logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Marcowe Dni Otwarte z ekologicznymi ploterami Mutoh

  PR 26.02.2018, przeczytano 609 razy
ilustracjastrzałka

9 marca w siedzibie polskiego dystrybutora marki MUTOH - Atrium Centrum Ploterowe – będą miały miejsce pierwsze w tym roku Dni Otwarte z ekologicznymi technologiami druku LFP.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marcowe-dni-otwarte-z-ekologicznymi-ploterami-mutoh,35587,artykul.html

W ubiegłorocznych Dniach Otwartych Mutoh w Opolu, wzięło udział łącznie kilkaset osób. Goście mogli zobaczyć, przetestować i upewnić, co do wyboru tych japońskich drukarek. Nie inaczej będzie w sezonie 2018.

Ekologiczne technologie stają się w dzisiejszych czasach jedynym słusznym wyborem. Ale technologia technologii nierówna – porównując zarówno konkurencyjne technologie jak i np. „eko” do LED.

O tym co wybrać, na co uważać decydując się na rozpoczęcie przygody z drukiem wielkoformatowym czy wymieniając park maszynowy, będą mieli okazję dowiedzieć się uczestnicy podczas najbliższych Dni Otwartych Mutoh  – 8 marca.

Druk żywiczny na ploterach Mutoh ValueJet serii X

Plotery ValueJet serii X pracują w technologii żywicznej. Oznacza to, że drukują ekologicznymi, certyfikowanymi w Europie atramentami Mutoh UMS Nano-Resin. To co odróżnia te atramenty od innych „eko” rozwiązań na rynku to ich skład, który bazuje na żywicach. Co więcej, szeroki gamut kolorystyczny pozwala drukować „korporacyjne” kolory – pokrycie palety Pantone C wynosi aż 83% (z samego CMYK’a).

Podczas Dni Otwartych, goście będą mieli możliwość sprawdzenia, przetestowania i porównania kilku wielkoformatowych ploterów żywicznych (seria X) o szerokości 1.37 i 1.62 m. W opolskim demolabie będą drukowały następujące modele: VJ-1324X, VJ-1638X oraz VJ-1604X.

Plotery ValueJet X różnią się szerokością i produktywnością. W zależności od wymagań i potrzeb użytkownika, ich prędkość maksymalna sięga od 15 do prawie 100 m2/h. Wszystkie natomiast posiadają cechę wspólną – japońskie technologie: Mutoh Intelligent Interweaving i Mutoh DropMaster.

Intelligent Interweaving, czyli tak zwany druk „falą” czy też „chmurką” pozwala wyeliminować paskowanie poprzez nakładanie rozmytego rastra. Kolejne warstwy atramenty nachodzą na siebie i się przeplatają, przez co nie występuje tzw. efekt paskowania nawet w trybach wysokiej prędkości.

Drugą technologią jest Mutoh DropMaster. Jest to opatentowana przez firmę Mutoh technologia druku, która ma na celu automatyczną kalibrację głowicy do wysokości i grubości materiału. W momencie gdy drukujemy na cienkim papierze, odległość od materiału do głowicy jest inna niż w przypadku druku na grubym banerze, czego efektem może być rozrzut kropli tuszu, a co za tym idzie nieprecyzyjny druk. DropMaster gwarantuje, że kropla atramenty zawsze trafia w przewidziane miejsce.

Oprócz wspomnianych technologii warto wspomnieć, że w ploterach ValueJet serii X zastosowano rozwiązania unikalne jak np.: stalowy pasek posuwu karetki, pozłacana płytka głowicy, rolki dociskowe na całej szerokości stołu roboczego, zmienna wielkość kropli atramentu, oprogramowanie Onyx 12, szczelny, hermetyczny i bezpieczny dla użytkownika i plotera system atramentów w workach.

Cechą wyróżniającą „zieloną” technologię w ploterach Mutoh od innych tzw. eko-rozwiązań na rynku, jest niski (nawet kilkukrotnie niższy) pobór prądu.

Druk LED na ploterach Mutoh ValueJet serii UF i UH

Podczas marcowych Dni Otwartych, uczestnicy będą mieli także możliwość przetestowania 3 drukarek LED-UV firmy Mutoh: ValueJet 626UF, ValueJet 426UF oraz ValueJet 1626UH.

