logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mario Balotelli: skuteczniejszy w ataku, czy kryptoreklamie?

   30.06.2012, przeczytano 2724 razy
ilustracjastrzałka
fot. Facebook

Wydawało się, że Mario Balotelli przejdzie do historii tegorocznych mistrzostw Euro 2012 dzięki dwóm bramkom zdobytym w meczu włoskiej reprezentacji z drużyną z Niemiec. Tymczasem internet huczy od teorii na temat rzekomej kryptoreklamy, jakiej piłkarz miał dopuścić się po zdobyciu drugiej bramki, kiedy zdjął koszulkę prezentując na plecach trzy charakterystyczne, pionowe plastry, kojarzone przez internautów z logo Adidas.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mario-balotelli%3A-skuteczniejszy-w-ataku%2C-czy-kryptoreklamie,15975,artykul.html

Według części komentatorów chodzi o kinesiotaping, czyli metodę terapeutyczną polegającą na oklejaniu wybranych fragmentów ciała plastrami o specjalnej strukturze. Według sporej rzeszy internautów chodzi jednak o nawiązanie do logo Adidas - w sieci, a zwłaszcza w serwisach społecznościowych, roi się od kolejnych insynuacji oraz kompilacji zdjęć z grafiką udającą reklamę Adidasa.

Wodą na młyn internetowych teorii spiskowych jest z pewnością incydent z udziałem napastnika reprezentacji Danii Nicklasa Bendtnera, który został przez UEFA ukarany za odsłonięcie w trakcie meczu majtek zawierających reklamę firmy bukmacherskiej Paddy Power.

Wyznawców teorii "kryptoreklamowych" nie przekonuje informacja, że Mario Balotelli ma podpisany kontrakt reklamowy z firmą Nike - konkurentem Adidasa, a nawet to, że tuż przez mistrzostwami, napastnik Manchesteru City wystąpił w reklamie Nike, w której główną rolę zagrał charakterystyczny "irokez" piłkarza, zaprezentowany także podczas występów na Euro 2012. Skojarzenia internautów idą z resztą dalej - pojawiły się wersje reklamówki sygnowanej logo Atari czy Kubota...

O ile o Atari czy Kubotą nie ma chyba powodu się martwić, to Nike ma najwyraźniej powód do zmartwień. Z pewnością nie takiego rozgłosu spodziewał się główny rywal Adidasa, podpisując kontrakt reklamowy z piłkarzem.

Źródło: inf. wł.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

nie każdą bzdurę, wymyśloną w necie, warto powielać i nagłaśniać.

avatar użytkownika
,

Tekst nie dotyczy podejrzeń o kryptoreklamę, nie zastanawiamy się tutaj czy zarzuty są słuszne - odnotowujemy pewne zjawisko socjologiczne. Pasja z jaką publiczność tropi przejawy kryptoreklamy to pewien fenomen zasługujący bez wątpienia na uwagę, szczególnie w branży reklamowej.  

avatar użytkownika
,

zjawiskiem socjologicznym jest raczej permanentna nadinterpretacja, wszystkiego co się da. Mamy non stop posądzenia o "plagiat", tam gdzie go zupełnie nie ma, a z drugiej strony nie zauważanie tegoż gdy występuje rzeczywiście. Mamy odmienianie słowa "gwiazda" i "skandal" do byle kogo i czego, byle brzmiało medialnie itd. itd. To samo z kryptoreklamą. To takie poszukiwania z nudów i gra wyobraźni niestety bazującej na wąskiej puli skojarzeniowej.  

avatar użytkownika
,

Jak by nie było jest to zjawisko, które branża reklamowa musi uwzględniać - zwłaszcza ta część branży, która kryptoreklamą się nie brzydzi. Nie ma sensu oceniać sposobu myślenia i zainteresowań ludzi. Planując działania reklamowe trzeba je po prostu brać pod uwagę.

Ta sprawa wskazuje na kilka problemów - także na taki, że planując działania promocyjne w czasach, gdy opinie kreowane są w coraz większym stopniu w internecie i serwisach społecznościowych, nie można być pewnym czy nie uzyska się odwrotnego efektu (przypadek Nike) - nawet jeśli w rzeczywistości nie miała miejsca żadna kryptoreklama ani nieuczciwość!

Internet i media społecznościowe okazały się obszarem gdzie planowanie działań promocyjnych może rozbić się o zupełnie nieprzewidywalne i z pozoru nieznaczące wydarzenie - może nim być zastosowanie przez kogoś kawałka plastra. To są rzeczy, które trzeba zauważać, analizować i uwzględniać.
  

brak ikonki
,

jedno jest pewne : jak to adidas to za kupę kasy :)

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764