logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mark Andy, Avery Dennison i technologia RFID – ponad 15 lat partnerskiej współpracy

  PR 08.12.2020, przeczytano 894 razy
ilustracjastrzałka

Technologia identyfikacji z użyciem fal radiowych (RFID) zdobywa coraz większą popularność. Bezobsługowe sklepy, zwiększenie przepływu towarów przez centra magazynowe, logistyczne i wysyłkowe (wynikające m.in. z powszechnego dokonywania zakupów przez Internet); wytyczne światowych marek odnośnie odpowiedniego znakowania towarów (np. w branży odzieżowej) – to tylko niektóre przesłanki dla jej rosnącej popularności w skali świata. Podobnie rzecz się ma na rynku polskim, gdzie firmy z różnych branż (m.in. spożywczej czy artykułów sportowych) wprowadzają RFID w handlu detalicznym. W związku z tym rośnie zainteresowanie rozwiązaniami technologicznymi, umożliwiającymi insertowanie znaczników RFID w etykiety. Firma Mark Andy od wielu lat posiada w swojej ofercie maszyny, wyposażone w specjalny moduł, które to umożliwiają. Globalnym dostawcą samych znaczników RFID (tzw. RFID inlay), ze znaczącymi udziałami w skali światowej, jest firma Avery Dennison. Oba przedsiębiorstwa współpracują ze sobą, także na rynku polskim, czego efektem jest m.in. zaplanowane na początek grudnia br. webinarium poświęcone zastosowaniom RFID w połączeniu z pokazem przetwarzania „suchego” znacznika w technologii „On-Pitch” w zadrukowaną etykietę. Firmy mają też wspólnych klientów z branży etykietowej, których park maszynowy obejmuje specjalnie skonfigurowane maszyny Mark Andy z wbudowanym modułem RFID, zaś do drukowania etykiet używane są specjalistyczne podłoża Avery Dennison.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mark-andy%2C-avery-dennison-i-technologia-rfid-%E2%80%93-ponad-15-lat-partnerskiej-wspolpracy,389496,artykul.html

- Takim klientem jest np. jeden z potentatów na belgijskim rynku etykietowym – mówi Robert Brania, Technical Sales Manager NEE w polskim oddziale Avery Dennison, odpowiedzialny w nim m.in. za rozwiązania RFID. – Jednak najwięcej tego typu wspólnych obszarów działania naszego i Mark Andy można znaleźć w Stanach Zjednoczonych, skąd wywodzą się obie firmy i gdzie technologia RFID rozpoczęła przed mniej więcej 15 laty swój marsz ku obecnej, coraz większej popularności. Początkowo zwróciły na nią uwagę przedsiębiorstwa z branży odzieżowej, wykorzystując zalety tej technologii w centrach dystrybucyjnych przez zwiększenie trafności kompletowania zamówień do sklepów detalicznych z poziomu sześćdziesięciu paru procent z użyciem standardowych kodów kreskowych do ponad 99% w przypadku RFID. Obecnie siłą napędową jej rozwoju – w kontekście nanoszenia nadruków na etykiety czy zawieszki wyposażone w specjalne chipy RFID – stanowią klienci z branż farmaceutycznej, spożywczej i motoryzacyjnej. W każdej z nich zastosowania RFID są nieco inne, ale cel jest ten sam: uporządkowanie i śledzenie cyklu życia towarów oraz usprawnienie procesu ich wprowadzania na rynek, zarówno z punktu widzenia dostawcy, jak i klienta.

Avery Dennison – jak podaje firma – jest obecnie największym globalnym dostawcą znaczników RFID. Jej pozycja znacząco wzmocniła się po przejęciu marki Smartrac.

- Z ponad 50% udziałami w skali świata na tym specjalistycznym rynku, Avery Dennison jest siłą rzeczy obecna w wielu drukarniach, wykorzystujących nasze maszyny, wyposażone w moduły RFID – dodaje Łukasz Chruśliński, Sales Manager w firmie Mark Andy Poland. – Dotyczy to zarówno rodzimego dla obu naszych firm rynku północnoamerykańskiego, ale też europejskiego, w tym polskiego. Warto bowiem dodać, że także coraz więcej drukarń z Polski rozważa inwestycję w tego rodzaju rozwiązanie – są to głównie przedsiębiorstwa związane z produkcją etykiet. Obecnie nie są one jeszcze zbyt liczne, więc widzimy tu duży potencjał.

- Drukarnie etykiet to jedna z dwóch kluczowych grup, które decydują się na zakup maszyny umożliwiającej insertowanie znaczników RFID. Drugą grupę stanowią  integratorzy systemów, którzy w dużej mierze odpowiadają za wzrosty na rynku etykiet inteligentnych, gdyż to ich rolą jest przekonanie klientów z całego łańcucha dostaw do implementacji systemów RFID. Z firmą Mark Andy mamy przyjemność współpracować na wszystkich wymienionych płaszczyznach, z powodzeniem dla obydwu stron. Cieszymy się, że obecnie ta kooperacja przełoży się także na organizowane w najbliższym czasie wspólne webinarium – dodaje Robert Brania.

Łukasz Chruśliński potwierdza, że w kontekście implementacji maszyny z modułem RFID wśród obecnych, jak i potencjalnych jej użytkowników, przeważają firmy obsługujące branże spożywczą, farmaceutyczną czy motoryzacyjną:

- Takim przykładem jest chociażby północnoamerykańska drukarnia Repacorp, która posiada cztery maszyny Mark Andy i działa na rynku etykiet i innych produktów, wykorzystujących RFID już od kilkunastu lat. W jej przypadku kluczowi odbiorcy na tego typu asortyment to choćby sieci sprzedaży detalicznej, które interesują się tematem również w Polsce. Zauważamy to w zwiększonej liczbie uruchomionych projektów i prowadzonych rozmów biznesowych. Mamy nadzieję, że zbliżające się webinarium będzie kolejną ku temu okazją.

Robert Brania podsumowuje:

- Warto zwrócić uwagę na fakt, że w przypadku RFID mamy coraz częściej do czynienia z produkcją etykiet wysokoprzetworzonych – dotyczy to np. branży motoryzacyjnej czy odzieżowej. Zawierają one wiele informacji o produkcie, ale też same w sobie są technologicznie zaawansowane: mają różne kształty (uwzględniające różne techniki mocowania czujnika RFID), posiadają nadruk informacyjny, ale też grafikę mającą zwiększyć atrakcyjność towaru, co jest istotne w kontekście sprzedaży detalicznej, odbywającej się w tradycyjny sposób. Jak zatem widać, RFID i poligrafia mają wiele wspólnego, co staramy się udowadniać niemal codziennie w rozmowach z klientami i partnerami, wśród których od lat jest również Mark Andy.

Źródło: Mark Andy Poland Sp. z o.o.

www.markandy.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

API Foilmakers przejmuje United Foils Europe
Firma Aldus, wraz wchodzącą w skład tej grupy API Foilmakers, poinformowały o podpisaniu umowy definitywnego przejęcia United Foils Europe BV, wraz z jej spółkami zależnymi: United Transfer Technologies BV, Pack Vision BV, United Foils, Starfoil Technology Netherlands BV oraz Newfoil Machines.
Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764