logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Marek Sawicki Superstar i nowe spoty ministerstwa

   20.07.2012, przeczytano 1918 razy
ilustracja
fot. Radosław Drożdżewski (Zwiadowca21)

W dniu dymisji ministra Marka Sawickiego resort rolnictwa podpisał umowę na kolejną kampanię promocyjną, w której główną gwiazdą miał być były już szef - informuje "Rzeczpospolita". Koszt kampanii organizowanej pod pretekstem promowania rolnictwa ekologicznego - milion zł.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marek-sawicki-superstar-i-nowe-spoty-ministerstwa,16156,artykul.html

Przetarg na "kampanię informacyjno-promocyjną o zasięgu ogólnopolskim" rozstrzygnięty został jeszcze w maju. Wkrótce potem wybuchła afera z emisją spotów reklamowych z ministrem Markiem Sawickim w roli głównej, które emitowane były w najdroższym czasie antenowym, w przerwach meczów Euro 2012.

"Rzeczpospolita" zarzuciła wówczas TVP stosowanie specjalnych, korzystnych stawek za emisję spotów, czemu TVP oficjalnie zaprzeczyła. Pomimo, że spot emitowany był przez TVP i Polsat już w 2011 roku, odpowiadająca za kampanię ARiMR uznała, że nadal świetnie nadaje się on do emisji podczas tegorocznych rozgrywek Euro, ze względu na swój "ponadczasowy scenariusz".

Sam Sawicki odrzucał początkowo zarzuty promowania swojej osoby ze środków publicznych, aby ostatecznie przeprosić w wywiadzie we "Wprost", gdzie uznał użycie jego osoby w kampanii za "niewłaściwe". Teraz okazuje się, że w tym samym czasie na realizację czekała już kolejna umowa na realizację kampanii "z użyciem" Sawickiego. Jak informuje "Rzeczpospolita" w jej ramach przewidziano wyprodukowanie spotów i filmów do internetu, kampanię w prasie, konferencje prasowe, a nawet specjalną sesję fotograficzną. Bohaterem wszystkich tych działań ma być minister rolnictwa - wynika z ujawnionej przez ministerstwo umowy.

Problem w tym, że umowa obejmuje jedynie wyprodukowanie spotów. Kolejnych środków na ich emisję w porach najlepszej oglądalności dopiero szukano - twierdzą informatorzy "Rzeczpospolitej" w ministerstwie rolnictwa.

Dymisja ministra Sawickiego nie zmienia niczego w planach ministerstwa. Umowa z wyłonioną w przetargu agencją Fabryka Komunikacji Społecznej będzie realizowana - zapewnia rzecznik resortu Małgorzata Książyk. Według pani rzecznik produkcja materiałów zdjęciowych i filmowych to dalszy etap prac, obecnie wykonawca przygotowuje "koncepcje", które mają zostać ocenione przez przedstawicieli ministerstwa. Nie wiadomo, czy "koncepcje" przewidują udział w nich nowego ministra, tym bardziej, że nie znamy jeszcze nawet jego nazwiska.

Więcej: http://www.rp.pl/artykul/10,915986-Nowe-klipy-ministra.html

Źródło: Rzeczpospolita, Signs.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
brak ikonki
,

Mój dziadek mawiał: "Każdy ma ręce skierowane w swoją stronę".
Ja myślę, że być politykiem, to tak je wykręcić aby wszyscy myśleli że jest odwrotnie.
Co tu komentować, sami im w tym pomagamy.

avatar użytkownika
,

W jakim sensie pomagamy? Masz na myśli nas jako społeczeństwo, czy nas jako speców od reklamy?  

brak ikonki
,

Speców - większych, mniejszych, na miarę swoich możliwości.
Trzeba jednakowoż mieć "nosa", aby nie inwestować bezmyślnie.
Taki Sawicki - to co innego, to pewniak.
Na mój nos, to i dziś można w niego inwestować. To nie meteoryt, agencje go nie opuszczą.
  

avatar użytkownika
,

To co piszesz jest o tyle dyskusyjne, że ten sam zarzut można by postawić krawcowi, który szyje takiemu bohaterowi ubrania, fryzjerowi, nawet jego dentyście - w końcu piękny uśmiech zostanie z pewnością wykorzystany jako atut w kampanii. Czy rolą dentysty jest oceniać po co gościowi ładny uśmiech i czy ma prawo odmawiać borowania gdy ma wątpliwości etyczne?

