logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Marcowy Ikonos Open Day – relacja

  PR 21.03.2018, przeczytano 662 razy
ilustracjastrzałka

W Opolu, gdzie mieści się fabryka materiałów IKONOS, miał miejsce 9 marca OPEN DAY. Goście, którzy tego dnia odwiedzili opolski kompleks Atrium-Ikonos, mieli okazje zapoznać się z wieloma nowościami z różnych dziedzin druku ploterowego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marcowy-ikonos-open-day-%E2%80%93-relacja,35874,artykul.html

Podczas marcowych dni otwartych, uczestnicy mieli okazję przetestować, a nawet zobaczyć proces produkcji  materiałów IKONOS oraz wyselekcjonowane media europejskich marek takich jak SIHL.

Co nowego?

Jedną z nowości z logo IKONOS były specjalne płyty aluminiowe do sublimacji. Grafiki przeniesione w tej technologii cechują się spektakularnie szerokim gamutem barw i znajdą zastosowanie w fotografii, wyposażeniu wnętrz galerii, sklepów, salonów, restauracji, hoteli, itd. Oprócz soczystych kolorów drugą ważną cechą jest wyjątkowa trwałość grafiki i odporność na chemikalia. Płyty dostępne są w wielu gotowych rozmiarach i formatkach, również z zaokrąglonymi rogami.

Marka IKONOS została wyłącznym przedstawicielem w Polsce uznanej na całym świecie marki SIHL. SIHL to szwajcarska firma, która specjalizuje się w produkcji m.in. najwyższej jakości materiałów do druku wielkoformatowego. SIHL posiada siedziby w Szwajcarii, Niemczech oraz centrum logistyczne w USA. Firma zatrudnia ponad 500 osób. W portfolio SIHL (IKONOS) polscy odbiorcy mogą znaleźć materiały do druku reklam, materiały dla fotografów i artystów czy też materiały do dekoracji.

Oprócz materiałów dekoracyjnych jedną z nowości był papier pozwalający za pomocą zwykłej drukarki atramentowej za kilkaset złotych, uruchomić produkcję koszulek czy t-shirtów.

Nośniki z polskiej fabryki

Novum w portofolio IKONOS są folie Quick-Stick. Te nowe materiały charakteryzują się specjalnym nałożeniem kleju na folię. Dzięki gęsto i regularnie ułożonym heksagonom, folia jest niezwykle łatwa w aplikacji i można ją bez problemowo przyklejać z miejsca na miejsce. Łatwość aplikacji będzie doceniana przez mniej doświadczonych aplikatorów i producentów oznakowań, dzięki czemu można bezpiecznie polecić ją początkującym i „zawodowcom”.

„Standardowa” rodzina certyfikowanych folii IKONOS ostatnio powiększyła się 2 nowe warianty: GRG i MRG, czyli folie z klejem usuwalnym w kolorze szarym i błyszczącym oraz matowym powleczeniem warstwy drukowalnej.  Ciekawym nośnikiem jest też folia Ikonos „Tytan”, czyli folia do zadań specjalnych o wzmocnionej sile kleju.

Kolejna nowością z opolskiej fabryki IKONOS jest nowa rodzina materiałów do zadruku atramentami wodnymi i pigmentowymi. Wprowadzenie nowej gałęzi produkcyjnej to kolejny kamień milowy w rozwoju polskiej fabryki. Druk na „małych” ploterach czy atramentach wodno-pigmentowy ma się nadal dobrze i producent chce dostarczać tym użytkownikom jakościowe, rodzime materiały. Pierwszymi materiałami z grupy produktów „AQUA” są papier fotograficzny o gramaturze 245 g/m2 i 100-mikronowa samoprzylepna folia matowa. Premierowe materiały z tej rodziny opuściły fabrykę IKONOS kilka miesięcy temu i zyskały pozytywne opinie od użytkowników z wielu krajów.

Ikonos Smart to unikalny materiał o efektownej i charakterystycznej strukturze. Jest mocny i trwały a zarazem bardzo estetyczny. Umożliwia druk w najwyższych rozdzielczościach i prędkościach atramentami  ekologicznymi.  Smart znajdzie zastosowanie w dekoratorstwie wewnętrznym.

Ikonos rozszerzył także produkcję o niedrogą folię polimerową typu Carbon 3D. Folia ta przeznaczona jest do dekoracji wewnętrznych, dekoracji sprzętów i aplikacji samochodowych. Swoje zastosowanie znajdzie także w dekorowaniu elementów wyposażenia wnętrz, sprzętów RTV i AGD. W aplikacjach samochodowych można je stosować z zewnątrz jako alternatywę dla lakieru, celem uatrakcyjnienia całego lub fragmentów samochodu. Ikonos Carbon to bardzo atrakcyjna cenowo, polimerowa folia PVC o trójwymiarowej strukturze imitującej karbon. Wypukła struktura jest widoczna i wyczuwalna w dotyku. Folia dostępna jest w kolorze czarnym o powłoce matowej. Grubość folii wynosi 150 mikronów i jest ona zabezpieczona przez papier silikonowany. Folia jest odporna na działanie czynników zewnętrznych.

- Produkowane od lat folie IKONOS oferowane są w Polsce i kilkudziesięciu rynkach zagranicznych. Folie samoprzylepne IKONOS posiadają atest PZH i nie zawierają szkodliwych substancji takich jak kadm, stąd można je stosować w miejscach użyteczności publicznej, szkołach, szpitalach, mieszkaniach, itd. Podczas Dni Otwartych zaprezentowane zostały wszystkie folie, laminaty, materiały powlekane i specjalne z opolskiej fabryki IKONOS.

Atramenty, tusze, farby

UltraVision to linia amerykańskiej i brytyjskiej produkcji atramentów „premium” w ofercie Ikonos. Te atrakcyjne cenowo atramenty proponowane są dla użytkowników ploterów eko-solwentowych, sublimacyjnych, LED, UV i lateksowych różnych marek.

- Dobry ploter to tylko połowa sukcesu. Druga stanowią media, takie jak atramenty. To od nich tak naprawdę wiele zależy, czy ploter będzie drukował w szerokim zakresie barwnym, czy wydruk będzie trwały, czy ploter nie będzie ulegał przyspieszonemu zużyciu. Na rynku znajdziemy dobre atramenty różnych marek. Ale co nam po tym jeśli dostawca nie jest zagwarantować nam płynności ich dostaw, co więcej jak pokazuje historia ostatnich miesięcy, sam producent może zniknąć. Atramenty UltraVision to nie tylko solidność ich producenta ale także, nasze blisko 25 lat doświadczenia i obecności na polskim rynku dostawców urządzeń i materiałów dla producentów reklamy wielkoformatowej.

Kolejny OPENDAY IKONOS już 26 kwietnia.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764