logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mapa polskiego projektowania graficznego w Islandii

   11.03.2016, przeczytano 1745 razy
ilustracjastrzałka

W marcu, po raz pierwszy, polskie projektowanie graficzne pojedzie do Reykjaviku na jeden z najważniejszych wydarzeń designowych w północnej Europie. Podczas DesignMarch Culture.pl zaprezentuje polskie prace graficzne i ich „biografie” – poznamy złożone związki prac z miejscem ich powstania.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mapa-polskiego-projektowania-graficznego-w-islandii,27800,artykul.html

Dla projektantów, internet jest niekończącym się źródłem inspiracji z każdego zakątka świata. Mimo to, wiele prac pozostaje silnie powiązanych z miejscem lub kontekstem ich powstania: z konkretną uliczką, konkretnymi drzwiami, konkretnym szyldem, blokiem, miastem czy krajem. Choć większości z tych miejsc nie zobaczymy na pocztówkach, bez nich nie mogłyby powstać wyjątkowe grafiki i ilustracje.

Na wystawie Places of Origin zobaczymy „biografie” projektów – dzięki dokumentom, zdjęciom i opowieściom twórców poznamy ich wyjątkowe historie i miejsca, w których się narodziły lub które były inspiracją dla projektantów. Dowiemy się jaki wpływ może mieć betonowa architektura na typografię, jak tradycje włókiennicze można połączyć z malarstwem awangardowym i współczesnymi konfliktami między drużynami piłkarskimi, i jak projektanci mogą wpłynąć na ożywienie witryn niepozornych sklepów i zakładów rzemieślniczych. Specjalna mapa pozwoli nam poznać bliżej poznać „Polskę projektową”. Dla tych, którym nie uda się dotrzeć do Reykjaviku mapa będzie dostępna on-line na portalu culture.pl.

Places of Origin to pewnego rodzaju genealogia projektów graficznych­ – tłumaczy Agata Szydłowska, kuratorka wystawy – Ich historie można prześledzić sięgając do ich „praprzodków”: napisów na murach, ornamentów, neonów, starych maszyn drukarskich. Współcześni projektanci w poszukiwaniu inspiracji chętnie sięgają po zasoby sieciowe, ale równie często czerpią z „surowców” lokalnych, a ich projekty wywodzą się z konkretnych, fizycznych miejsc – dodaje Szydłowska.

Wystawą zapraszamy publiczność w intymną podróż po Polsce – w podróż po polskich miastach i miasteczkach, ulicach i zaułkach, po miejskich pejzażach i wiejskich krajobrazach, które są zarówno domem, jak i inspiracją dla projektantów.

Do udziału w wystawie zaproszeni zostali: Hakobo, Zuzanna Rogatty, Anna Piwowar, Magdalena Piwowar, Falbanka, Marian Misiak, Tomasz Bersz, Edgar Bąk, Twożywo, Katarzyna Bogucka, Zupagrafika, Fajne Chłopaki, Kwiaciarnia Grafiki, Zofia Oslislo, Ola Niepsuj, Malwina Konopacka, Pan Tu Nie Stał, Zespół wespół, Fontarte, Robert Czajka, Full Metal Jacket, Manuka Studio, Podpunkt, Karolina Kotowska, Cyber Kids on Real, Kamil Snochowski, Robert Sawa, Tymek Jezierski, Fundacja Archeologia Fotografii, Festiwal Traffic Design.

Więcej informacji: http://culture.pl/pl/wydarzenie/places-of-origin-polski-design-w-reykjaviku

Źródło: STGU

www.stgu.pl

Dodatkowe informacje:

Organizator: Culture.pl
Kurator: Agata Szydłowska
Projekt ekspozycji: Wojciech Cichecki
Projekt identyfikacji wizualnej: Aleksander Modzelewski Produkcja wystawy: Michał Nowakowski i Marta Piechocka-Nowakowski/ ArtConnection
Wystawa odbywa się w ramach programu promocji polskiego designu za granicą koordynowanego przez Culture.pl.

10-13 marca 2016
Places of Origin: Polish Graphic Design in Context
DesignMarch
Grandagarður 16
101 Reykjavík

Na ilustracja prace Karoliny Kotowskiej, Katarzyny Boguckiej i studia Zupagrafika.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

PROMO SHOW: Wspólne Siły Branży i Mediów Międzynarodowych
Szerokie wsparcie medialne od partnerów – czołowych izb branżowych i mediów, zapewniły PROMO SHOW międzynarodową promocję wydarzenia i dotarcie do szerokiej grupy odbiorców w Europie i poza jej granicami.
DIMAQ Voice #55: projektowania tożsamości marki, regulacje w komunikacji elektronicznej, handel online
Jak ewoluuje branding w erze cyfrowej? W jaki sposób nowe przepisy i wyroki sądowe wpłyną na targetowanie reklam? Co warto zrobić, aby jak najlepiej wykorzystać ostatnie tygodnie roku i zwiększyć ROI w handlu mobilnym? Już 17 grudnia o godzinie 15:00 rusza 55. edycja DIMAQ Voice – bezpłatnego wydarzenia online dla pasjonatów i profesjonalistów branży...
 Obiektywy Voigtlander APO Ultron 90 mm f/2,0
Niezmiernie miło jest nam poinformować o kolejnym obiektywie marki Voigtlander przeznaczonym do aparatów dalmierzowych Leica M.
 Obiektywy Voigtlander Nokton 28 mm f/1,5
Niezmiernie miło jest nam poinformować o kolejnym obiektywie marki Voigtlander przeznaczonym do aparatów bezlusterkowych Sony E.
Lidl Polska inspiruje do pomagania na pokazie świątecznego spotu
W środę, 4 grudnia, w warszawskim Kinogramie odbyło się wyjątkowe spotkanie połączone z pokazem świątecznego spotu Lidl Polska, wyreżyserowanego przez oscarowego reżysera Toma Hoopera. Wśród zgromadzonych gości pojawili się klienci – zwycięzcy konkursów organizowanych przez podcasterkę Natalię Kusiak i aktora Macieja Musiała, dziennikarze, a także...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764