logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Marimekko i Stora Enso stworzą odnawialne opakowania prezentowe

  PR 06.06.2024, przeczytano 573 razy
ilustracja

Marimekko to fińska firma produkująca według własnego wzornictwa odzież i artykuły gospodarstwa domowego. W ostatnim czasie jej przedstawiciele zwrócili się do Stora Enso z propozycją współpracy przy tworzeniu nowych, skalowalnych i odzyskiwanych opakowań dedykowanych różnym produktom z jej oferty. Powstałe w efekcie innowacyjne i stylowe opakowania pudełkowe, wykonane z certyfikowanych materiałów odnawialnych (takich jak np. bazująca na włóknach tektura falista), uwzględniają m.in. Unikko – jeden z najbardziej znanych wzorów z oferty Marimekko. Jak podają partnerzy przedsięwzięcia, dzięki wspólnie realizowanemu procesowi projektowania, wieloletniej wiedzy i zaawansowanym rozwiązaniom produkcyjnym, Stora Enso wspiera tę fińską markę w szybkim przeobrażaniu jej pomysłów w rzeczywistość, co przekłada się na sprawną dostawę finalnych produktów do klientów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marimekko-i-stora-enso-stworza-odnawialne-opakowania-prezentowe,404515,artykul.html

Współpraca Stora Enso i Marimekko została nawiązana przede wszystkim z myślą o „odświeżeniu” oferowanych przez drugą z firm opakowań prezentowych. Celem było nadanie im nordyckiego charakteru, zwiększenie doświadczenia użytkownika, a także wyeliminowanie zbędnego papieru, tasiemek czy naklejek, przy jednoczesnym zapewnieniu wystarczającej ochrony wrażliwym, podatnym na uszkodzenia produktom takim jak talerze, wazy, tacki czy kufle.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z możliwości wprowadzenia na rynek nowej serii opakowań prezentowych, co zbiegło się w czasie ze świętowanym przez nas 60-leciem obecności rynkowej Unikko – naszego ulubionego wzoru. Staramy się nieść radość w codziennym funkcjonowaniu ludzi poprzez wprowadzanie na opakowaniach atrakcyjnych w formie i treści obrazów i kolorów. Wspólnie ze Stora Enso stworzyliśmy opakowanie, które wychodzi naprzeciw tym potrzebom i oczekiwaniom. Mamy jednocześnie nadzieję, że za sprawą innowacyjnego projektu znajdzie ono swoje drugie życie w domach naszych klientów” – mówi Eija Salmela, Head of Concept, Home & Production Planning w firmie Marimekko.

Wychodząc naprzeciw unikalnym potrzebom klientów

Założona w 1951 roku, fińska firma Marimekko znana jest w różnych zakątkach świata z tworzonych we własnym zakresie wyrazistych, kolorowych wzorów kolorystycznych nanoszonych na tekstylia, ubrania czy wyposażenie wnętrz domowych z jej oferty. W roku 1964 na rynku pojawiła się jedna z jej najbardziej popularnych marek – Unikko. Twórcą tego kwietnego wzoru była projektantka Maija Isola. Unikko to – jak podkreślają przedstawiciele firmy – przykład silnego, globalnego symbolu tej fińskiej marki.

Nowo powstałe portfolio opakowań prezentowych obejmuje pudełka w czterech rozmiarach, uwzględniających wzór Unikko i znajduje zastosowanie przy szerokim spektrum różnych produktów z oferty Marimekko.

Największym wyzwaniem było stworzenie elastycznego portfolio opakowań, dopasowanych do możliwie najszerszej gamy produktów, z uwzględnieniem ich efektywności kosztowej i proekologiczności – mówi Anna Kjellberg, Design Project Manager, Business Expansion Division Packaging Solutions, odpowiedzialna za projekt z ramienia Stora Enso. – Kluczem było zatem znalezienie odpowiedzi na pytanie: jak stworzyć możliwie najmniejszą liczbę rozmiarów opakowań, które zabezpieczałyby możliwie największą liczbę wrażliwych, kruchych przedmiotów?

Z myślą o tym wyprodukowane zostały dwa nośniki, co miało sprawić, że atrakcyjne i wielofunkcyjne pudełka same w sobie staną się pożądanym dobrem i nie będą chowane w torbach zakupowych. Trwałe opakowanie zostało stworzone lokalnie.

