logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mark Andy, Avery Dennison i technologia RFID – ponad 15 lat partnerskiej współpracy

  PR 08.12.2020, przeczytano 718 razy
ilustracjastrzałka

Technologia identyfikacji z użyciem fal radiowych (RFID) zdobywa coraz większą popularność. Bezobsługowe sklepy, zwiększenie przepływu towarów przez centra magazynowe, logistyczne i wysyłkowe (wynikające m.in. z powszechnego dokonywania zakupów przez Internet); wytyczne światowych marek odnośnie odpowiedniego znakowania towarów (np. w branży odzieżowej) – to tylko niektóre przesłanki dla jej rosnącej popularności w skali świata. Podobnie rzecz się ma na rynku polskim, gdzie firmy z różnych branż (m.in. spożywczej czy artykułów sportowych) wprowadzają RFID w handlu detalicznym. W związku z tym rośnie zainteresowanie rozwiązaniami technologicznymi, umożliwiającymi insertowanie znaczników RFID w etykiety. Firma Mark Andy od wielu lat posiada w swojej ofercie maszyny, wyposażone w specjalny moduł, które to umożliwiają. Globalnym dostawcą samych znaczników RFID (tzw. RFID inlay), ze znaczącymi udziałami w skali światowej, jest firma Avery Dennison. Oba przedsiębiorstwa współpracują ze sobą, także na rynku polskim, czego efektem jest m.in. zaplanowane na początek grudnia br. webinarium poświęcone zastosowaniom RFID w połączeniu z pokazem przetwarzania „suchego” znacznika w technologii „On-Pitch” w zadrukowaną etykietę. Firmy mają też wspólnych klientów z branży etykietowej, których park maszynowy obejmuje specjalnie skonfigurowane maszyny Mark Andy z wbudowanym modułem RFID, zaś do drukowania etykiet używane są specjalistyczne podłoża Avery Dennison.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mark-andy%2C-avery-dennison-i-technologia-rfid-%E2%80%93-ponad-15-lat-partnerskiej-wspolpracy,389496,artykul.html

- Takim klientem jest np. jeden z potentatów na belgijskim rynku etykietowym – mówi Robert Brania, Technical Sales Manager NEE w polskim oddziale Avery Dennison, odpowiedzialny w nim m.in. za rozwiązania RFID. – Jednak najwięcej tego typu wspólnych obszarów działania naszego i Mark Andy można znaleźć w Stanach Zjednoczonych, skąd wywodzą się obie firmy i gdzie technologia RFID rozpoczęła przed mniej więcej 15 laty swój marsz ku obecnej, coraz większej popularności. Początkowo zwróciły na nią uwagę przedsiębiorstwa z branży odzieżowej, wykorzystując zalety tej technologii w centrach dystrybucyjnych przez zwiększenie trafności kompletowania zamówień do sklepów detalicznych z poziomu sześćdziesięciu paru procent z użyciem standardowych kodów kreskowych do ponad 99% w przypadku RFID. Obecnie siłą napędową jej rozwoju – w kontekście nanoszenia nadruków na etykiety czy zawieszki wyposażone w specjalne chipy RFID – stanowią klienci z branż farmaceutycznej, spożywczej i motoryzacyjnej. W każdej z nich zastosowania RFID są nieco inne, ale cel jest ten sam: uporządkowanie i śledzenie cyklu życia towarów oraz usprawnienie procesu ich wprowadzania na rynek, zarówno z punktu widzenia dostawcy, jak i klienta.

Avery Dennison – jak podaje firma – jest obecnie największym globalnym dostawcą znaczników RFID. Jej pozycja znacząco wzmocniła się po przejęciu marki Smartrac.

- Z ponad 50% udziałami w skali świata na tym specjalistycznym rynku, Avery Dennison jest siłą rzeczy obecna w wielu drukarniach, wykorzystujących nasze maszyny, wyposażone w moduły RFID – dodaje Łukasz Chruśliński, Sales Manager w firmie Mark Andy Poland. – Dotyczy to zarówno rodzimego dla obu naszych firm rynku północnoamerykańskiego, ale też europejskiego, w tym polskiego. Warto bowiem dodać, że także coraz więcej drukarń z Polski rozważa inwestycję w tego rodzaju rozwiązanie – są to głównie przedsiębiorstwa związane z produkcją etykiet. Obecnie nie są one jeszcze zbyt liczne, więc widzimy tu duży potencjał.

