logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Manuba kolekcja GDD 2019

  PR 14.06.2019, przeczytano 646 razy
ilustracjastrzałka
fot. Natasza Grześkiewicz

Podczas Gdynia Design Days zaprezentujemy najnowszą edycję projektu MANUBA kolekcja GDD. To już 4. odsłona serii, która składa się z unikatowej kolekcji ceramiki, biżuterii i tekstyliów. Tym razem autorkami są projektantki-rzemieślniczki działające w ramach rezydencji w pracowniach PPNT Gdynia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/manuba-kolekcja-gdd-2019,382891,artykul.html

Tegoroczna MANUBA jest próbą określenia roli projektanta w rzeczywistości zdominowanej przez nadprodukcję. Po raz pierwszy projektantki zaproszone do udziału w projekcie są jednocześnie rzemieślnikami z kilkuletnim doświadczeniem w swojej dziedzinie. Biorąc udział w projekcie udowadniają, jak niewiele dzieli obecnie te dwa światy – dawne granice między dziedzinami zacierają się i przenikają. Swoje prace stworzyły na terenie PPNT Gdynia, korzystając z potencjału Craft Labu oraz pracowni druku 3D.

Przedmioty łączą w sobie ideę lokalności i zrównoważonego rozwoju. Składają się na nie: ceramika, tekstylia i biżuteria. Każdy projekt wykonany jest w limitowanej serii 25 egzemplarzy. Produkty wytworzone w ramach wszystkich edycji kolekcji MANUBA będzie można kupić podczas GDD 2019 między 6 a 14 lipca.

Warzylnianki to komplet lekkich torebek z lnu, alternatywa dla jednorazowych i plastikowych worków. Małe woreczki nadadzą się do pakowania i ważenia owoców, warzyw i produktów sypkich, do dużego zapakujemy zakupy. Autorka do produkcji wybrała len pochodzący z polskich upraw, który chroni żywność przed gniciem i pleśnią, jest trwały i przyjazny środowisku.

Projekt i wykonanie: Weronika Pniewska – projektantka odzieży, absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi (r. 2015, specjalizacja: projektowanie ubioru). Ukończyła także kurs kwalifikacyjny I stopnia w zawodzie Technik Przemysłu Mody – kurs Projektowania i Wytwarzania Wyrobów Odzieżowych w Policealnym Studium Przemysłu Mody. Odbyła staże w studiach projektowych Maldoror Low Couture, Boy London, Katrien van Hecke. Pracowała dla firm odzieżowych Diverse i Solar. Zajmuje się działalnością projektową, graficzną i tworzeniem autorskich kolekcji odzieży. Jest również animatorką i instruktorką warsztatów dla dzieci i młodzieży

ilustracjastrzałka

fot. Natasza Grześkiewicz

Kubek (pełen) Ziół to zestaw do przygotowania naparów. Naczynia wykonane zostały metodą odlewania, której kluczowym elementem jest czas i wyczucie odpowiedniego momentu. Autorka podkreśla relację techniki tworzenia produktu z rytuałem parzenia naparu. Procesu produkcji nie można przyspieszyć, ani forsować i takie też jest założenie użytkowania powstałych dzięki niemu naczyń. Naczynia szkliwione są jedynie w środku, zewnętrza strona pozostaje surowa pozwalając na stopniowe barwienie kamionki.

Projekt i wykonanie: Natasza Grześkiewicz – absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Obecnie realizuje projekty między Norwegią a Polską. Pracuje z gliną, rozszerzając swoje portfolio oraz wykonuje zlecenia na ceramikę użytkową do restauracji. Jej obiekty są tworzone z szacunkiem i akceptacją do gliny, jej pochodzenia i właściwości. To balans między tym, jak Natasza chce, żeby wyglądały jej prace a tym na co pozwoli jej materia. Wierzy w intuicyjność i potencjał ręcznego formowania. Łączy starodawne metody wytwarzania z nowoczesnymi technologiami, takimi jak druk 3D.

ilustracjastrzałka

fot. Natasza Grześkiewicz

N/25 to kolekcja srebrnej biżuterii składająca się z 25 unikatowych elementów o różnorodnym wykończeniu i craftowym charakterze. Myślą przewodnią autorki jest powrót do rzemiosła, przy jednoczesnym wykorzystaniu możliwości nowoczesnych technologii. Projektantka sięgnęła po tradycyjne techniki jubilerskie i połączyła je z drukiem 3D.  