Z ekologicznego punktu widzenia, całe portfolio bazuje na odnawialnych opakowaniach, a jego produkcja odbywa się w Finlandii i innych krajach Europy, przy użyciu drewna pochodzącego z nordyckich upraw leśnych. To znacząco skraca czas dostawy produktu na rynek” – mówi Anna Kjellberg.

Stora Enso podkreśla, że klient i jego potrzeby zawsze znajdują się w centrum uwagi w kontekście tworzenia przez nią nowych rozwiązań opakowaniowych. Z tego też względu jej przedstawiciele przeprowadzili wiele rozmów z pracownikami Marimekko, bacznie przyglądali się ich działaniom, by w pełni zrozumieć ich oczekiwania.

Każdy ma inne potrzeby – od pracowników Marimekko zatrudnionych w sklepach detalicznych po klientów przynoszących zakupiony towar do domu. Z tego względu prowadziliśmy obserwacje i wywiady, mające pomóc nam zrozumieć wszystkich zainteresowanych, tak by znaleźć właściwy grunt dla tworzonych projektów opakowań. Nieoceniona w tym względzie była bliska interakcja i bezpośrednie spotkania, umożliwiające klientowi – w tym przypadku firmie Marimekko – samodzielne składanie pudełek, dotykanie materiału, testowanie formy pakowania i wnoszenia swoich uwag, by w efekcie powstało optymalne rozwiązanie” – dodaje Anna Kjellberg.

„Razem lepiej”

Stora Enso podkreśla wartość bliskiej współpracy w kontekście tego typu projektów. „To fantastyczne uczucie widzieć zaangażowanie klientów i ich zainteresowanie całym przedsięwzięciem, co przekłada się na właściwe wsparcie dla tworzonych rozwiązań. Wszak to oni znają swoje produkty najlepiej. My, dzięki posiadanej wiedzy o materiałach, projektowaniu i procesach produkcyjnych, możemy pomóc im w przyspieszeniu działań związanych z designem opakowań. Oferowana przez nas koncepcja zapewnia najszybszą drogę od pomysłu do finalnego produktu” – podsumowuje Anna Kjellberg.

Źródło: Stora Enso Polska

www.storaenso.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Folie API Foilmakers z certyfikatem EcoVadis Bronze
Firma API Foilmakers poinformowała, że pełne portfolio jej folii zostało – po raz pierwszy – poddane certyfikacji EcoVadis w kontekście ich zgodności z zasadami zrównoważonego rozwoju. W rankingu za rok 2023 brytyjski producent uzyskał status „Bronze”, plasując się w górnej połówce firm ocenianych przez tę organizację.
Chroma.pl przypomina o usłudze SPINGO, która oferuje firmom możliwość odroczenia płatności nawet do 45 dni. To nie tylko wygoda, ale także sposób na strategiczne zarządzanie budżetem. Drukarnia oferuje też swoim klientom usługę DPD Pickup, która zapewnia wyjątkową wygodę i szybkość dostawy. Dzięki szerokiej sieci ponad 2500 punktów DPD Pickup i automatów paczkowych,...
Heidelberg pewny perspektyw finansowej 2024/2025
Udane zakończenie roku finansowego 2023/2024 sprawiło, że Heidelberger Druckmaschinen AG (HEIDELBERG) osiągnął swoje cele. Zgodnie z planem sprzedaż pozostała stabilna na poziomie około 2,4 mld euro (w poprzednim roku: 2,435 mld euro). Osiągnieto też skorygowaną marżę EBITDA na poziomie 7,2%. Po bardzo udanym występie na...
Reorganizacja zarządzania w Koenig & Bauer Digital & Webfed
Trzyosobowy zespół zarządzający kontynuuje reorganizację portfolio produktów w segmencie Digital & Webfed.
Stora Enso i Altris planują „najbardziej proekologiczną baterię na świecie”
Stora Enso poinformowała o nawiązaniu współpracy ze szwedzką firmą Altris, specjalizującą się w produkcji baterii sodowo-jonowych. Celem, jak podają partnerzy przedsięwzięcia, jest rozwijanie i komercjalizacja łańcucha dostaw dedykowanego proekologicznym bateriom, obejmującego cały kontynent europejski. W ramach wspólnego projektu stworzony przez Stora Enso...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764