Cechą wyróżniającą japońskie drukarki LED od innych rozwiązań  na rynku jest brak zapachu zadrukowanego przedmiotu. To kolejny dowód na to, że rozwiązania Mutoh są w pełni  ekologiczne. Warto zauważyć, że drukarki LED firmy Mutoh nie wymagają podłączania zewnętrznych systemów filtrujących powietrze czy innych wyciągów.

Mutoh ValueJet 626UF to japońskiej produkcji, kompaktowa drukarka LED-UV przeznaczona do druku na nośnikach i przedmiotach w formacie A2+. Stół roboczy pozwala na bezpośredni zadruk materiałów o rozmiarze do 594 x 483 mm, grubości do 15 cm i ciężarze do 6 kg.

W porównaniu do mniejszego brata, który stał się w Polsce bestsellerem (model VJ-426 UF), producent oprócz powiększonego stołu w formacie A2+ doposażył urządzenie w laserowy wskaźnik umiejscowienia zadrukowywanego przedmiotu, automatyczną regulację wysokości stołu oraz    dodatkowy moduł obrotowy (do obiektów walcowatych, np.: szklanka, termos, wazon). Z uwagi na gabaryty drukarka może być posadowiona zarówno na stole jak i na dodatkowej podstawie na kółkach.

Nad urządzeniem czuwa i steruje zaawansowane oprogramowanie pod Windows (można ploter użyć jak "zwykłą" drukarkę"). Mutoh ValueJet 626UF proponowany jest w konfiguracji CMYK lub CMYK + kolor biały + lakier, co umożliwia druk wielowarstwowy w różnych kombinacjach.

VJ-626 obsługuje atramenty do bezpośredniego zadruku przedmiotów twardych jak i atramenty do zadruku nośników elastycznych.

Obok premierowej 626-tki będzie stał, bestsellerowy model VJ-426, którego liczba instalacji w Polsce przekroczyła już kilkadziesiąt sztuk. Mutoh ValueJet 426 UF to „biurkowa drukarka” LED-UV, która umożliwia druk na nośnikach i przedmiotach w formacie maksymalnym A3+. VJ-426 wyposażona jest w stół z podsysem. Ta 6-kolorowa drukarka o obszarze zadruku 483 x 329 mm, umożliwia zadruk materiałów i obiektów 3D o grubości nieprzekraczającej 70 mm i ciężarze do 4 kg.

VJ-426UF oferuje bezkompromisową jakość zadruku na takich materiałach jak ABS, aluminium, PE, PET, PMMA (akryl), PP, PS, PVC czy szkło. Mutoh ValueJet 426UF przeznaczona jest więc do druku na gadżetach reklamowych i upominkach, foto-gadżetach, obiektach 3D, posłuży też do personalizacji produktów, paneli sterowania, nagród, grafik POS, małych elementów wyposażenia wnętrz, elementów budowy maszyn, itd.

Mutoh ValueJet 1626 i 1638 UH umożliwia druk zarówno na materiałach sztywnych, jak i elastycznych. Do tego celu producent przygotował 2 rodzaje atramentów tzw. „rigid” oraz „roll”. Te drugie cechują się wysoką rozciągliwością, tak ważną przy zadruku materiałów elastycznych, np. folii wylewanych.

Cechą wspólną obu atramentów, jak i technologii LED-UV jest utrwalenie w momencie druku, przez co wydruk jest gotowy do dalszej obróbki, aplikacji lub sprzedaży bezpośrednio po ściągnięciu z plotera.

ValueJet serii UH to plotery 6-kolorowe. Oprócz wspomnianego już lakieru, dochodzą standardowe kolory CMYK oraz BIAŁY. Dzięki białemu atramentowi, diametralnie rozszerzają się możliwości plotera. Kolor ten stosowany jako poddruk umożliwia zadruku kolorowych nośników. Natomiast stosowany jako nadruk na grafice CMYK umożliwia znakowanie materiałów przezroczystych od strony wewnętrznej (szkła, pleksy, itd.). Oczywiście można drukować także samym kolorem białym np. na czarnych płytach typu Ikobond, kolorowych kartonach, itd.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764