logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mapa polskiego projektowania graficznego w Islandii

   11.03.2016, przeczytano 1708 razy
ilustracjastrzałka

W marcu, po raz pierwszy, polskie projektowanie graficzne pojedzie do Reykjaviku na jeden z najważniejszych wydarzeń designowych w północnej Europie. Podczas DesignMarch Culture.pl zaprezentuje polskie prace graficzne i ich „biografie” – poznamy złożone związki prac z miejscem ich powstania.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mapa-polskiego-projektowania-graficznego-w-islandii,27800,artykul.html

Dla projektantów, internet jest niekończącym się źródłem inspiracji z każdego zakątka świata. Mimo to, wiele prac pozostaje silnie powiązanych z miejscem lub kontekstem ich powstania: z konkretną uliczką, konkretnymi drzwiami, konkretnym szyldem, blokiem, miastem czy krajem. Choć większości z tych miejsc nie zobaczymy na pocztówkach, bez nich nie mogłyby powstać wyjątkowe grafiki i ilustracje.

Na wystawie Places of Origin zobaczymy „biografie” projektów – dzięki dokumentom, zdjęciom i opowieściom twórców poznamy ich wyjątkowe historie i miejsca, w których się narodziły lub które były inspiracją dla projektantów. Dowiemy się jaki wpływ może mieć betonowa architektura na typografię, jak tradycje włókiennicze można połączyć z malarstwem awangardowym i współczesnymi konfliktami między drużynami piłkarskimi, i jak projektanci mogą wpłynąć na ożywienie witryn niepozornych sklepów i zakładów rzemieślniczych. Specjalna mapa pozwoli nam poznać bliżej poznać „Polskę projektową”. Dla tych, którym nie uda się dotrzeć do Reykjaviku mapa będzie dostępna on-line na portalu culture.pl.

Places of Origin to pewnego rodzaju genealogia projektów graficznych­ – tłumaczy Agata Szydłowska, kuratorka wystawy – Ich historie można prześledzić sięgając do ich „praprzodków”: napisów na murach, ornamentów, neonów, starych maszyn drukarskich. Współcześni projektanci w poszukiwaniu inspiracji chętnie sięgają po zasoby sieciowe, ale równie często czerpią z „surowców” lokalnych, a ich projekty wywodzą się z konkretnych, fizycznych miejsc – dodaje Szydłowska.

Wystawą zapraszamy publiczność w intymną podróż po Polsce – w podróż po polskich miastach i miasteczkach, ulicach i zaułkach, po miejskich pejzażach i wiejskich krajobrazach, które są zarówno domem, jak i inspiracją dla projektantów.

Do udziału w wystawie zaproszeni zostali: Hakobo, Zuzanna Rogatty, Anna Piwowar, Magdalena Piwowar, Falbanka, Marian Misiak, Tomasz Bersz, Edgar Bąk, Twożywo, Katarzyna Bogucka, Zupagrafika, Fajne Chłopaki, Kwiaciarnia Grafiki, Zofia Oslislo, Ola Niepsuj, Malwina Konopacka, Pan Tu Nie Stał, Zespół wespół, Fontarte, Robert Czajka, Full Metal Jacket, Manuka Studio, Podpunkt, Karolina Kotowska, Cyber Kids on Real, Kamil Snochowski, Robert Sawa, Tymek Jezierski, Fundacja Archeologia Fotografii, Festiwal Traffic Design.

Więcej informacji: http://culture.pl/pl/wydarzenie/places-of-origin-polski-design-w-reykjaviku

Źródło: STGU

www.stgu.pl

Dodatkowe informacje:

Organizator: Culture.pl
Kurator: Agata Szydłowska
Projekt ekspozycji: Wojciech Cichecki
Projekt identyfikacji wizualnej: Aleksander Modzelewski Produkcja wystawy: Michał Nowakowski i Marta Piechocka-Nowakowski/ ArtConnection
Wystawa odbywa się w ramach programu promocji polskiego designu za granicą koordynowanego przez Culture.pl.

10-13 marca 2016
Places of Origin: Polish Graphic Design in Context
DesignMarch
Grandagarður 16
101 Reykjavík

Na ilustracja prace Karoliny Kotowskiej, Katarzyny Boguckiej i studia Zupagrafika.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764