- Drukarnie etykiet to jedna z dwóch kluczowych grup, które decydują się na zakup maszyny umożliwiającej insertowanie znaczników RFID. Drugą grupę stanowią  integratorzy systemów, którzy w dużej mierze odpowiadają za wzrosty na rynku etykiet inteligentnych, gdyż to ich rolą jest przekonanie klientów z całego łańcucha dostaw do implementacji systemów RFID. Z firmą Mark Andy mamy przyjemność współpracować na wszystkich wymienionych płaszczyznach, z powodzeniem dla obydwu stron. Cieszymy się, że obecnie ta kooperacja przełoży się także na organizowane w najbliższym czasie wspólne webinarium – dodaje Robert Brania.

Łukasz Chruśliński potwierdza, że w kontekście implementacji maszyny z modułem RFID wśród obecnych, jak i potencjalnych jej użytkowników, przeważają firmy obsługujące branże spożywczą, farmaceutyczną czy motoryzacyjną:

- Takim przykładem jest chociażby północnoamerykańska drukarnia Repacorp, która posiada cztery maszyny Mark Andy i działa na rynku etykiet i innych produktów, wykorzystujących RFID już od kilkunastu lat. W jej przypadku kluczowi odbiorcy na tego typu asortyment to choćby sieci sprzedaży detalicznej, które interesują się tematem również w Polsce. Zauważamy to w zwiększonej liczbie uruchomionych projektów i prowadzonych rozmów biznesowych. Mamy nadzieję, że zbliżające się webinarium będzie kolejną ku temu okazją.

Robert Brania podsumowuje:

- Warto zwrócić uwagę na fakt, że w przypadku RFID mamy coraz częściej do czynienia z produkcją etykiet wysokoprzetworzonych – dotyczy to np. branży motoryzacyjnej czy odzieżowej. Zawierają one wiele informacji o produkcie, ale też same w sobie są technologicznie zaawansowane: mają różne kształty (uwzględniające różne techniki mocowania czujnika RFID), posiadają nadruk informacyjny, ale też grafikę mającą zwiększyć atrakcyjność towaru, co jest istotne w kontekście sprzedaży detalicznej, odbywającej się w tradycyjny sposób. Jak zatem widać, RFID i poligrafia mają wiele wspólnego, co staramy się udowadniać niemal codziennie w rozmowach z klientami i partnerami, wśród których od lat jest również Mark Andy.

Źródło: Mark Andy Poland Sp. z o.o.

www.markandy.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sinajet 0604MT w Poligrafii Małopolskiej
Ploter tnący to kolejna inwestycja nowosądeckiej drukarni Poligrafia Małopolska w rozbudowę własnego parku maszynowego. Grafmasz tym samym wdrożył kolejny ploter tnąco-bigujący 0604 MT. Instalacja miała miejsce w drugim kwartale 2022 roku.
Mimo niespokojnej sytuacji gospodarczej koncern Koenig & Bauer dzięki dobremu udanemu kwartałowi znajduje się na ścieżce wzrostu. Podobnie jak wiele przedsiębiorstw produkcyjnych, Koenig & Bauer wciąż znajduje się w sytuacji, w której z jednej strony ma do czynienia z wysokim portfelem zamówień, a z drugiej z wpływem wielu negatywnych czynników zewnętrznych, głównie po stronie...
Wytrzymałe etykiety z technologią Mark Andy – w odpowiedzi na zmiany klimatyczne
Podstawowe funkcje etykiet to dekorowanie produktu i dostarczanie konsumentom informacji na jego temat: od półek supermarketu, poprzez apteki czy systemy logistyczne, po różne sektory transportu. Dlatego tak ważna jest możliwość wykorzystania ich w różnych warunkach, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości. Zdaniem firmy Mark Andy, rosnące oczekiwania, a...
Kompletne rozwiązania do automatycznej produkcji kalendarzy Head-one i Cal-one
Tegoroczna premiera HEAD-one, automatu do produkcji wypukłych główek do kalendarzy sprawiła, że w firmie Akonda portfolio urządzeń do produkcji kalendarzy jest już kompletne! Drukarnie oferujące kalendarze trójdzielne otrzymują rozwiązania do automatyzacji, co przekłada się na zwiększenie ilości i jakości produkcji. - Z kalendarzy ściennych będziemy...
HP Jet Fusion 5400 i Metal Jet S100: nowości dla branży produkcyjnej
Na targach Formnext firma HP zaprezentowała nowe części produkcyjne Metal Jet od firmy John Deere, nowe funkcjonalności technologii Multi Jet Fusion takie jak wydruk białych części, współpraca w zakresie rozwoju materiałów i post processingu oraz nowy program recyklingu.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764