logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Marcin Usarek wygrywa konkurs na logo Museum Over The Borders

   28.06.2013, przeczytano 3688 razy

Celem Konkursu było wyłonienie najlepszego projektu Identyfikacji Wizualnej – Logo, pozwalającego na kreowanie wizerunku projektu „MUSEUMS OVER THE BORDERS” realizowanego przez Muzeum Archeologiczno-Historyczne w Elblągu i Muzeum „Brama Frydlandzka” w Kaliningradzie, który ma wzmacniać współpracę pomiędzy tymi instytucjami, promować wspólne dziedzictwo kulturowe, podkreślać wspólną historię.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marcin-usarek-wygrywa-konkurs-na-logo-museum-over-the-borders,19120,artykul.html

W ramach konkursu nadesłano 242 projekty graficzne. Do ścisłego finału zakwalifikowano 5 prac, nadesłanych przez: Annę Szwaję, Evgenię Lebedevą, Marcina Usarka, Marzenę Płaszczycę oraz Kamilę Kasperowicz. Nadesłane projekty prezentują wysoki poziom artystyczny i pokazują różne podejścia do opisywanej idei.

W konkursie udział wzięły osoby z całej Polski. Dwie spośród zgłoszonych prac pochodzą z Rosji. Dużą grupę projektów przysłały osoby młode, nadal studiujące.

Wiele projektów zwróciło uwagę komisji konkursowej i spowodowało liczne dyskusje także poza posiedzeniem komisji. Doceniając pomysły i profesjonalne wykonanie projektów a także ich różnorodność, pragniemy zaprezentować je szerszej publiczności. Chociaż w ten sposób możemy docenić talent i wysiłek wszystkich uczestników. Chcemy także zwrócić uwagę jak istotną rolę pełni obecnie grafika użytkowa w naszym życiu. Dobrze zaprojektowane elementy graficzne ułatwiają nam wszystkim odbiór, identyfikację instytucji, nośność idei ale przede wszystkim czynią nasze otoczenie piękniejszym.

Decyzją Komisji Konkursowej na Projekt Graficzny Logo Projektu “Museums over the borders” zwyciężył Marcin Usarek z Wrocławia. Skład komisji:

Przewodniczący:
Zbigniew Opalewski – grafik, Centrum Sztuki Galeria EL w Elblągu
Członkowie:
Roza Tkaczenko - malarka, Dom Artystów w Kaliningradzie
dr Anita Wasik - projektantka, członkini STGU, wykładowca ASP w Gdańsku
Marina Yadowa – Dyrektor Muzeum „Brama Frydlandzka” w Kaliningradzie
Stanisław Czuba - plastyk, Muzeum Archeologiczno-Historyczne w Elblągu
Sekretarz:
Beata Jurkiewicz.


Wystawa:
Muzeum Archeologiczno – Historyczne w Elblągu
Wystawa będzie także prezentowana w Muzeum „Brama Frydlandzka” w Kaliningradzie

Źródło: STGU

www.stgu.pl

Galeria: Marcin Usarek wygrywa konkurs na logo Museum Over The Borders

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Miałem nic nie pisać, ale skoro znowu natknałem się na ten artykuł, to ulegnę pokusie :) A co...
Koszmarek, paskudztwo, bleee... To tak w skrócie.
Nie potrafię wyjaśnić skąd ta europejska chęć ucieczki od tradycji i nowatorstwa jednocześnie, ale dla mnie jest to faktem. Wygląda to tak, jakby Europa chciała udowodnić, że potrafi być nowoczesna. Słabe - wiadomo, że nowoczesność obecnie rodzi się na dalekim wschodzie i żadne europejskie imitacje wysiłków, tego nie zmienią. Z całym szacunkiem dla autora zwycięskiego projektu, nie podoba mi się. To kolejne (jakich setki można codziennie spotkać np. w internecie) logo, minimalistycznie geometryczne. Po co? Efekt jest taki, że pomimo prostoty, po zerknięciu na nie, nie jestem pewien czy potrafiłbym je poprawnie narysować, a jestem przez swoją robotę dość wyczulony na kształt i kolor. Na co drugim terminarzu, który dostaję na poczatku roku, widnieje coś podobnego.
Rozumiem inspirację słupem granicznym, ale nie rozumiem komisji, która uznała, że to dobry pomysł. Nie wierzę żeby nie było innych elemntów spełniających odpowiednie warunki, choć mogę sobie wyobrazić, że nie pojawiły się dobre projekty. Winą za to chyba byłbym skłonny obarczyć komisje rozstrzygające podobne konkursy - skoro wciąż wygrywają słabe projekty, to automatycznie uczestnicy próbują się dostosować do tego poziomu.
Na szczęście nie znam się na projektowaniu i nie muszę się tym przejmować, a piszę jako zupełny lajkonik :)

Najnowsze w tym dziale

Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764