Projekt i wykonanie: Monika Gordziej (Reptowska) – projektantka biżuterii, specjalistka CAD, właścicielka studia projektowego 3DM Design, specjalizującego się w projektach dla branży jubilerskiej oraz technologii wydruku 3D. Studiowała Wzornictwo na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku oraz Accademia di Belle Arti di Brera w Mediolanie. Współpracuje z firmami w Polsce i za granicą, a także spełnia marzenia o tworzeniu indywidualnej biżuterii. Uwielbia łączyć nowe technologie z tradycyjnym rzemiosłem. Jej prace zostały nagrodzone i wystawiane m.in. podczas Solidscape Design Competition – JCK las Vegas 2018 (finalistka), Złoto Srebro Czas 2016 (1. miejsce w kategorii Przestrzeni 3D, Amberif Design Award 2009 (1. miejsce), 18. Międzynarodowego Konkursu Sztuki Złotniczej w Legnicy 2009 (2. miejsce).

ilustracjastrzałka

fot. Natasza Grześkiewicz

Kuratorem projektu po raz kolejny została Alicja Wianecka – projektantka wzornictwa i design manager, absolwentka Wydziału Architektury i Wzornictwa ASP w Gdańsku. Od 2016 roku prowadzi studio projektowania i wdrażania wzornictwa Use as Intended. Pracowała m.in. dla Vitsoe London, Reserved, czy Malafor. Stale współpracuje ze studiem projektowania wzornictwa maradDesign w Gdyni. Projektuje w metodologii Design Thinking, szczególnie interesuje ją zarządzanie wdrożeniem przedmiotów do produkcji oraz praca w interdyscyplinarnych zespołach projektowych.

Źródło: Gdynia Design Days

www.gdyniadesigndays.eu

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

IPRN świętuje dwudziestopięciolecie
Międzynarodowa sieć zrzeszająca niezależne agencje PR – The International Public Relations Network (IPRN) świętuje w tym roku 25-lecie swojego istnienia, a wraz z nim znaczny wzrost liczby swoich członków, ogłoszenie strategicznego planu wsparcia i umacniania pozycji wiodącego stowarzyszenia niezależnych agencji na całym świecie oraz nowego logotypu. W Polsce...
Wpływ koronawirusa na rynek agencji
57% agencji spodziewa się, że ich roczny dochód będzie niższy niż w 2019 r., ale prawie tyle samo (53%) zakłada, że ​​zdołają wrócić „na stare tory” po kilku miesiącach. Ponad 40% agencji uważa, że ​​w 2020 r. wiele agencji zbankrutuje, głównie te większe, podczas gdy mniejsze skorzystają na obecnej sytuacji.
Operon 45 – tak nazywa się innowacyjna aplikacja mobilna dla nauczycieli od Wydawnictwa Pedagogicznego OPERON. Jej kompleksowa obsługa marketingowa, strategia komunikacji i promocji powierzona została agencjom PA i Click Community.
Aplikacja Airly promuje się animacją od Timecode Film Production
Firma Airly - właściciel aplikacji pozwalającej monitorować aktualny stan czystości powietrza wzmacnia działania komunikacyjne skierowane do użytkowników B2B oraz samorządów.
Ploterowe Dni Otwarte Atrium w Warszawie już 27 maja
W maju i czerwcu Atrium Centrum Ploterowe oraz IKONOS zapraszają na Dni Otwarte, organizowane we wszystkich polskich oddziałach firmy. Uczestnicy, będą mogli zobaczyć m.in. kilka najciekawszych urządzeń do druku wielkoformatowego firmy Mutoh.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764