki Polska podpisany na Forum Brandingu

  PR 06.07.2015, przeczytano 1170 razy

Manifest „Marki Polska” zachęca inicjatywy obywatelskie do włączenia się w ruch na rzecz stworzenia podstaw nowoczesnego brandingu narodowego, którego obecnie w Polsce brakuje. Organizacje, które się pod nim podpisały, apelują również o to, by rząd po wyborach oraz nowy Prezydent RP poświęcili więcej uwagi marce Polska.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/manifest-marki-polska-podpisany-na-forum-brandingu,25356,artykul.html

- Od 25 lat polska gospodarka rośnie w siłę. Za naszą obecną pozycją gospodarczą - 23. miejsce w świecie, nie idzie renoma marki kraju, która jest sklasyfikowana na 45. miejscu w rankingu Future Brands. Tymczasem silna marka kraju wzmacnia postrzeganie rodzimych produktów i usług, zwiększa potencjał gospodarczy, tworzy nowe miejsca pracy, rozwija dumę i zadowolenie obywateli – mówi Paweł Tyszkiewicz, prezes fundacji „Marka dla Polski”, sygnatariusza manifestu.

- Budowa silnej Marki Polska – podjęcie działań, by Polska była lepiej rozpoznawalna i kojarzona w świecie – powinna  stać się jednym z priorytetowych celów państwa, przedsiębiorców i instytucji pozarządowych. Apelujemy o to od lat – mówi Paweł Rabiej, partner zarządzający ośrodka dialogu i analiz THINKTANK.

Polska jako jeden z niewielu krajów nie ma zintegrowanego pomysłu na długofalowe budowanie swojej marki i zarządzanie nią. Pomysł taki jest potrzebny, bo w przeciwieństwie do wielu krajów, które utrwaliły przez dziesięciolecia swój wizerunek dzięki kulturze, turystyce, gospodarce czy produktom, Polska dopiero walczy o rozpoznawalność i wizerunek w wielu z tych obszarów. Szczególnie polskie produkty wchodzące obecnie na rynki zagraniczne mogłyby znacznie zyskać, gdyby Polska była lepiej postrzegana. To zaś jest wynikiem przemyślanych i zaplanowanych działań. Takich działań przez ostatnie dwie dekady nie było, w efekcie czego Polska w dobrym historycznie momencie – wchodząc do UE – nie skorzystała z szansy na wypromowanie swojej marki.
 
Sygnatariusze manifestu – organizacje przedsiębiorców, eksperci marketingowi i przedstawiciele branż kreatywnych, zaapelowali aby rząd po wyborach oraz nowy Prezydent RP włączyli się w obywatelskie inicjatywy tworzenia marki Polska, uczynili z brandingu narodowego swój priorytet oraz zadbali o budżet i skoordynowanie wysiłków w tym kierunku – jak zrobiły to inne kraje.

- Markę kraju budują marki które z niego pochodzą - komercyjne, sportowe, świata kultury. To na podstawie ich postrzegania oceniany jest kraj. Ale żeby mogły się one rozwijać i docierać do całego świata potrzebują systemowego wsparcia. Szczególnie gdy mowa o kraju takim jak nasz, budującym dopiero swoją mocną pozycje. Tego wsparcia dziś trochę brakuje – mówi Maciej Szczechura, członek zarządu Getin Noble Bank.

Manifest Marki Polska został ogłoszony podczas FORUM BRANDINGU zorganizowanego przez ośrodek THINKTANK. Było to największe w Polsce wydarzenie poświęcone nowoczesnemu podejściu do budowania marek. Liderzy firm, eksperci od marketingu i zarządzania marką podsumowali ćwierć wieku brandingu w Polsce. Poruszyli także kwestie w trendach, które zdeterminują tworzenie silnych marek w przyszłości. Uczestnicy forum rozmawiali również o tym, co łączy marki, które zyskały największe zaufanie klientów.

Partnerem tytularnym wydarzenia był Getin Noble Bank, a głównym – Coca-Cola, Poczta Polska, P&G i PZU. Manifest Marki Polska można poprzeć online na http://forumbrandingu.pl/#manifest.

Źródło: THINKTANK

www.forumbrandingu.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764