Ktoś powie, że to przykład skrajny, fikcyjny, ale nie tak dawno mieliśmy przecież całkiem na serio prowadzoną dyskusję nad prawem aptekarzy do odmowy wydawania leków w sytuacjach, w których mają wątpliwości etyczne - a przypadki takie rzeczywiście zaczęły się mnożyć pod wpływem rozpętanej w mediach dyskusji.

No więc jak - czy aptekarz ma prawo oceniać moralność pacjenta i decydować czy wyda lek czy nie wyda? Czy to jest jego rola i czy pacjent nie ma prawa oczekiwać, że profesjonalista obiecujący wykonanie konkretnego typu usługi będzie się trzymał przepisów prawa (tutaj: lista leków dopuszcznych do obrotu) honorując umowę społeczną jaką te przepisy stanowią, zamiast łamać tę umowę, honorując tylko te przepisy, które są dla niego komfortowe "etycznie"? Gdzie byśmy zabrnęli, gdyby zgodzić się na taką wykładnię zawodowej rzetelności...?
  

brak ikonki
,

Gdybym miał odrębne zdanie niż Ty co do " zawodowej rzetelności" (moralności?)
to nie parał bym się tym fachem.
Coś około 30 lat temu, zdałem egzamin topując jednym czerwonym wałkiem - solidarność i pzpr
Ale, ale - widzisz jakieś granice?
  

avatar użytkownika
,

Ciężkie pytanie - osobiście nie pchałbym się do roboty przy reklamowaniu papierosów, ale czy to znaczy, że mam potępiać tych, którzy przy takim temacie pracują? Oczywiście ustawianie granicy na zasadzie "wszystko co mieści się w granicach prawa" jest o tyle mało wiarygodne, że prawo potrafi się szybko i radykalnie zmieniać - czego przykładem choćby reklama papierosów właśnie. Gdyby zatem ktoś chciał cedować swoje rozterki etyczne wyłącznie na naszego prawodawcę, to dorobiłby się szybko niezłgo schizola. Jak do tego dodać kiepską jakość prawa, które pozwala się dość elastycznie naciągać i interpretować - to okazuje się ono kiepskim substytutem norm etycznych. Przykładem to co się dzieje w marketingu internetowym, gdzie wiele ewidentnych nadużyć (spam, niektóre działania z zakresu marketingu szeptanego) mieści się w granicach prawa, a zasługują na ewidentne potępienie.  

brak ikonki
,

" a zasługują na ewidentne potępienie. "
Bo ja wiem?
Kiedyś w szkole obcięli mi włosy - wychowawczyni i vice dyrektor (ormowiec)
według nich zasługiwałem na " ewidentne potępienie".
Patrząc z perspektywy czasu, myślę że te "działania z zakresu marketingu szeptanego"
będą tak samo raziły, jak dziś długość włosów.
  

avatar użytkownika
,

Mowa o sprawach, które nie są chwilową modą, ale uniwersalnymi problemami, aktualnymi niezależnie od mody i czasów. W wypadku spamu i niektórych nadużyć związanych z marketingiem szeptanym (vide kryptoreklamy Lidla albo Epsona w komentarzach w naszym serwisie) mamy do czynienia ze zwykłą kradzieżą, korzystaniem z czyjejś własności i zasobów do własnych celów, bez pytania o zgodę i ponoszenia kosztów. Ocena kradzieży nie zmienia się wraz z modą czy postępem cywilizacyjnym.  

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764